Kummassakin siis sama laatikko.
Oma epäilys on että kun mittasin noin raidevälin, niin Kadetti on 10cm leveempi.
Joten nivelet voisi käydä, mutta akselit pitää vaihtaa, onko näin?
Onko nivelet vaikea irroittaa, tarviiko erikoistyökaluja?
Kadetin(F10) vetarit ->Corsa A(F10)?
Vetarit ei tosiaan sovi koska ovat liian pitkät, mutta nivelet kyllä sopivat. Nivelien irrottamiseen ei tarvitse mitään erikoistyökaluja, kumien kiristyspannat saa auki esimerkiksi ruuvitaltalla ja itse nivel on kiinni akselissa lukkorenkaalla, jonka saa auki vaikka levittävillä sokkapihdeillä. Tuo lukkorengas on ympyrän muotoinen, mutta ympyrä on katkaistu ja päät taitettu ulospäin. Nivelen akseliin kiinni tulevassa osassa on pieni kolo päällä, jossa nuo ulos taitetut päät ovat. Levitä sitä rengasta siitä kohtaa ja kopauta samalla nivel irti akselista. Helpottaa jos on kaveri pitämässä akselia, mutta onnistuu kyllä yksinkin. Sitten vaan peset huolella nivelen sisuskalut ja laitat uudet rasvat. Kumit kannattaa uusia samalla, erityisesti se ulompi. Jos meinaat sisäpäässä käyttää vanhaa kumia niin siihenkin pitää uusia ne pannat.
Pantojen kiristämiseen itse asiassa on hyvä käyttää ihan siihen tarkoitettua erikoistyökalua, eli sen verran on käyttöä erikoistyökaluille
Bilhelvetistä saa ainakin halvalla jonkinnäköisen. Panta kiinnitetään niin, että ensin käsipelillä pistät sen kireimpään reikään mihin suinkin saat sen menemään, sitten pantapihdeillä puristat pannassa olevan mokkulan kasaan. Bilhelvetin pihtien kyvyt ovat hiukan rajalliset ja itse olen tehnyt niillä alun ja lopuksi vielä kiristänyt hohtimilla hiukan lisää.
Ehkäpä tuosta on jotain apua.
Pantojen kiristämiseen itse asiassa on hyvä käyttää ihan siihen tarkoitettua erikoistyökalua, eli sen verran on käyttöä erikoistyökaluille
Ehkäpä tuosta on jotain apua.
Alfa 75 3.0 V6 America
"For those who enjoy the pleasure of driving over the practicalities of mere transportation" (Motorweek)
Alfa 156 JTS
Vectra B
"For those who enjoy the pleasure of driving over the practicalities of mere transportation" (Motorweek)
Alfa 156 JTS
Vectra B