Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
pitäs saada uusi pakoputken loppuosa pakosarjalta taaksepäin... mutta mutta...
Auto on alunperin Vectra GT -89 eli 20seh koneella.... mutta siihen on joku vaihtanut 20ne koneen... elikkä minkä putken tilaan kun ainakin motonetissä oli erikseen GT 130hv vectraan ja tavalliseen omansa..
kumpikohan nuista sitten pitäs tilata.. ?
Jos molemmat pn täydelliset putkistot pakosarjasta taakse asti, ainut ero lienee että SEH-koneen putkessa ei ole kattia ja NE-koneen putkesta sellainen mahdollisesti löytyy.
Vectra-A Turbo 4x4 -94 - Irmscher Omega C40 V8 - Astra-G OPC Caravan - Corsa-C OPC - Opel Antara 3.2
Kannattaa tarkistaa, että löytyykö sieltä auton alta se katalysaattori ja sitte sen mukaan kyselet uutta putkistoa. Eli jos siinä on se katti, niin putkisto luonnollisesti sen katin pituuden verran lyhyempi kun taas katittomassa mallissa se putki on pidempi. Kannattaa kanssa selvitellä, että jos se katalysaattori sieltä sattuu löytymään, niin onko se vielä kunnossa, sillä ne tahtovat olla hiukkasen kalliita, ellei sitten käytä esim. Motonetin tarvikekattia.
Opel Zafira Tourer 2,0 cdti Innovation vm. 2012
Opel Vecta C wagon 2,2 "Irmscher" vm. 2004
Opel Kadett C Coupe -projekti- vm. 74 & vm. 77
Katillisen ja katittoman väliosa pöntöllä on samanlainen, katittomassa on katin tilalla normaali pönttö. Mitä itse noita olen kattellut niin NE ja SEH putkilla ei ole eroa.
Mulla olis -89 2.0 GT Vectran muuten täydellinen putki mutta takapönttö puuttuu, halvalla...
Vectra A 2.0 16V Turbo FWD -89 10.735s/231.15kmh/402m & 308kmh/1609m
Calibra 4x4 Turbo -92
Astra G 2.0 16V Turbo Cabriolet -03
Corsa D OPC -08 Astra H OPC -07 Vectra C OPC -07 Insignia A OPC -10
Ja mulla olisi takapönttö. Ollut pari viikkoa autossa. Kunto vastaa uutta, likaa siihen tosin ehti tarttua. Käy 1.6-2.0i Vectroihin. Sopisi tuon em. jatkoksi.
alkaa mullaki putki murenemaan alta joten katselin että supersprintiltä löytyis tuohon vectra A 16v, vm.93 ja uudempiin malleihin katista taakse. kysymys on että käykö se minun autoon joka on -93 v6?