öljyt tihkuu koneesta pihalle
itseasiassa tarkoitin tässä nyt ihan vaan öljypohjan kiinnitys pulttia joka sijaitsee altapäin katsottuna tuossa kampuran etupuolella öljypohjassa, se pultti mikä menee läpi että ei ole vastakierteitä (tai näin ainakin minulla) Ja juuri tuon pultin kohdalta n.1cm levyiseltä alueelta öljy tulee ulos. ja näyttäisi vähän niinkuin se nousisi pulttia pitkin ylös tuon öljypohjan "reunan" päälle ja siitä tippuisi maahan. Samasta kohti vuoti tuo öljypohja juuri auton ostettuanikin, eli siis kauan ennen ahtamista. Eli melko pieni on tuo alue jolta öljy tulee
- kumikeisari
- 'Admiral'

- kumikeisari
- 'Admiral'

mulla ei oo siinä kampuran hihnapyörän etupuolella olevalla öljypohjan pultilla vasta kierrettä ku se tulee se pultti vaan sillee siitä öljypohjasta läpi ja sit siinä lohkossa on semmonen "reuna" josta kans tuo pultti tulee läpi ja mutteri vastapuolella. Kun noilla muilla pulteillahan on lohkossa kierteet. vai onko muilla sit lohkossa kierteet tolleki hihnapyörän etupuolella olevalle pultille?telwin kirjoitti:Kyllä siellä jokaiselle pultille pitäisi olla kierteet jos ei ole niin vikahan on löytynyt
Ok, pitää ilmeisesti sit vielä irrotella se öljypohja uudestaan ja katsoa tuota pulttia. Onko se muilla semmosta mallia että tulee kuitenkin sieltä kierteiden puolelta vielä läpi se pultin pää? Itsellä tulee, ja se on ollut sitten mutterilla vastapuolelta kiinni. Nyt tosin muistuu mieleen että sillon kun ahtamista varten purettiin kone niin tuon pultin tilalla taisi olla porakärki ruuvi
voi olla osasyyllinen tähän vuotoon?
telwin, onko sulla siinä öljypohjassa tuolta jakopään puoleiselta reunalta sitten kaikki pultit semmosia että ne menee sinne lohkon sisään kierteillä eikä tule toiselta puolelta läpi? Kun mulla on just se hihna pyörän etupuolelle jäävä pultti tommonen että se tulee sit sieltä yläpuolelta läpi että ei oo silleen lohkon sisään meneviä kierteitä niinku muissa öljypohjan pulteissa.
Peanuts kirjoitti:liekköhän tuosta minun vehkeestä sitten jotain särkyny sieltä pumpun tienoilta ku tuommonen on tuo yks pultti. Se kyllä selittäisi sen että tuo ostettaessakin vuosi öljyä tismalleen samasta kohdasta. Pitääkin seuraavan kerran tuota tutkia tarkemmin kun pääsee kotona käymään
kyllä veikkaan ettei tuolla oo niin suurta merkitystä, siitä on joskus voinu mennä kierre heikkoon happeen ja siksi tehty noin... itse oon kans tapellu saman öljyvuodon kans ja tutkin ensin tosta varaosa myllystä mistä se nykyinen vois kusta ne öljyt pihalle..
tuhmasta päästä nauttii koko ruumis
callu: vuosiko sullakin sit vaan tuon yhden pohjan kiinnitys pultin kohdalta se? Kun mulla näkee ihan selvästi ku pyörittää autoo et se öljy tulee nimenomaan ton öljypohjan pultin kohdalta ulos, eíkä esim. tule mistään muualta siihen pultin kohdalle esim. valumalla tai mitään vaan ikäänkuin nousisi se öljy sitä öljypohjan pulttia pitkin ylös