G Astraan (98/99) hifiä

Koriin ja sisustaan liittyvät asiat. Keskuslukko, sähkölasit, sisustan purku, jne...
Vastaa Viestiin
99gastra
'Agila'

G Astraan (98/99) hifiä

Viesti Kirjoittaja 99gastra »

Kolusin vanhoja viestejä kyllä, yksikäsitteisiä vastauksia vain ei vastaan tullut.. :-?

Eli tällä hetkellä autossa on täysin alkuperäiset setit. Ensinnäkin soitin (Philips cd) pitäisi vaihtaa modernimpaan välineeseen. Mites johdot saa helpoiten sopimaan uuteen soittimeen (ISO)? Adapterilla vai itse arpomalla..? Autostudio.fi:stä osia katselin, onko se H Astraan tarkoitettu (?) adapteri sopiva tähän G:hen myös, omia kokemuksia kenelläkään??

Sitten etuovien kajarit menee vaihtoon.. 6.5" erillissarja (2-tienä) olisi kai passelein ratkaisu. Edelleenkin Autostudio myy koroketta, joka tarkoitettu tähänkin pirssiin..? Onkohan tarpeeksi tukevaa materiaalia edes? Kenelläkään siis kokemusta tuosta korokkeesta, minkä syvyinen midbasso oveen mahtuu ilman enempiä modauksia (miel. ikkuna alas asti)? Saatte myös listata omat vastaavilla spekseillä varustetut settinne mun puolesta tähän.. Ja myös suositukset erillissarjaksi (~100e) kelpaa..

Diskanttihan sopii suoraan vanhan paikalle??

Mites johdotukset oviin? Soiko "kunnolliset" (eli sen 100euroa) kajarit hyvin vielä alkuperäisillä johdoilla?

Vastauksista jo etukäteenkin SUURI KIITOS vaivautuneille!
Timotee
'Diplomat'
'Diplomat'

Re: G Astraan (98/99) hifiä

Viesti Kirjoittaja Timotee »

99gastra kirjoitti:Kolusin vanhoja viestejä kyllä, yksikäsitteisiä vastauksia vain ei vastaan tullut.. :-?

Eli tällä hetkellä autossa on täysin alkuperäiset setit. Ensinnäkin soitin (Philips cd) pitäisi vaihtaa modernimpaan välineeseen. Mites johdot saa helpoiten sopimaan uuteen soittimeen (ISO)? Adapterilla vai itse arpomalla..? Autostudio.fi:stä osia katselin, onko se H Astraan tarkoitettu (?) adapteri sopiva tähän G:hen myös, omia kokemuksia kenelläkään??

Sitten etuovien kajarit menee vaihtoon.. 6.5" erillissarja (2-tienä) olisi kai passelein ratkaisu. Edelleenkin Autostudio myy koroketta, joka tarkoitettu tähänkin pirssiin..? Onkohan tarpeeksi tukevaa materiaalia edes? Kenelläkään siis kokemusta tuosta korokkeesta, minkä syvyinen midbasso oveen mahtuu ilman enempiä modauksia (miel. ikkuna alas asti)? Saatte myös listata omat vastaavilla spekseillä varustetut settinne mun puolesta tähän.. Ja myös suositukset erillissarjaksi (~100e) kelpaa..

Diskanttihan sopii suoraan vanhan paikalle??

Mites johdotukset oviin? Soiko "kunnolliset" (eli sen 100euroa) kajarit hyvin vielä alkuperäisillä johdoilla?

Vastauksista jo etukäteenkin SUURI KIITOS vaivautuneille!
Uusi soitin pitäis mennä sen kuin laittaa, ISO-liittimet yhteen vaan, korkeintaan jatkuva virta ja virtalukolta tuleva ristiin.
Vanhat piuhat piisaa ihan hyvin, korkeintaan tarvit jakarit oviin eli joudut jatkamaan johtoja ja kehittämään jonkun tavan kiinnittää jakarit oven sisuksiin. Amisstudion korokkeilla et tee hittoakaan, puuhaat itse vaikka vanerista sopivat sen mukaan millainen sulla on midi. Ja asennukset aina ikkuna auki niin ei tuu yllätyksiä kun homma on valmis ja avaat ikkunan.
Kuva
Kuva
Kuvat '99 Vectrasta.
kurttu
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja kurttu »

Et sitte pelkää yhtään, että mono menee Dynaudion halpiselementistä läpi?

Niin ja itse kysymyksiin. Ite olen päätyny siihen, että jos ja kun ostan 100e hintaluokassa 6½ erillissarjan, se on Hertz ESK 165:

Kuva

Tossa on pienehkö asennussyvyys (62mm) ja helppo asentaa kun jakarit on piuhoissa. Äänenlaadustakaan en ole kuullu kenenkään valittavan.

Lisätietoa: http://www.hertzaudiovideo.com/Doc/pdf_esk165.pdf
kurttu
jussis3
'Kapitän'
'Kapitän'

Viesti Kirjoittaja jussis3 »

vaihda se hertz peerles d6:seen tai vaikka tällaseen mikä mulla on
MDS Dynamic Convertible 650 DC www.mds.fi sain sen johonkin 120-140,- en muista...kuitin ku löytäis muttasiinä ainakin kunnon jakarit!
kyllä se muovi koroke rengas käy se ruuvataan peltiin ja kajari sihen!
varmasti tarpeeksi tukeva!
Timotee
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Timotee »

kurttu kirjoitti:Et sitte pelkää yhtään, että mono menee Dynaudion halpiselementistä läpi?
Oli siinä ritilä päällä. Toi on vaan asennuskuva. 8)
MV6
99gastra
'Agila'

Viesti Kirjoittaja 99gastra »

jussis3 kirjoitti:vaihda se hertz peerles d6:seen tai vaikka tällaseen mikä mulla on
MDS Dynamic Convertible 650 DC www.mds.fi sain sen johonkin 120-140,- en muista...kuitin ku löytäis muttasiinä ainakin kunnon jakarit!
kyllä se muovi koroke rengas käy se ruuvataan peltiin ja kajari sihen!
varmasti tarpeeksi tukeva!
Ootko itsekin tuota koroketta käyttäny siis? Minkä syvyinen elementti sinne siis mahtuu? Jossain oli maininta 56mm, onko lähellä?

Eipä taida mun astrassa iso-johtoa mennä stereolle, vaan joku opelin oma viritys.. Miten siis saisin helpoiten johdot sopimaan iso-standardiin..?

Mites kurttu (tai muutkin) tuo Hertzin esk165 -sarja toimii? Vaikutti ihan hyviltä speksit, asennussyvyys meni kyl yli 60mm.. Sanokaas vielä että jaksaako 4x50w lupaava soitin soittaa suoraan tuollaista erillissarjaa! Vai tarviiko väliin ehdottomasti vahvarin..?
topo68
'Kapitän'
'Kapitän'

Re: G Astraan (98/99) hifiä

Viesti Kirjoittaja topo68 »

[quote="99gastra"] onko se H Astraan tarkoitettu (?) adapteri sopiva tähän G:hen myös, omia kokemuksia kenelläkään??

quote]

Ei käy sama adapteri, G:ssä ISO-liitin, H:ssa Fakra-liitin.
jussis3
'Kapitän'
'Kapitän'

Viesti Kirjoittaja jussis3 »

mulla on se muovi koroke g astraan tarkoitettu. ja elmentin asennus syvyys on 65mm ja hyvin se sinne mahtuu!
Vastaa Viestiin