weitec

Auton alustaan liittyvä keskustelu.
Renkaat, vanteet, madaltaminen, jarrut, jne...
ProStreet
'Diplomat'
'Diplomat'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ProStreet »

Mulla oli työmatka-ajossa Omega A:ssa Eibach Pro-Kit 30mm madallusjouset ja isoissa heitoissa varsinkin kuormalla takajouset "paukkuivat" siten että kuului "soiva ääni" kun jousi muutti paikkaansa

mitään vikaa ei kuitenkaan ollut/löytynyt joten ei muuta kuin hanaa... :smile:

Omega B:ssä on samankaltainen takajousitus joten lienee "ominaisuus" madallusjousilla

<font size=-1>[ This Message was edited by: ProStreet on 2003-02-20 01:23 ]</font>
simo.n
OCF Member
OCF Member

Viesti Kirjoittaja simo.n »

no nyt kun käänsin jouset toisinpäin niin se lotina loppui lähes kokonaan :smile: tänään en ole saanut lotisee kunnolla oikeastaan yhtään vaikka kaikkeni yritin :smile:
Opel Astra H Z18XE
shishkebab
'Admiral'
'Admiral'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja shishkebab »

Mulla on weitec toiminu ihan jees, paitsi tietenki toi takajousien kasassa oleminen ja paukkuminen vähän ihmetytti ensin.

Nyt on vaan ongelmana se että etupään yläkiinnityksen ja rungon väliin jää rako? Tarkistin vielä että laakerikin on oikein päin. Onko tuo weitecin oma lukkomutteri liian paksu kun ei tule runkoon kiinni?

Kuva
Tuolla tavalla...
Kuva
Toinen kuva...
Ja vielä kolmaskin...
Kuva

Eihän tuo ole normaalia? Ainoon selityksen oon keksiny että yläpää tarvii enemmän tilaa kun kääntelee pyöriä edestaas, mutta ei nyt noin paljon tilaa voi jäädä? Sehän kolahtaa ku alas kun ajaa isompaan monttuun...mikä on siis vikana?

<font size=-1>[ This Message was edited by: shishkebab on 2003-02-20 22:21 ]</font>
ProStreet
'Diplomat'
'Diplomat'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ProStreet »

tuo samankaltainen rako jää edessä Vectra A myös KW 60mm ja G&M 60mm kokoalustoilla

ei haitannut mulla menoa koskaan eikä pitänyt ääntä koskaan omassa Vectrassa KW 60mm alustasarjalla
(vaikka välillä Ahvenistolla ja Alastarossa loikittiin kanttarien yli hiekoille kun tosissaan yritti... :smile:

<font size=-1>[ This Message was edited by: ProStreet on 2003-02-20 23:47 ]</font>
@nsa
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja @nsa »

On 2003-02-20 22:21, shishkebab wrote:
etupään yläkiinnityksen ja rungon väliin jää rako?
-------

Jeps, just noin kävi meilläkin
(2.0 B-Veku/Weitec -40/40).

Vakioiskari on liian pitkä ko. jouselle ja johtaa siihen että kun jousi painaa rengasta alas, menee koko iskunvaimennin mukana eikä siis vaimenna liikettä lainkaan. Sama taas ylöspäin tultaessa. Ei hyvä!
Meillä ongelma korjaantui ottamalla tuo alempi, iskari/jousi-pakettia kasassa pitävä mutteri välistä pois. Siitä ei ole mitään haittaa kunhan sen muistaa iskaria seuraavan kerran irrottaessa :smile:
shishkebab
'Admiral'
'Admiral'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja shishkebab »

Mutta kun mulla ei ole vakio iskarit vaan weitecin iskarit ja myöskin weitecin jouset. Tuo lukkomutteri tuntuu vaan olevan liian paksu. Mutta kun tota lukkomutterii vertaa taas alkuperäiseen mutteriin se ei olekkaan kauheasti korkeampi, vaan melkein samankokoinen? Outoa.
Opel on POP!
kelju75
'Kapitän'
'Kapitän'

Viesti Kirjoittaja kelju75 »

Kyllä siihen jonkinlainen rako pitää jäädäkkin. Katsoppa sen yläpään liikettä kun kääntelet renkaita ääriasentoon. Jos se yläpään tuki on aivan rungossa kiinni niin voi tehdä ohjaustehostimelle eetvarttia!
dtiveccu
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja dtiveccu »

mulla ei jääny rakoa ollenkaa... tosin riisseliin ja pensavehkeeseen on varmaan jonkinverran erimoiset jouset...
Zafira OPC -04
Vivaro 2.5CDTi -09
meto
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja meto »

Mullakin on tuo rako ja alla on Eibachin jouset ja iskarit.Minusta etu ja takapää kolahtelee oudosti.Tuo sarja oli valmiina kun ostin auton.(B Vectra).Minusta tuo pitäisi olla aika iholla..
Entisessä A Vectrassa oli paljon hiljaisempi alusta,siinä oli madallusjouset+ vakioiskarit.

<font size=-1>[ This Message was edited by: meto on 2003-02-21 21:04 ]</font>
Vastaa Viestiin