Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Elikkäs kone on nyt koko sen ajan kun minulla ollut niin vuotanut nestettä. Ensin vuosi termostaatin kotelo joka sittemmin vaihdettiin. Sitte lämmityslaitteen "hanan" joku pikku letku. Nyt sitten valuttaa kuskin puolelta vaihdelaatikon kylkeä pitkin.
Tänään irroitettiin pyyhkiän moottori jotta näkee paremmin ja katseltiin että mistä tiputtaa. Eli tulee jostain koneen keskeltä ilmeisesti. Valuu sitten kuskin puolelta pakosarjan alta vaihdelaatikon kylkeä pitkin maahan.
Tähän asti tiputtanut vain vähän nyt alkanut menemään jo vähän enemmän. Kone ei kuitenkaan syö nestettä mitenkään. Jokin ulkoinen vuoto siis.
Onko kenelläkään kokemusta tai neuvoja. Alkaa jo pikkuhiljaa ottamaan päähän nämä vuodot.
kiitoksia tuosta näkee jo vähän paremmin kuin se että menisi tuonne konepellin alle ja siitä yrittäisi tiirailla. vähän sama asia kuin vasta tuuleen kusis!
Mulla ainakin valutti justiinsa tuolta päästä kans tipoittain sitä nestettä. Jokin tiiviste sinne vaihdettiin niin loppu tippuminen. Piti vaan piruvie koko kone melkein purkaa et saatiin vaihettuu. Opel liikkeessä vaihtovat.
teropa kirjoitti:Mulla ainakin valutti justiinsa tuolta päästä kans tipoittain sitä nestettä. Jokin tiiviste sinne vaihdettiin niin loppu tippuminen. Piti vaan piruvie koko kone melkein purkaa et saatiin vaihettuu. Opel liikkeessä vaihtovat.
Ahaa.... Se olis kyl hyvä jos tietäs tarkemmin ettei tuu sit turhaa työtä tehtyä
Perkule kun en muista yhtään et mikä tiiviste se oli, kun en löydä sitä laskuakaan mistään. Voinhan tietysti käydä oopeliliikkeestä kysäsee kun siellähän ne koneella näkyy mitä tehty...
teropa kirjoitti:Perkule kun en muista yhtään et mikä tiiviste se oli, kun en löydä sitä laskuakaan mistään. Voinhan tietysti käydä oopeliliikkeestä kysäsee kun siellähän ne koneella näkyy mitä tehty...
No ei sitä nyt mun takia tarvi sinne lähteä kyselemään. Miksei tuo auttaisi jos ottais vaikka imusarjan irti ja katsoisi mitä näkyy. Puristelee niitä nesteletkuja että tulis painetta ja näkis mistä vuotais.
jariz kirjoitti:Itsellä vuoti siitä metalli putkesta mikä menee sinne keskelle lohkoa kansien väliin. Tuleeko nestettä vaihdelaatikon ja moottorin saumasta?
no sinne oli vaikea nähdä mutta se valui jostain koneen keskeltä kannen reunaa pitkin pakosarjan alta sitten vaihdelaatikon kylkeä pitkin maahan.... paitsi ajossa oli roiskinut sinne sun sattuu ja ilmeisesti sekoitti kampikulmantunnistimenkin kun sekin pätkii joskus... tai sitten se alkaa oleen loppu