Mulla vähän erilainen vika: Kone ei meinaa joskus käynnistyä millään kylmänä. Se saattaa hetkeksi hörähtää, mutta sitten saa jurnuttaa ihan tosissaan varmaan 15 sekuntia (en ole kellottanut). Kun se lopulta lähtee, se savuttaa jonkun verran hetken vaaleaa savua, mutta alkaa sitten käydä normaalisti tai melko normaalisti. Ihan niin kuin olis systeemiin livahtanut ilmaa tai muuten löpöä uupuisi. Silloin kun kone starttaa normaalisti, olen toisaalta usein havainnut, että kylmänä kiihdytettäessä (ihan normaalia kiihdytystä), käyntiääni on jotenkin raaka.Eagle kirjoitti:Juu, elikkä tuon dieselin kun aamulla täräyttää käyntiin yön jäljiltä, niin sellainen sininen savupilvi vain pölähtää.
Sinistä savua riittää ehkä n. 5s jonka aikana käyntikin jollakin tapaa huonoa, mutta sen jälkeen toiminta normaalia.
Päivän aikana ei käynnissä eikä muussakaan toiminnassa moitittavaa.
Vähän sormi suussa. Paluuletku (oletan) näyttää silmämääräisesti ehjältä, mutta tuntuu olevan vähän löysästi p-ainefilsussa kiinni. Liekö vika siinä? Vai jotakin muuta? Olisin kiitollinen vinkeistä. Ikävä kyllä olen vähän tumpula dieseleiden kanssa.
Sama kone ja vuosimalli kuin ketjun aloittajalla. Kilsoja 145 tuhatta. Ei vaihdettu letkuja.
t. tavis