Vääntö kateissa? C-Asconasta 18E-kone

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Vastaa Viestiin
ascocd
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja ascocd »

Elikkäs olis tämmönen pikku probleemi C-mallin Asconassa (kone 18E), kun lähtee paikaltaan esim. liikennevaloista (tasaisella) vaihde 1:llä ja kierrokset alle 2000 niin vaikka kuinka hitaasti yrittää kytkimen päästää niin meinaa joskus sammua/sammuu. Mutta kun kierrokset ovat enemmän kuin 2000 (taitaa alkaa vääntään tossa paikkeilla, ainakin ite oon näin huomannu) niin ei suurempia ongelmia.

Onko ihan "normaalia" vai ??

Ja sitten voisin kysästä semmosta kun täällä näkee puhuttavan "vapaavirtaussuodattimista"? muistankohan väärin? Onko noista jotain vastaavaa hyötyä (todennäköisimmin kalliimpia kuin "alkuperäiset" vai ??)
Auto kuin auto kunhan se on saksalainen... :roll:
PS
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja PS »

On 2003-02-24 22:39, ascocd wrote:
"vapaavirtaussuodattimista"? muistankohan väärin? Onko noista jotain vastaavaa hyötyä (todennäköisimmin kalliimpia kuin "alkuperäiset" vai ??)
Itte hommasin 1.8 gsi kadettiin JR kartio
filtterin. Asennus valmis KITTI eli helppo
pistää paikalleen, Maksoi pesu ja hoitoaineineen 100€. Vääntö parani aavistuksen. Minusta ihan hyvä ostos. Saahan tuohon rahaan aika monta tarvikesuodatinta.... joten miten sen edullisuuden ottaa...
saahan siihen kaupanpäälle aika kivat imuäänet.. no jooo.
temule
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja temule »

Kylläpä ton koneen vääntö alhaisilla kierroksilla on tosi heikko, mutta ei mun asco kyllä kovin herkällä sammunut liikkeelle lähdössä vaikka ei kierroksia paljon ollutkaan (1.8E sport -84)
ascocd
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja ascocd »

Voiskohan tuohon vaikuttaa esim. ilmansuodatin, jos ilman suodatin on vaikka vähän huono? En ole tarkistanut vaikka auto onkin minulla "jo" 2,5 viikkoa ollut.
Muuten itse koneessa tuntuu olevan pollet tallella ja esim. öljynpaine on n. 1500rpm/min kierroksilla jo aivan ylimmässä viivassa ja tyhjäkäynnilläkin pari viivaa vaille maksimin eli pitäisi olla kunnossa eikö ??
Eli mikä tätä vekotinta mahtaa riivata?
Auto kuin auto kunhan se on saksalainen... :roll:
Vastaa Viestiin