F18 ja outo rohina sammutettaessa moottoria

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Vastaa Viestiin
keltanokka
'Diplomat'
'Diplomat'

F18 ja outo rohina sammutettaessa moottoria

Viesti Kirjoittaja keltanokka »

Eli kuuluu jonkin aikaa moottorin sammuttamisen jälkeen kun jokin palikka pyörii. Itse olen ajatellu vaihdelaatikon ensimmäistä laakeria. Mikä voisi olla mahdollisuus että paininlaakeri rohisee? Ääntä ei kuulu kun pitää kytkintä pohjassa, eli kun kuormitusta paininlaakerilla niin hiljaa. vähän puto mun mielestä, vai voiko sittenkin risa paininlaakeri aihettaa moista ääntä?
Basco
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja Basco »

No painelaakerihan se. Ei huolta
keltanokka
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja keltanokka »

Olisiko sinulla mitään ideaa miten kauan ne painelaakerit yleensä kestää vaikka vähän "huonossa hapessa" ovatkin? Olis kyl tosiaan hyvä jos olis vika vain siinä painelaakerissa, kait huomattavasti helpompaa/halvempaa korjauttaa moinen.
Kiitoksia että otit kantaa asiaan!
Basco
'Kadett'
'Kadett'

No sitä on melkein mahdoton mennä arvioimaan kuinka kauan ne kestää. On varmasti täysin tapauskohtaista mutta esimerkiksi tuttavan Patrolissa on painelaakeri huutanut koko ajan mitä se auto on niillä ollu eli noin 5-6
vuotta. Eli se voi kestää todella kauankin. Mutta kyllä sen sit huomaa jos se oikeasti vetää viimosiaan. Jossei se nyt tosiaan ihan hirveetä meteliä pidä niin ei kannata stressaantua. Kyllä se siitä
-jupe-
'Diplomat'
'Diplomat'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja -jupe- »

Taitaapi olla ohj.tehostajan sittenkin pumppu mikä pitää ääniä.

Mulla piti vaikka kuinka monta kuukautta välillä sammutettaessa.

Siitä päättelin että se on pumppu koska ikinä kun kävin kaverilla niin ääntä ei kuulunut. Siinä matkalla joutui tekemään u-käännöksen pyörät linkussa.
Basco
'Kadett'
'Kadett'

No jos ääntä ei kytkin pohjassakuulu niin miten se kytkin siihen ohjaustehostimeen mukamas liittyy?? :o Kysympäs vaan
Vastaa Viestiin