Viivereleen asennus sisävalolle...

Koriin ja sisustaan liittyvät asiat. Keskuslukko, sähkölasit, sisustan purku, jne...
Vastaa Viestiin
Playa
'Kadett'
'Kadett'

Viivereleen asennus sisävalolle...

Viesti Kirjoittaja Playa »

Elikkä sellainen villi ajatus tuli mieleen, että voisi asentaa tuollaisen viivereleen katossa olevalle valolle. Itse rele piuhoineen maksaisi motonetissä jotain 5€ luokkaa, joten siihen ei ainakaan ole projekti kaatumassa..

Sellainen askarruttaa että mistähän mahtaa helpoiten saada kiinni nuo kattoon menevät piuhat ja mikä mahtaisi olla paras paikka sijoittaa tuo rele ? muistaakseni siinä piti laittaa yksi piuha sinne valon johtoihin ja yksi maahan..

Jos joku on asentanut / tietää jotain asiasta niin mahtihomma, säästyisi turhalta askartelu-paskartelulta :D
Osku

Viesti Kirjoittaja Osku »

En ole kylläkään asentanut, mutta voisin kuvitella että sen saisi aika kätevästi siihen sisävalon viereen, kattoverhoilujen alle (riippuen releen koosta).
Ja maadoituspaikkoja on varmasti valmiina, vaikka aurinkolipan tms. kiinnitysruuvin alle (jos vaan menee kattopalkkiin asti).
Wesku79
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Wesku79 »

Kaikkein helpoin se on asentaa suoraan ovikytkimeen. Itse tein niin, että ovikytkin irti (1 ruuvi) Punaisen johdon tinaus kytkimen alkup.johtoon ja musta samaan ruuvinkantaan, jolla kytkin on kiinni. Sikahelppoa. Niin, se rele (mallia biltema) on siis johtonsa varassa kytkimen takana eli kotelon sisällä.

Selvitinkö tarpeeksi hankalasti :lol:
Astra-F MV6 -94
Muut kulkineet: Audi A4 2.0TFSI Quattro -13, BMW 116i -07, Honda CBR600F -89
ipa
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja ipa »

minä laitoin sen sinne sisävälon viereen.
kun otat sen sisävalon irti katosta niin sieltä pitäisi löytyä nippuun teipattuna kartanlukuvalon piuhat joista löytyy sitten kaikki tarvittava.
Vectra OPC vagon, Astra j ctdi paku, Astra h GTC, Vectra c sedan.
Playa
'Kadett'
'Kadett'

ipa kirjoitti:minä laitoin sen sinne sisävälon viereen.
kun otat sen sisävalon irti katosta niin sieltä pitäisi löytyä nippuun teipattuna kartanlukuvalon piuhat joista löytyy sitten kaikki tarvittava.
Oliko siellä siis joku maapiuha mihin torppasit sen toisen johdon vai ?

Tuo aurinkolipan kiinnitysruuviin kiinnittäminen kuulostaa hieman vaivalloiselta, pitäisikö siinä repiä koko verhoilu irti että pääsee sinne käsiksi :roll:

No, kiitän vastauksista : kokeilen tässä vaikka molempia ratkaisuja kun vain kerkiän jossain vaiheessa hakea sen releen :)
ipa
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja ipa »

Playa kirjoitti: Oliko siellä siis joku maapiuha mihin torppasit sen toisen johdon vai ?
on... ruskea piuha
Playa
'Kadett'
'Kadett'

Wesku79 kirjoitti:Itse tein niin, että ovikytkin irti (1 ruuvi) Punaisen johdon tinaus kytkimen alkup.johtoon ja musta samaan ruuvinkantaan, jolla kytkin on kiinni.

Selvitinkö tarpeeksi hankalasti :lol:
Tua tua... mulla meni siihen kytkimeen kaksi johtoa, joista toiseen torppasin releen punaisen johdon.. toimii kuin junan vessa paitsi että ei ihan toimi.. :roll:

Muutoin jees, mutta kun laittaa oven kiinni ni valo välittömästi himmenee ihan vähän. Tämän jälkeen rele toimii normaalisti ( palaa vähän aikaa ja himmenee sitten pois ). Mistä tuollainen valon äkkinäinen himmeneminen mahtaisi johtua, tietääkö kukaan ?

PS: Kukaan Smart-Ass ei sitten vastaa tähän että siitä releestä :D
ipa
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja ipa »

se valon himmenemine on ihan normaalia.

bilteman palikassa lukee palaa 80% teholla 15 sek.
Vastaa Viestiin