Pakoputken vuodosta

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Vastaa Viestiin
Eeroplane
'Admiral'
'Admiral'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Eeroplane »

elikkä Kadetin pakoputki vuotaa etuvaimentimen etupään liitoksesta. Liitoksessa on kolme suhteellisen pientä reikää, ja pakokaasua niistä tulee putken lämmettyä mitättömän vähän. Onkohan tuolla minkälainen vaikutus happiarvoihin, uskaltaisiko yrittää katsastukseen?
Tuomas
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Tuomas »

Eiköhän sillä katsastus hoidu. Minulla petti joskus keskipöntön takaseinä ja se vuoti jo ihan kunnolla pörinän säestämänä mutta ei tuntunut katsastajaa kiinnostavan, arvotkin olivat rajoissa :smile:
Alfa 75 3.0 V6 America
"For those who enjoy the pleasure of driving over the practicalities of mere transportation" (Motorweek)
Alfa 156 JTS
Vectra B
kumimuumi
OCF Member
OCF Member

Viesti Kirjoittaja kumimuumi »

mulla putki vuotaa ja pöhisee ihan reippaasti. leimalla sano vaan että korkeintaan käy vähän laihalla. yks asentaja sitten myöhemmin koitti mitata putken päästä että kuinka se nyt sitten käy, se sano ettei pysty mitata kunnolla kun putki vuotaan niin paljon :smile:
ruma ascona | mätä volvo | luotettava susuki
00:43 < ShaquaR_> CIH nostaa aina kankea
19:42 <@Keme> nähdä CIH ja kuolla
Eeroplane
'Admiral'
'Admiral'
Viesti:

On 2003-02-26 19:24, Tuomas wrote:
Eiköhän sillä katsastus hoidu. Minulla petti joskus keskipöntön takaseinä ja se vuoti jo ihan kunnolla pörinän säestämänä mutta ei tuntunut katsastajaa kiinnostavan, arvotkin olivat rajoissa :smile:
Jees no tämäkin pörisee oikeen kunnolla... Ehkäpä minä sitten yritän katsastukseen! Ja Tuomas, jos jää päästöistä kiinni, voit valmistautua kuulemaan outoja ääniä öisin jostakin jääkaapin suunnalta... :wink: :lol:

<font size=-1>[ This Message was edited by: Eeroplane on 2003-02-26 19:39 ]</font>
Tuomas
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Tuomas »

Öö..? Mitäs mun jääkaapillani sitten tapahtuu? :smile:

Vinkkinä muuten: jos on epäilystä niin hae se päästölappu ennen leimalle menemistä niin ei jää siitä kiinni, tulee halvemmaksikin :wink:
Alfa 75 3.0 V6 America
"For those who enjoy the pleasure of driving over the practicalities of mere transportation" (Motorweek)
Alfa 156 JTS
Vectra B
Jyrki K
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja Jyrki K »

Laita niihin reikiin pakoputkenkorjaustahnaa. Ei tarvii arpoa vuotaako liikaa vai liian vähän. Jos pöhisee liikaa, voi inssi kiinnostua. Tässä tietty oletuksena ettei hitsausvehkeitä ole käytössä.

Mulla jäi viime vuonna Kadetti takajarrujen takaa leima toiseen yritykseen. Putkisto alkoi vuotaa katsastuksien välillä. Uusintakatsastuksessa inssi tarkasti jarrut, kuunteli putkistoa ja kysyi, että oliko ihan varmasti kaikki tässä. Joo,joo.

<font size=-1>[ This Message was edited by: Jyrki K on 2003-03-01 13:29 ]</font>
JRT
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja JRT »

On 2003-02-27 07:34, Jyrki K wrote:
Laita niihin reikiin pakokaasunkorjaustahnaa.!!!
Tuo oli kyllä aika paha! :smile: :smile: :smile:
mistäs tuota tahnaa saa, ja miten sitä laitetaan kun ainakin minun autoissa pakokaasu pyrkii pois putkesta??? :wink: :wink:
No ei poroja sieraimiin, oli vaan pakko huomioida kun Jyrki K oikoi tuolla poikkituki topicissa tukivarsien tarpeellisuudesta! :wink:
Eeroplane
'Admiral'
'Admiral'
Viesti:

No niin, menipäs sitten Kanootti justiinsa äsken katsastuksesta läpi! En jaksanut enää sitä massaa laittaa uudestaan (yritin jo kerran, ei pitäny) ja kokeilin josko menisi läpi, ja niinhän se meni. :smile: Auto on muuten myytävänä, <A HREF="http://www.opelclubfinland.net/forum/vi ... ekatkaa</A>...

Tuomas:
Looks like you'll never know... :wink:
kumimuumi
OCF Member
OCF Member

Viesti Kirjoittaja kumimuumi »

pienenä jatkokertomuksena, niin nyt mulla taitaa palaa jomman kumman pöntön sisukset, kun käryää palaneelle ja putki hömpöttelee taas uudella tavalla :smile: . tarvis varmaan joskus tehrä jotain asialle.. varsinainen ralli-askoona, niin kuin poliisisetä sen sanoi.

no nyt on vika pönttö ihan katki-poikki-ruostunut välivaimentimesta. nyt joutuu tehrä jottain :evil:

<font size=-1>[ This Message was edited by: kumimuumi on 2003-02-28 16:19 ]</font>

<font size=-1>[ This Message was edited by: kumimuumi on 2003-03-01 13:28 ]</font>
Jyrki K
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja Jyrki K »

Osui ja upposi. Taisi tulla aika mielenkiintoinen virhe. Se on kun kiireessä kirjoittaa, eikä lue tuotoksiaan.
Vastaa Viestiin