Vuosittainen katsastus olisi taas edessä Vectrassa ja tuossa toissapäivänä helmoja massatessani huomasin, että molemmissa helmoissa (maata kohti osoittavassa pellissä) on tasavälein sellaisia about 10mm reikiä, jotka ovat symmetrisiä. Eivät tosiaan noiden reikien reunat olleet ruosteessa ja pelti niiden ympärillä oli tervettä.
Että kuuluuko ne reiät olla siellä vai onko joku tehnyt omia viritelmiä siihen? Onko niillä joku vedenpoisto-tarkoitus vai tuulettuuko helmakotelot niiden reikien kautta?
Viime vuonna katsastuksessa en tiedä mitä niistä sanoivat, kun en itse ollut autoa käyttänyt katsastuksessa... Ihmetyttää vaan suuresti. Tässä ajattelin, että käyn maanantaina kiertämässä noita eri liikkeitä ja etsin "tulpat" niihin.
miun vectrassa niitä ei ollu mutta minä tein ne sinne koska se kynnyspalkki oli täynnä vettä.
olis varmaan saanu mukavat helmalevikkeet jos olis olisin jättäny palkit poraamatta ja antanu pakkasen turvottaa peltejä.
eikä sitä vettä ollu kun jotain 20litraa puolellaan. tai tuntu ikuisuudelta kun sitä vettä vaan lirutti ja lirutti...
Vectra OPC vagon, Astra j ctdi paku, Astra h GTC, Vectra c sedan.
olen omistanut oman vectrani nyt 10v. ja siinäkin on juuri kuvailemisia reikiä ja olen antanut niiden olla avonaisia kun olen ajatellut että ovat tehtaan miesten tai naisten tekeleitä
amallivectra kirjoitti:olen omistanut oman vectrani nyt 10v. ja siinäkin on juuri kuvailemisia reikiä ja olen antanut niiden olla avonaisia kun olen ajatellut että ovat tehtaan miesten tai naisten tekeleitä
tupelo kirjoitti:Kyllä vaan on alkuperäiset reiät ainakin -89 vekussa. Ja on varma tieto koska olen kyseisen auton kanssa ollut tekemisissä uudesta asti.
Mukava saada faktaa tästäkin Täytyypäs sellailla tuota haynesin vectran korjausopasta ja katsella kuvista, josko niissäkin näkyisi noita ko. reikiä, vaikkei sillä mitään väliä olekaan.
tupelo kirjoitti:Kyllä vaan on alkuperäiset reiät ainakin -89 vekussa. Ja on varma tieto koska olen kyseisen auton kanssa ollut tekemisissä uudesta asti.
Ei mulla vaan ole -90 Vectrassa, mutta mä olenkin jo toinen omistaja...
Juu olkoon vaan reiät siinä missä ovatkin. Ehjänä helmat ainakin tähän asti kestäneet. Btw, meni vectrakin heittämällä läpi katsastuksesta juuri äsken. Ei mitään sanonu mistään
Mulla on 94 vectra ja ei siinäkään kyllä mitään reikiä näkyny ja sen verran siitä autosta tiiän että niille helmoille ei oo tehty mitään muuta ku maalattu kerran uudelleen...