Omega V6 2.5 autom.vaihteiston asentotunnistin(?) ongelma

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Vastaa Viestiin
tonewheel
'Agila'

Omega V6 2.5 autom.vaihteiston asentotunnistin(?) ongelma

Viesti Kirjoittaja tonewheel »

Omegassani (V6 2.5 -99) on ollut useamman vuoden ajan seuraava ongelma, joka on viimeaikoina yleistynyt.
Usein heti moottorin käynnistyttyä p-asennossa kaikki valitsimen merkkivalot syttyvät ja ajotietokone ilmoittaa tylysti "automaattivaihteisto". Jos keppiä varovasti liikuttelee, valot normalisoituvat, mutta ajo onnistuu vasta virrat pois käyttämällä.
Kävin luetuttamassa vikakoodit ja tulos oli "Aluevalitsimen virtaspiirin toimintahäiriö" .

Onko kellään automaattimiehellä ollut vastaavaa ongelmaa? Ainakaan Jyväskylän Oreniuksella ei tapauksia ole aiemmin ollut.
Asentotunnistin maksaa varmaan jotain 300, sitä ei voi varmaan itse putsata.

Muuten olen kovin tykästynyt Omppuun, vaika onkin Saksasta kolme vuotta sitten tuotu ja nyt n. jo 200tkm takana. Itse olen ajanut sillä 50tkm.
Leksa
'Admiral'
'Admiral'

Re: Omega V6 2.5 autom.vaihteiston asentotunnistin(?) ongelm

Viesti Kirjoittaja Leksa »

tonewheel kirjoitti:Omegassani (V6 2.5 -99) on ollut useamman vuoden ajan seuraava ongelma, joka on viimeaikoina yleistynyt.
Usein heti moottorin käynnistyttyä p-asennossa kaikki valitsimen merkkivalot syttyvät ja ajotietokone ilmoittaa tylysti "automaattivaihteisto". Jos keppiä varovasti liikuttelee, valot normalisoituvat, mutta ajo onnistuu vasta virrat pois käyttämällä.
Kävin luetuttamassa vikakoodit ja tulos oli "Aluevalitsimen virtaspiirin toimintahäiriö" .

Onko kellään automaattimiehellä ollut vastaavaa ongelmaa? Ainakaan Jyväskylän Oreniuksella ei tapauksia ole aiemmin ollut.
Asentotunnistin maksaa varmaan jotain 300, sitä ei voi varmaan itse putsata.

Muuten olen kovin tykästynyt Omppuun, vaika onkin Saksasta kolme vuotta sitten tuotu ja nyt n. jo 200tkm takana. Itse olen ajanut sillä 50tkm.

http://www.opelclubfinland.fi/forum/vie ... otunnistin
GTS 3.2
Janne M
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Janne M »

Mulla olisi tuollainen asentotunnistin kanssa tallin nurkassa.