Tyhmiä kysymyksiä (Ei Opeleista).
Hyvin on pelannut 2110:ssa tämä "uusi" (v.1999 oleva) SIM -kortti. On tosin huomattavasti liian pieni sinne tilaan, millaiselle se on suunniteltu, mutta ei silti herjaa mitään.liteFun kirjoitti:Älkää missään nimessä noihin vanhoihin puhelimiin laittako näitä uusia kortteja.TJT kirjoitti:Käy normaali simmiascona_c kirjoitti: Muistaako kukaan, käykö Nokian 2110:aan normaali sim -kortti, vai pitääkö olla vielä se vanha luottokorttikoko?
Vanhat (esim juuri 2110) käyttivät sim-kortteja jotka oli 5V jännitteelle.
Uudet (esim. 3210 (vanha mutta jo uudempaa tekniikkaa), ja nämä uusimmat värinäytölliset) käyttävät 3.3V jännitettä sim-kortilla.
Ja kun sim-kortti on suunniteltu 3.3V jännitteelle ja sille antaa 5V niin lakkaa toimimasta.
Nimim. DJ Esko sim-kortti ja Nokia 6110 hajos, varapuhelimeen (Nokia 2010) tyrkkäsin kortin ja entinen oli heti.
ASETA SIM-KORTTI se vaan herjas... Koitin sitte jonkun muun uudemmalla puhelimella, ei toivoakaan enää, aspaan soitin ja sanoin että tarvin uuden kortin.
Minkäänlaisia toimintahäiriöitä ei myöskään uudemmassa Nokiassa (1600) ole ollut, vaikka korttia olen useasti 2110:ssa käyttänytkin.
Ihme juttu sinänsä, isännällä tipahti vastikään oma 3210 mereen, josta se saatiin naarattua pitkän yrityksen tuloksena ylös.
Eipä siinä mitään, kuivateltiin SIM -kortti, haettiin romuläjästä toinen 3210 ja laitettiin kortti paikoilleen, kaikki toimii kuten pitääkin.
Kuitenkin isäntä meni, ja kävi ostamassa itselleen täysin uuden Nokialaisen (1110), mutta korttia paikoilleen laitettaessa puhelin herjaakin että "Asenna SIM". Ei siis kelvannut uudelle puhelimelle tämä vanha TELE:n ajoilta (1996) oleva kortti, vaikka 3210:ssa toimiikin.
-
vEctrA bEE
- 'Senator'

Arviolta 2000 l öljyä vuodessa, vähän riippuen muiden lämmönlähteiden (takka yms) käytöstä.
Nykyinen hinta jotain 65-70 c/l elikkä rahaa kuluu noin 1300 - 1400 €/a.
Lisäksi tietysti lakisääteiset nuohoukset sekä polttimen huollot ellei itse huolla.
Nykyinen hinta jotain 65-70 c/l elikkä rahaa kuluu noin 1300 - 1400 €/a.
Lisäksi tietysti lakisääteiset nuohoukset sekä polttimen huollot ellei itse huolla.
Hyväksi neuvoksi sanotaan sitä, jonka mies antaa ollessaan itse liian vanha olemaan huonona esimerkkinä.
- caravan-coupe
- 'Diplomat'

- caravan-coupe
- 'Diplomat'

- AlpinWeiss
- 'Senator'

Siis +28? eihän sellaises vois asua saati nukkua... Nouset sohvalta niin heti hiki päälle. Se on tutkittu juttu et ihminen nukkuu parhaiten +18 asteessa. Esim. viileäs teltas armeijas tuli nukuttua niin makosasti, ellei vettä tippunut naamaan! Talvella parasta nukkua ikkuna millin raollaan, voi poika! Kesä on yhtä helvettiä ton kuumuuden kas...
Niinpä! Ihmiset ovat erilaisia.
Kävin juhannuksen jälkeen etelässä, missä varjossa oli +38 tai jopa 39°C.
Siinä lämpötilassa alkaa jo katsella varjopaikkoja (+39°C siis varjossa, auringossa ehkä 50-60°C), mutta ei se nyt muuten niin järin kuumalta tuntunut. Toiset taas imuroivat litratolkulla vettä ja piilottelivat ilmastoiduissa myymälöissä ja silti olivat aivan naatteja.
Mulle sopiva työskentelylämpötila on yli +24°C ja vähintään pari astetta pitää olla enemmän, että voi olla tekemättä mitään.
+21°C alkaa jumittaa hartioita ja jos yöllä on ikkuna tms. auki, niin flunssa iskee välittömästi, ainakin jos ulkona on alle +25°C.
Josku talvella oli työpaikalla +17°C kylmää, eikä työnteosta tullut yhtään mitään, kun paleli niin perkeleesti.
Kävin juhannuksen jälkeen etelässä, missä varjossa oli +38 tai jopa 39°C.
Siinä lämpötilassa alkaa jo katsella varjopaikkoja (+39°C siis varjossa, auringossa ehkä 50-60°C), mutta ei se nyt muuten niin järin kuumalta tuntunut. Toiset taas imuroivat litratolkulla vettä ja piilottelivat ilmastoiduissa myymälöissä ja silti olivat aivan naatteja.
Mulle sopiva työskentelylämpötila on yli +24°C ja vähintään pari astetta pitää olla enemmän, että voi olla tekemättä mitään.
+21°C alkaa jumittaa hartioita ja jos yöllä on ikkuna tms. auki, niin flunssa iskee välittömästi, ainakin jos ulkona on alle +25°C.
Josku talvella oli työpaikalla +17°C kylmää, eikä työnteosta tullut yhtään mitään, kun paleli niin perkeleesti.