vikakoodi 0340

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Vastaa Viestiin
joniy
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja joniy »

vectra -96 2.0 ecotekki. sytyttää sillontällön vikavalon ja tiputtaa rajottajan 4500 rmin. vikakoodi näyttäis viittavan nokka-akselinanturiin. onko kellää kokemuksia mite auto oireilee kyseisellä vialla? omassa alko tyhjäkäynti reistaa(hiukan korkeella liikkeellä ollessa) n. kuukausi sitte, mut vikavalo sytty ekan kerran vasta pari päivää sitte. siis voiko kyseinen anturi toimia toisinaan ja joskus ei. vai meneekö rikki kerralla?
veka
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja veka »

Tunnistin temppuilee silloin tällöin, se sammuttaa auton hetkeksi ja menee "varajärjestelmälle" siitä se vika vaan pahenee kuukausi kuukaudelta! Eiku vaihtamaan vaan.
Juheksi
in memoriam
in memoriam
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Juheksi »

Kannattaa samalla vaihtaa kampiakselin asentotunnistin. Menee hetkenpäästä sekin.
Astra97
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja Astra97 »

On 2003-02-11 18:40, Juheksi wrote:
Kannattaa samalla vaihtaa kampiakselin asentotunnistin. Menee hetkenpäästä sekin.

Samalla teorialla voi sit vaihtaa kaikki koneen anturit :???:
Kampiakselin anturi ei ole kuitenkaan välttämättä niin halpa et se kannattais vaihtaa huvikseen, maksaa pahimmillaan noin 150eur.

Ensin kannattaa aina kuitenkin kokeilla puhdistusta, myös liitinpintojen esim. contact cleanerilla ni saattaa päästä paljon halvemmalla.

<font size=-1>[ This Message was edited by: Astra97 on 2003-02-12 17:29 ]</font>
Tvisuri
'Kapitän'
'Kapitän'

Viesti Kirjoittaja Tvisuri »

Meneekö samaan gatekoriaan, ku mulla seilaa tyhjäkäynti välillä 1500-2000 rpm?
Jusam
'Agila'

Viesti Kirjoittaja Jusam »

mulla ilmeisesti sama vika ... mites kallis remontti on kyseessä ... voiko vaihtaa itse vai pitääkö käyttää huollossa ... käytössä on ihan tavalliset työkalut eikä mitää erikoista löydy ..
-----
niin ja moottori on C18XE

<font size=-1>[ This Message was edited by: Jusam on 2003-02-21 23:45 ]</font>
airiar
'Kadett'
'Kadett'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja airiar »

Minulla pasahti kampiakselintunnistin kahden kuukauden päästä Vectran ostosta. Auto ei aikaisemmin tempuillut mitään,yks päivä vaan syttyi vikavalo ja sitten sammui,helpotti vähäksi aikaa mut sitten parin päivän päästä se syttyi taas eikä enää sammunut.Käytin vikkoodin luvussa ja sanoivat että kampiakselintunnistin paskana ja eikun uutta tilalle.Kulut kaikkiaan 200€ onneks autoliike suostui maksamaan puolet.
Vastaa Viestiin