Eli tuossa joku kuukaisi sitten paloi mulla Omegassa vikavalo. EGR oli häiriöllä silloin. Noh leikkasin kaljatölkistä tulpan EGR:ltä imusarjaan menevään reikään. Vikavalo ei enää palanut ja auton käyttäytyminen korjaantui täysin(ei enää humpannut tasakaasulla ja starttaus parani). Nyt kuitenkin pari päivää sitten taas vikavalo paloi ja luin tänään vikakoodit ja taas oli EGR. Purin minun kaljatölkkipatentin kun luulin, että se olisi mennyt rikki ja laski taas pakokaasuja takaisin imusarjalle. Luulin kuitenkin väärin. "Tulppa" oli virheettömässä kunnossa. Tein kuitenkin kovemmasta pellistä siihen uuden tulpan ja iskin tiivisteliimat uusiksi. Saa nyt nähdä miten homma jatkuu. Auton käyttäytymisessä en kuitenkaan ole nyt huomannut mitään ihmeellistä sen vikavalon palamisen jälkeen.
Ensinnäkin, miten sen yhteyden tulppaus vaikuttaa siihen vikavaloon? Kuitenkin venttiilille asti se pakokaasu pääsee. Ainoastaan venttiilin jälkeinen yhteis on tukittu. Ja toisekseen miksi se taas sitä vikavaloa poltti kun mikään siellä ollut muuttunut?
MV6 EGR tulppaaminen ja taas häiriölle?
- Undertaker
- 'Diplomat'

- Undertaker
- 'Diplomat'

En ole putsannut sitä kertaakaan. Kun luulin että pelkkä tulppaus riittää. Mutta ihmettelen vaan että kun se vika loppui kun tulppasi sen. Vaikka edelleen varmaan venttiili jumittikin. Onkos tossa joku erikoistiiviste tossa EGR:ssä jos otan sen koko paskan irti.
Eli tossa pikkukuvan alaosan liitoskohdassa? Joku tiiviste siinä on mutta joudunko tilaamaan uuden jos aukasen tuon?

Eli tossa pikkukuvan alaosan liitoskohdassa? Joku tiiviste siinä on mutta joudunko tilaamaan uuden jos aukasen tuon?

Mulla on ollut joka kerta siellä ihan selvä karstanpala, joka on jumittanut sen "männän".jatomatig kirjoitti:Millä lailla olette putsanneet,ja mitä ainetta olette käyttänyt???
Paineilmalla oon puhallellu ja rapsutellu irtilähtevän moskan sopivalla työkalulla...
Kaippa sinne jotain voitelumöhnääkin vois laittaa, itse en oo laittanu.