Kulutuskestävin vaha
-
viiksimies
- 'Senator'

Kulutuskestävin vaha
Eli mikä on kestävin käsipelillä levitettävä vaha? Kyse on nyt vain yhdestä purkista. Eikä lähdetä siihen glymi, zimoniz-vihreä sininen, oranssi ja sitten musta päälle-linjalle.
-
viiksimies
- 'Senator'

Juurikin jotakin tämäntyylistä on hakusessa. Ei tarvii olla puhdistava, helposti levitettävä eikä huippukiiltävä. Pääasia että kesto on hyvä.havericky kirjoitti:Nestemäisten vahojen top kympissä kylläkin mutta yleensä noi "ei-nestemäiset" vahat kestävät kyllä pidempään. Tosin niissä onkin sitten sitä hommaa levittää ja irrottaa.Pinohiiri kirjoitti:varmaan korrekin TFX on kestävin.
Mites ois Simoniz Original Wax
Lisäkysymys sitten kuuluukin että mikä pesuaine lienee käsinpesuun kaikista hellävaraisin vahan keston kannalta?
-
viiksimies
- 'Senator'

-
nuhapumppu
- 'Diplomat'

Itse olen ollut AutoGlymin kultaiseen vahaan todella tyytyväinen. Erittäin helppo levitteinen ja syksyllä levitetty vaha sai veden vielä alkukesästä ennen uutta vahausta helmeilemään. Olen levittänyt vahan illalla ja jättänyt yöksi kuivumaan auton pintaan. Olen kokeillut myös punaisen Glymin laittoa alle, mutta an jaksanut sitä toistamiseen.
Muistini mukaan tämä vaha voitti aikoinaan TM:n vaha testin keston suhteen.

Muistini mukaan tämä vaha voitti aikoinaan TM:n vaha testin keston suhteen.

<a href="http://opel.desteem.org/thumbnails.php?album=128">
<B>Vectra B Sport Caravan 2.6 V6 Autom.</B> </a>
<B>Vectra B Sport Caravan 2.6 V6 Autom.</B> </a>
Olen käyttänyt glymin punaista ja kultaista, turttlen vihreätä ja sinistä(joku teflon), korrekin tfx:ää, prestan jotakin, oliskiko best wax, carlaken kovavahaa ja vielä on varmaan muitakin. Ainakin noista paras kestävyydeltään on tuo korrekin tfx. Presta taas jättää mielestäni tasaisimman tuntuisen pinnan. Glymi lienee helpoin.
Ei oikein vakuuttanu tuo Glymin kiilto. Hiontatahna tulee kyl sieltä ja hyvä on, mut vaha ei oikein..
Simonizia tullu hangattuu omaa katiskaan. Myllytyksen jälkeen kliineri, sit kovavaha ja päälle sit se nestemäinen, vaikka pari kerrosta. Aikaa menee mut kyl kestää ja kiiltää
Simonizia tullu hangattuu omaa katiskaan. Myllytyksen jälkeen kliineri, sit kovavaha ja päälle sit se nestemäinen, vaikka pari kerrosta. Aikaa menee mut kyl kestää ja kiiltää
Opel Monza 2.2E -86
Opel Kadett C 4D Sedan -79
Opel Astra 1.9 CDTi Wagon OPC Line AT6 -07
Opel Vectra 2.0 Turbo STW -05
Opel Kadett C 4D Sedan -79
Opel Astra 1.9 CDTi Wagon OPC Line AT6 -07
Opel Vectra 2.0 Turbo STW -05