astra F: 120km/h vauhdissa esintyy ihme ääni?

Koriin ja sisustaan liittyvät asiat. Keskuslukko, sähkölasit, sisustan purku, jne...
Vastaa Viestiin
filtteri^^
'Senator'
'Senator'

astra F: 120km/h vauhdissa esintyy ihme ääni?

Viesti Kirjoittaja filtteri^^ »

eli ku ajaa motaril tasan 120 ni oikeen etupyörän puolelta kuuluu samanlaista ääntä ku ajais kalkkiviivan päällä mis on katkoksia... eli sellai "hankaava" tai mikä nyt ikinä onkaan..
ääni ihmetyttää suuresti ja olis kiva tietää et irtooks pyörä lähes tulkoo saman tien.. mut ku ajaa hieman hiljempaa tai kovempaa ni ääntä ei kuulu? :roll:
-JPA-
'Diplomat'
'Diplomat'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja -JPA- »

Voisko olla että se ääni kuuluu muutenkin mutta sen äänen "taajuus" on vain siinä vauhdissa korvin kuultavaa? Onko täysin ehjä kumin pinta? Jos se aiheuttais ton äänen. Ei vaan just nyt muuta tullu mieleen. 8)
-Kahta en vaihda...toinen on sukka ja toinen on toinen sukka...
www.samatsukat.fi
mtias
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja mtias »

Mulla oli samanlaista vikaa takapäässä. Oli pitkittäistukivarren pusla rikki jonka vuoksi takarengas oli kulunut sellaselle "aallolle". Mulla kuulu se ääni 110 vauhdissa. Vaihda renkaat edestä taakse ja toisinpäin niin tiedät onko renkaissa vika. Ite tein noin niiin ääni siirtyi eturenkaaseen mutta ei onneksi niin voimakkaana.
kurttu
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja kurttu »

Onko uudet renkaat? Jotkut renkaat saattaa omata ihmeellisiä jurinoita, jotka esiintyy vaan tietyillä nopeuksilla. Mulla Bridgestone ER300, joka pitää ihan kohtalaista kohinaa kaikilla nopeuksilla, mutta voimakkaassa jarrutuksessa tulee tosi selvä jurina, ihan ku ajais sellasen pätkityn sulkuviivan päällä.
kurttu
filtteri^^
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja filtteri^^ »

renkaat on ollu autossa niin kauan ku muistan.. (oon omistanu kyseisen astraalin 1.5v.. eli pari kesää ajellu nyt itse.. ei ne loppu oo, eikä kyllä uudetkaan.. mut vähän ku poltti tennaria ni tuntu ongelma häviävän.. et en sit tiedä olisko ollu joku repale mikä sil vauhdilla vähä piti ääntä sit..

tai no.. en tiedä onko hävinny.. en niin tarkkaa kuunnellu eikä musiikin läpi tahdo mitää koskaa kuullakkaa.. pitää tutkia ja hutkia sitte tässä joku päivä.
Pistoolisankari
OCF Member 2023
OCF Member 2023

Viesti Kirjoittaja Pistoolisankari »

kurttu kirjoitti:Onko uudet renkaat? Jotkut renkaat saattaa omata ihmeellisiä jurinoita, jotka esiintyy vaan tietyillä nopeuksilla. Mulla Bridgestone ER300, joka pitää ihan kohtalaista kohinaa kaikilla nopeuksilla, mutta voimakkaassa jarrutuksessa tulee tosi selvä jurina, ihan ku ajais sellasen pätkityn sulkuviivan päällä.
mulla on volvossa good year renkaat ja siinä on samat oireet :o suht kova rengasmeteli ja kauhea jurina kun voimakkaasti jarruttaa :no:
Vastaa Viestiin