Tigra EGR

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Vastaa Viestiin
jazuu
'Agila'

Tigra EGR

Viesti Kirjoittaja jazuu »

joo elikkä sellasta kyselisin että tarkotus olis tukkia tuo venttiili mutta mistähän päin konehuonetta sitä kannattais ettiä kun en mikään synnynnäinen opel tietäjä ole? ja tarviiko purkaa paljon osia edestä pois ..kiitoksia!!!! -(z)-
:D :D
jazuu
'Agila'

ja konehan oli siis x14xe
miiko
'Kapitän'
'Kapitän'

Viesti Kirjoittaja miiko »

Ei voi sua ainakaan syyttää siitä, ettet löytänyt venttiiliä tuolta tilaa uhkuvasta konehuoneesta. On meinaan sen verran hyvässä raossa.

Se löytyy imusarjan alapuoliskosta. Imusarjan ja paisuntasäiliön välistä tai paisuntasäiliön puoleisesta ensimmäisestä imusarjan haarasta saatat nähdä ehkä pilkahduksen siitä.

Ja mitä irti ottamiseen tulee... Tarvitset käärmemiehen niveliä, imusarjan alapuolen irroituksen tai koneen noston. Taitaa sinne alakauttakin päästä, mutta sieltä ei ole edes näköyhteyttä EGR:rään.

Mullakin on tarkoitus tukkia se, mutta ei jaksaisi tuota imusarjan yläosaa joka päivä irroitella huomatakseen, että ei se EGR tai imusarjan alaosa sieltä tahdo tulla pois. Vielä lisäksi paisuntasäiliön siirtämällä/irroittamalla pääsee kyllä kopeloimaan sitä.

Ilmoittele ihmeessä, jos olet keksinyt jonkun hyvän keinon saada se irti.

Btw Hyvän auton olet valinnut. :wink:

edit:
http://www.tigraclub.it/modifiche/egr/egr.htm
Tuolla kuvia EGR:stä.
jazuu
'Agila'

o ja k

no en mä siitä hyvästä valinnasta tiedä.. koko ajan saa olla jotain vaihtamas mut onhan se hyvä et joku rahanreikä on ettei vaanjää säästöön mitään :lol:

mä oon niin onneton autojen kans et en mä sitä rupee ite irrotteleen ja jos se tosiaan on niin pirun vaikees paikas niin taidan tehdä sen ratkasun et vien sen vaihdettavaks liikkeeseen.. se viime talvena jätti mut tielle ja se puhdistettiin mut nyt sit vikavalot sytty ja reipas nykiminen alko joten vaihtoon lähtee ..250e lupasivat tehdä... onkohan oikeissa hinnoissa? :oops:
Vastaa Viestiin