B Omega tärisee...
B Omega tärisee...
Omega B 2.5 v6 aut stw. Mikähän vois olla vikana kun (vain)aamulla lähtee ajeleen niin tärisee koko auto jonkin verran? Sit se loppuu noin 1-2 kilsan jälkeen ja vaikka auto seisoo päivällä 8-9 tuntia ei samoja oireita. Perä ja laatikko öljyt on vaihdettu n. 20000tkm sitte. Apuja kaivataan.
- Undertaker
- 'Diplomat'

Jätätkö auton P-asennossa parkkiin? Viettääkö parkkipaikkasi. Eli makaako auto kardaanin varassa yön yli? Jos vastasit 3 kertaa kyllä niin vetaseppa seuraavana iltana eka käsijarru kunnolla ja sitten laita P-asentoon laatikko. Eli sillai ettei jää kardaanin varaan. Loppuu tärinät. Varmaan jokaisella meistä on täällä ollut sama ongelma joka on jättänyt kardaanin varaan parkkipaikalla joka viettää eteen tai taaksepäin. Siellä ilmeisesti joku(/jotkut) pusla antaa myöten kun se on ollu rasituksessa pitemmän aikaa. Asettuu sitten muutaman kilsan jälkeen. Näin olen itse asian ymmärtänyt. Viisaammat kertokoot lisää.
Ollut juttua aikasemminkin paljon...
Ollut juttua aikasemminkin paljon...
Ja yks värinää tuottava tekijä on lukkoperä, joka kylmänä ei tahdo tietää purrako vaiko eikö purra, joskus tekee kyllä samaa lämpimänäkin...tästäkin on kirjoiteltu aiemmin foorumilla. Autossa siis todennäköisesti ei ole mitään vikaa, pelkkiä opel-ominaisuuksia molemmat 
Ei enää Omegaa vaan Sitruunapatonkia
tärinä
daa kirjoitti:minulla oli se kardaanin kannatinlaakerin kumi sökö.. sen takia kai täristeli, vaihdon jälkeen ei oo enää tehnyt sitä, olkoon ollut vaihteen varassa auto tai tasaisella maalla. Vaihdoksen yhteydessä tuli kytkinpaketti vaihdettua myös.Mulla täristää aikalailla (manuali)vaikka jättäisi käsijarrun päälle parkkiin,tärinää esiintyy n.60km jälkeen ja eikä muutu vaikka vaihde olisi vapaalla,olisiko se keskimmäinen tukikumi joka jyristää,tärinä on vuoden aikana jonkin verran lisääntynyt ja alkaa ottaa hermoon kun pitää aika urinaa!!Mulla ei ole lukko perää (tuonti)!!
Tiedä sitte oikeeta syytä että mikä oli oiekasti vikana.