2.0 dti hehkujen vaihto
2.0 dti hehkujen vaihto
Auto on 2.0 dti vectra -98-Oisko kellään vinkkejä?
Katselin tota konehonetta ja ainaski tuo turbon putki menee lähellä,,poistettava rampan ajaksi?
Ja sitten miten toi hehkun "hattu" tai toi päällä oleva suojamuovi lähtee irti?
Katselin tota konehonetta ja ainaski tuo turbon putki menee lähellä,,poistettava rampan ajaksi?
Ja sitten miten toi hehkun "hattu" tai toi päällä oleva suojamuovi lähtee irti?
C1. Vectra 1.8 GTS
Astra G 1.6 8V
Myyn:2.0 dth moottori osina,myös apulaitteet.
Astra G 1.6 8V
Myyn:2.0 dth moottori osina,myös apulaitteet.
milloin kannattaa sit vaihtaa?
Millon nuo hehkut sit kannattaa vaihtaa?? Joku mutu tuntuma vai sitkun varoitus valopalaa?? Kun ei se hehkun merkkivalo syty kun äärimmäisellä pakkasella. Vai hehkutteleeko se joskus itsekseen kun kone on käynnissä. Oon kuullu et se on hupaa hommaa koneelle jos ajelee niin että hehkut ei toimi, ainakin joissain muissa merkeissä...
-
astramaani
- 'Diplomat'

Mulla oireili niin että jäi hehkutusvalo palaaan kylmällä koneella joksikinaikaa (paloi yleensä 20-200m matkan).
Hehku on niin onneton peltilärpäke että se katkeaa helpolla kanteen ja sydän jää kannen sisään, osasyynä varmaan se että kun hehku palaa se karstoittaa hehkun päätä joka on pirun syvällä kannessa eli suositeltavaa vaihtaa heti kun oireilu/hehkuvalon palaminen koneen käydessä ilmenee.
Hehku on niin onneton peltilärpäke että se katkeaa helpolla kanteen ja sydän jää kannen sisään, osasyynä varmaan se että kun hehku palaa se karstoittaa hehkun päätä joka on pirun syvällä kannessa eli suositeltavaa vaihtaa heti kun oireilu/hehkuvalon palaminen koneen käydessä ilmenee.
Saama hehkua käytetään Mersuissa ym ja katkeaa kyllä helposti niissäkin, tiedän useita tapauksia Opeleissakinpekkisp kirjoitti:Se on moottorin vikavalo kun palaa jälkihehkutuksen ajan. Jos on viallinen hehku ( ei esim. hehkuta koko pituudeltaan), niin valo palaa. Minä olen aiemmista vastaavista topiceista ymmärtänyt, niin Opelin hehkujen ei pitäisi katketa helposti. Itse en ole vielä kokeillut.
Hmmm... vaikuttaa siltä sitten, että kannattaa viedä suosiolla ammattilaisen katkottaviksi
vaikka kustantaakin melkoisesti, on meinaan varmaan aika viheliäistä ruveta itse katkennutta hehkua kannesta kaivamaan
. Korjaamolla siihenkin on oikeat vehkeet. Omat hehkutkin ovat maanneet koneessa varmaan uudesta asti ja ovat taatusti jumissa!.
Vectra B diesel TDI
Kannen nekin joutuu ottamaan pois jos ei kohtuudella lähde muutenpekkisp kirjoitti:Hmmm... vaikuttaa siltä sitten, että kannattaa viedä suosiolla ammattilaisen katkottaviksivaikka kustantaakin melkoisesti, on meinaan varmaan aika viheliäistä ruveta itse katkennutta hehkua kannesta kaivamaan
. Korjaamolla siihenkin on oikeat vehkeet. Omat hehkutkin ovat maanneet koneessa varmaan uudesta asti ja ovat taatusti jumissa!.
-
Reflection
- 'Kadett'

Re: Hehkut
Hatut lähtee pois juuri noin, voi vähän avittaa varovasti tasapääruuvarilla. Hylsy pitää olla pitkä ja koko 10 mm.commodore kirjoitti:Astran 2.0 di:ssä hehkut lähtee pois purkamatta muita osia. Ostin "pitkän" hylsän en muista minkäkokoinen. Hatut lähti muistaakseni puristamalla ja samalla nostamalla.
Vaihdoin juuri hehkut omaani (Vectra -00 2,0 DTi) eilen illalla. Vaihdoin kerralla kaikki neljä, jotta kuluvatkin sitten yhtämukaa. Oireilut oli mullakin semmosia, että häiriövalo syttyi käynnistyksen jälkeen muutamiksi sekunneiksi ja sammui sitten. Se turbon putki pitää irrottaa, muuten ei mahdu se reunimmainen pois. Minulla irtosivat ihan suosiolla kaikki neljä ja aikaakin menin tähän projektiin alle puoli tuntia.
Mutta sitten sain tärvättyä 3 tuntia imusarjan puhdistukseen. Opelini nimittäin poltteli sitä häiriövaloa myös n. 10 km ajon jälkeen jatkuvammin, ilman että tehot kummemmin laski - siitä päättelin, että ilmamassamittari tuskin on rikki. Delta-auton varaosamyyjä kertoili, että näihin on menny imusarjan painetunnistinta - se on siinä imusarjan oikeassa laidassa. Irrottelin sen ja sehän oli ihan tukossa karstasta. Siitä päättelin, että imusarjakin on ihan tukossa, ja eikun purkamaan. Oli muuten ihan täynnä karstaa ja mustaa töhnää se imusarja, samoin kuin egr-venttili. Pitää muuten ottaa sen imusarjan kannen lisäksi se läppäsysteemikin pois. Suosittelen putsausta, tuli näet tehojakin takasin.
Tarkista myös kaikki alipaineletkut ja turbon letkut.
Juu mulla ei ole läppiä enää imusarjassa, oli yksi lähtenyt varmaankin "lievän karstan" avittamana irti ja oli jo hyvän matkaaa imuventtiiliä tapaamassa mutta oli onneksi jääänyt kanavaan kiinni joten poistin kaikki muutkin kun alaimusarja ois maksanut ihan tolkuttomia ja kun läppiähän ei saa erikseen
Tosin opelilla väittivät että ei toimi ilman läppiä vaan tulee vikakoodia, mutta eipä tullut ja keskikulutus sama kuin ennenkin ja väännöissä/tehossa ei mitään merkitystä ainakaan persdynolla mitattuna.
Egrään 10kilooominen vastus ja ei auvo/karstoita imusarjaa enää
Tosin opelilla väittivät että ei toimi ilman läppiä vaan tulee vikakoodia, mutta eipä tullut ja keskikulutus sama kuin ennenkin ja väännöissä/tehossa ei mitään merkitystä ainakaan persdynolla mitattuna.
Egrään 10kilooominen vastus ja ei auvo/karstoita imusarjaa enää
-
astraGcaravan
- 'Admiral'

siis.
Nii eli hehkuttaako auto kylmällä säällä ajoon lähdettäesä vaikka hehkun valo ei pala? siis se on se jälki hehkutus? Voisin siis luulla että itselläni on joku hehku kaput koska nyt kun sää on kylmentynyt väläyttelee auto satunnaisesti ajoon lähdettäessä moottorihäriö valoa? Mistä tulppia saa edukkaasti?