isommat rummut a corsaan

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Vastaa Viestiin
mckollaa
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja mckollaa »

käykö E mallin farkku kadetin jarrut kiinnitykseltään corsan taka-akseliin vai onko pulttijako eri niinkuin levyjen navoissa?
kadett85
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja kadett85 »

On 2003-02-24 09:39, mckollaa wrote:
käykö E mallin farkku kadetin jarrut kiinnitykseltään corsan taka-akseliin vai onko pulttijako eri niinkuin levyjen navoissa?

pitäs käydä! olen ainakin nähnyt vastaavia asennettuna corsaan
Savuttava omega ja kadett
Markus
OCF Member 2017
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Markus »

Väittäisin, että eivät käy. En mene kuitenkaan vannomaan. Jos rumpujarrulliseen Kadettiin käy suoraan levyjarrulliset navat, niin silloin nuo Kadettin rummut eivät käy Corsaan. Jos taas rumpujarrulliseen Kadettiin ei käy suoraan levylliset navat, niin on mahdollista, että nuo rummut kävisivät Corsaan. Kertokoot joku joka tietää asiasta enemmän kuin minä. Itse laittaisin kyllä suoraan levyt taakse, mutta se vaatii kiinnityslaipan pulttijaon muuttamisen.
Corsa TR 1,6 16v -89, Vectra C2 2.2 DIRECT -05, BMW F11 535i M-Sport -11
http://www.ruostepeikko.com
Tuomas
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Tuomas »

Corsan olka-akseliin saa sopimaan isomman rummun pienellä sorvaamisella. Isommassa rummussa on samanlaiset laakerit kuin pienemmässäkin, mutta ne ovat hiukan leveämmällä. Sorvaamalla olka-akselista hiukan materiaalia saa sen ison rummun sopimaan.

Lisätehoa saattaisi saada vakiorumpuihinkin vaihtamalla sylinterit isompiin. Esimerkiksi Corsa B:ssä on saman kokoiset rummut kuin A:ssa, mutta sylinterit ovat isommat
Alfa 75 3.0 V6 America
"For those who enjoy the pleasure of driving over the practicalities of mere transportation" (Motorweek)
Alfa 156 JTS
Vectra B
Vastaa Viestiin