Paljonko flektin moottori kestää lämpöä?
Paljonko flektin moottori kestää lämpöä?
Niin eli flekti on aika lähellä(noin 6cm) ahdinta ja pakoputkea, flektin runko ja propelli ovat metallia joten ne varmaan kestää. Moottorina C20LET.
Ajattelin kyllä tehdä siihen väliin jonkun suojapellin mutta riittääkö se? Vai voiko se flektin moottorin hajota kuumuudesta?
Ajattelin kyllä tehdä siihen väliin jonkun suojapellin mutta riittääkö se? Vai voiko se flektin moottorin hajota kuumuudesta?
Vectra A 2.0 16V Turbo FWD -89 10.735s/231.15kmh/402m & 308kmh/1609m
Calibra 4x4 Turbo -92
Astra G 2.0 16V Turbo Cabriolet -03
Corsa D OPC -08 Astra H OPC -07 Vectra C OPC -07 Insignia A OPC -10
Calibra 4x4 Turbo -92
- AlpinWeiss
- 'Senator'

Mulla on jo 2 alkuperäistä C20LET-mallin flektiä hajonnut juuri tuohon. Nyt on keulalla hieman ohuempi tarvikemallinen, saa nähdä miten se kestää.
Niin ja lisätään vielä sen verran että minullahan syylari ja myös flekti ovat hieman lähempänä moottoria kuin vakiona, koska syylarin edessä on välijäähdytin. Ehkä pitäisi siirtää välijäähdytin alas etupuskurin sisään, koska siellä on tilaa ja näin saisi syylaria eteenpäin ja enemmän tilaa turbon ja flektin väliin, tai laitettua flektin syylarin etupuolelle.
Niin ja lisätään vielä sen verran että minullahan syylari ja myös flekti ovat hieman lähempänä moottoria kuin vakiona, koska syylarin edessä on välijäähdytin. Ehkä pitäisi siirtää välijäähdytin alas etupuskurin sisään, koska siellä on tilaa ja näin saisi syylaria eteenpäin ja enemmän tilaa turbon ja flektin väliin, tai laitettua flektin syylarin etupuolelle.
Opel Calibra 2.0 16V Turbo 4x4 C20LET '92 - Pontiac GTO 5.7 V8 LS1 '04 (Holden) - Pontiac Tempest 2d HT Coupe V8 5.8 '70
Nonni, kai sekin sitten on mallia hajoava...
Mulla on cooleri kanssa puskurin takana ja syyläri on niin kaukana koneesta kun mahtuu keulan puolesta jotta tuo Holsetti siihen mahtuu.
Kannattaisko se suojapelti tehdä alumiinista vai ihan pellistä? Kumpihan mahtaa johtaa huonommin lämpöä?
Mulla on cooleri kanssa puskurin takana ja syyläri on niin kaukana koneesta kun mahtuu keulan puolesta jotta tuo Holsetti siihen mahtuu.
Kannattaisko se suojapelti tehdä alumiinista vai ihan pellistä? Kumpihan mahtaa johtaa huonommin lämpöä?
Calibra 4x4 Turbo -92
Calibra 4x4 Turbo -92
Nyt olis kuva "tilanteesta"...
Kuva
Tein pellistä siihen kyllä jo suojalevy joka jää moottorista irti noin 2cm. Toivotaan ettei hajoa
Kuva
Tein pellistä siihen kyllä jo suojalevy joka jää moottorista irti noin 2cm. Toivotaan ettei hajoa
Calibra 4x4 Turbo -92
Calibra 4x4 Turbo -92
Joo, kyllä tuo aika ahtaalta näyttää... mulla yhdestä flektistä oli tuo muovinen liitinkin sulanut ihan muodottomaksi...
se turbo kun taitaa joskus hieman lämmetä siinä vieressä... 
Opel Calibra 2.0 16V Turbo 4x4 C20LET '92 - Pontiac GTO 5.7 V8 LS1 '04 (Holden) - Pontiac Tempest 2d HT Coupe V8 5.8 '70
Katselin Neste:en tuotetiedoista, että useimpien voiteluaineiden tippumispiste on n. 200-260°C (paras 285°C)
Kun laakerin voiteluaine on tippumislämöistä, se tippuu pois laakerista ja kun uutta rasvaa ei tule, niin laakeri jää lyhytikäiseksi. Voisi melkeinpä ihan sen perusteella arvata, että lämmönkesto voi olla korkeintaan tuota voiteluaineen luokkaa. Muovioisen laadusta riippuen ne sitten kestävät enemmän tai vähemmän lämpöä.
Kun laakerin voiteluaine on tippumislämöistä, se tippuu pois laakerista ja kun uutta rasvaa ei tule, niin laakeri jää lyhytikäiseksi. Voisi melkeinpä ihan sen perusteella arvata, että lämmönkesto voi olla korkeintaan tuota voiteluaineen luokkaa. Muovioisen laadusta riippuen ne sitten kestävät enemmän tai vähemmän lämpöä.
Itse laitoin puhaltavan mallin flektin etupuolelle syyläriä. On enempi tilaa, eikä tarvitse lämpöä pelätä. Spal valmistaa hyviä ja ohuita flektejä.AksuPaksu kirjoitti: Sit itse asiaan, jos se välijäähdytin ei ole ihen syylärissä kiinni vaan puskurin sisällä, niin miksei voi laittaa jonkin muun auton ohuempaa flektiä syylärin etupuolelle?
Vectra A 4x4 turbo purettavana
Omega 4000 purettavana
Omega 3000 purettavana
Omega 4000 purettavana
Omega 3000 purettavana