Vectra B häiriövalo ei poistu (nokka-akselin asennontunn..)

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Cyrbanen
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja Cyrbanen »

ekto kirjoitti:Joo, ei täydy tukea. Ilmeisesti se on sitä varten, että kun ilmastoinnin magneettikytkin ottaa kiinni, niin kone ei niin heilahtaisi...
Tätä "vain ilmastoiduissa malleissa"-juttua oon ihmetelly koska ei mulla mitään ilmastointia ole vaikkakin ko. tuki löytyy kaikessa komeudessaan... :P
Sitä se on...
JukeN
OCF Member 2016

Viesti Kirjoittaja JukeN »

Cyrbanen kirjoitti:
ekto kirjoitti:Joo, ei täydy tukea. Ilmeisesti se on sitä varten, että kun ilmastoinnin magneettikytkin ottaa kiinni, niin kone ei niin heilahtaisi...
Tätä "vain ilmastoiduissa malleissa"-juttua oon ihmetelly koska ei mulla mitään ilmastointia ole vaikkakin ko. tuki löytyy kaikessa komeudessaan... :P
Joo, kaikista malleista tuki löytyy, oli ilmastointi tai ei ja koneen tukeminen ei ole tarpeellista kun tuon irroittaa.
Toistaiseksi Opeliton mies

A4 Avant quattro B9
Cayman S 987
ekto
'Diplomat'
'Diplomat'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ekto »

Cyrbanen kirjoitti:
Tieto on peräisin alfamerin oppaasta.
JusBa
'Agila'

Viesti Kirjoittaja JusBa »

..muuten jos joku on kiinnostunut ostamaan kyseisen päivitettyä mallia olevan nokka-akselin asennon tunnistimen niin voin myydä sellaisen sopivaan hintaan. Ostettu metroautosta ja on kuitit ja kaikki. :wink:
insaner
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja insaner »

oliko hihnapyörän neljässä pultissa liimat välissä, ku on helvetin tiukassa?!
Millä ne saa auki? on taisteltu jo parituntia :evil:
insaner
'Admiral'
'Admiral'

???
Cyrbanen
'Admiral'
'Admiral'

Juken kirjoitti:
Cyrbanen kirjoitti:
Joo, kaikista malleista tuki löytyy, oli ilmastointi tai ei ja koneen tukeminen ei ole tarpeellista kun tuon irroittaa.
Aivan. Huomasin myös itsekin tukemisen olevan tarpeetonta kun aikanaan irroitin sen 'palkin' tutkiessani juttuja. Ei pudonnut kone minnekään :D
Sitä se on...
ekto
'Diplomat'
'Diplomat'
Viesti:

insaner kirjoitti:oliko hihnapyörän neljässä pultissa liimat välissä, ku on helvetin tiukassa?!
Millä ne saa auki? on taisteltu jo parituntia :evil:
Ei sen pitäs olla mitenkään kauheen tiukassa, tai siis itellä ei ollu. Kokeile laittaa jotain kamaa sinne väliin...
insaner
'Admiral'
'Admiral'

pitää taas lähtee kohta yrittää jos sais auki, on vaan niin prkleen tiukassa, vaikka se on liikkeessä aukastu vasta n. vuosi sitten.. no toivotaan parasta..
ekto
'Diplomat'
'Diplomat'
Viesti:

Pistät reilusti kaikkee kamaa sinne, asetat sen avaimen tukevasti paikoilleen ja sitten naputtelet avainta hieman vasaralla. Voit välillä napauttaa itse ratastakin, mutta varovasti. Sen avaimen pitää olla todella tukevasti, koske ne ruuvit on tosi hepposta kamaa joten ne sorvaantuu. Eiköhän se sieltä lähde...
insaner
'Admiral'
'Admiral'

jep, sain kun sainkin sen tunnistimen vaihdettua, tosin jo viikko sitten.. oli kyllä helvetin tiukassa ne hihnapyörän 4 pulttia, ihmettelen vaan miten ne on noin jumittunut.. nyt auto taas toimii kuin unelma! kiitoksia vaan ektolle hyvistä vaihto ohjeista! Oli muuten aika hinnakas myös automuovilla tuo uusi tunnistin+piuha satsi 120e..
Cyrbanen
'Admiral'
'Admiral'

Jep, nyt sain oman katiskani jälleen korjaamolta. Uudenmallinen nokka-akselin asentotunnistin johtoineen on nyt kiinni ja ainakaan toistaiseksi ei ole mitään vikaillut. Satsi maksoi sen ~103 euroa ja työt siihen päälle.
Sitä se on...
Janne M
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Janne M »

Tuolla muutossarjalla sen saa tosiaan toimimaan. Ei kannata haaskata rahaa/aikaa aina siihen yksinkertaisimmalta (=halvimmalta) tuntuvaan, varsinkin kun vika ei sillä korjaannu. :roll:

Viesti Kirjoittaja Antti99 »

Tänään hain oman autoni korjaamolta, maksoi 211€ josta anturin osuus 115€. Aika pitkään tuli ajettua ja tapeltua ennenkuin ehdin viemään korjaamolle
ekto
'Diplomat'
'Diplomat'
Viesti:

Itellä ei jostain syystä ole vieläkään onnistunut kunnolla se kaapelointi, tai sitten anturi on jo hajonnut. Eli olen varmasti jo viidesti avannut sen liitoskohdan ja tehnyt liittoksen uudestaan, koska käytössä ei ole niitä paketin mukana tulleita puristeliittimiä, joilla se varmasti onnistuu. Itsetehdyt liittimet tulevat kutistesukan läpi terävien reunojen takia, tai sitten ne ei pidä, tai jotain muuta... Koneessa kiinni olevan vanhan kaapelin johdot, johon anturi liitetään, on ilmeisesti terästä tai jotain muuta kovaa tavaraa, kun kolvilla ei tina tartu.

Maksaisin jollakin vaikka 10 euroa, jos se vois toimittaa niitä paketin mukana tulleita puristeliittimiä... Kysyin eräältä Opelin myyjältä työkaverin kautta, jos heillä olisi huollossa jossain näitä liittimiä, mutta hänkin sanoi, että heillä on käytössä vain ne mitkä toimitetaan anturipaketin mukana. Luulis nyt jostain löytyvän, mutta kun en tiedä edes mistä tiedustella.

Aluksi liitos kestää, mutta viikon kuluttua valo taas syttyy ja alkaa syttymään entistä tiheämmin, kunnes se syttyy jo lähes joka reissulla. Kun teen liitkosen uudestaan, sama homma alkaa...

Toinen vaihtoehto on se, että puristeliitos on nyt viimeinkin kunnossa, mutta aiempien liitosten kontaktiongelmat on rikkoneet anturin. Onko tämä edes mahdollista?

Viimeksi maanantaina tein homman uusiksi. Tein viimesen päälle hyvät liittimet, puristin ne papukaijapihdeillä tiukkaan, heitin kutistesukat liittimien päälle ja lisäsin vielä pari tippaa kuumaliimaa, joka estäisi liittimiä koskemasta toisiinsa, vaikka sukka puhkeaisi. Jo kotimatkalla valo syttyi :evil: Eli joko se liitos ei sittenkään mennyt niin hyvin, tai sitten anturi on jo entinen...
Vastaa Viestiin