Miksei manta cih 2.0i ei lähe käyntiin!!!?

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Vastaa Viestiin
JuDeBo
'Kadett'
'Kadett'

Miksei manta cih 2.0i ei lähe käyntiin!!!?

Viesti Kirjoittaja JuDeBo »

Eli koneen vaihon jälkeen kävi näin...

saa lörkkistä ja antaa kipinää... Miten nokan ajotus tarkastetaan? en oo koskenu ketjuun ja kone on pelaanu aikasemmin, et eiks nokan ajotuksen pitäis olla ok... Ruiskun piuhat pitäis olla ihan ok, samoin sytkän piuhat ja sytkän ajotus(?), voiks olla jotain mitä en oo huomannu? Oon veivannu sytkää ees sun taas, eiks se oo et ykkös mäntä yläällä ni pyörijä ykkös tulpan piuhan kohalle, oon myös kokeillu toisin päin et nelosella sytyttäs. Sytytysyksikköö, puolaa ja virranjakajaa oon kokeillu myös toistia. Ruiskun piuhat on menny aika moisella virityksellä ja oon vaihtanu ja kokeillu toisiakin piuhoja mut ei apua.

On varmaan lähettävä käymään kirkossa ku usko alkaa loppuun! :-?

Jos jollain on hyviä vinkkejä tänne päin, kiitos!

Voi vaik soittaa suoraan jos tulee mieleen!!
0405184369

:-?
'Kyl se täst viel lähtee...'
telwin
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö

Viesti Kirjoittaja telwin »

Olisko polttoaine letkut väärin päin...on ollu aikamonessa ruisku cih moottorissa syynä et ei käynnisty.
JuDeBo
'Kadett'
'Kadett'

Kyl ne o oikeinpäin. Niin se siis tekee silleen et välillä ku starttaa ni paukahtaa pari kertaa putkessa ja sit ei mittän. Huomasin just et se tekee niin vaik ei oo ruiskun boxikaan kii... Mut kokeilin toisellakin boxilla ni sama juttu. :no:
telwin
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö

Viesti Kirjoittaja telwin »

Nooh joha on... :whack: Eli venakoppa pois,ykkönen ylös vaihto neloseen eli pako menee kiinni ja imu lähtee aukeemaan. Sit jakajan kansi pois pyörijä jakajan rungossa olevan merkin kohdalle ja siitä myötäpäivään kiertäen johdot 1-3-4-2.
Niin sytty on ainakin oikein jos ei auta niin sit on matoja tai jtn... -(z)-
JuDeBo
'Kadett'
'Kadett'

"Sit jakajan kansi pois pyörijä jakajan rungossa olevan merkin kohdalle ja siitä myötäpäivään kiertäen johdot 1-3-4-2."

Minkäslainen merkki siin jakajassa on? Onks se lovi siinä levyssä mikä tulee lohkoa vasten (lohkossa on meinaa samalla kohtaa pien lovi) ja sen päälle "kiristäjä", vai onks se siellä jakajan kannen alla oleva pikku lovi, sen "kitkapinnan" kohalla.?
Ooppelijanne
'Senator'
'Senator'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ooppelijanne »

Kun olet tarkastanut sen, että 1 on ylhäällä, ja nelosen venttiilit saksaa, (1 sylinterin venttiileissä välykset), on siellä 1 pytyssä sytytyshetki. tämä kun sattuu kohdalle vain joka toinen kampuran kierros..

Ja se merkki siinä jakajassa on siinä pinnassa sellanen lovi, mitä vasten se jakajan kansi kiinnitetään. Siihen merkkiin päin sitten pyörijä, ja 1 pytyn tulpanjohto.

Ja jos kaikkea olet jo kokeillut, kannattanee vielä tarkastaa, että kaikki on ok, ilman niitä virityksiä.
Calibra -92 C20XE Manta B -77 *24** Manta B *varaosina* Omega 2.4 *paalissa*
"Never drive faster than your guardian angel can fly"
JuDeBo
'Kadett'
'Kadett'

No niin, nyt lähti! en tiiä mitä oon aatellu, olin vetäny keinuvivut ihan kanteen kii, eli venttiilit jäi vähä auki. Eipä sit ollu yhtään puristuksia, ilmankos pyöri niin ilosesti... :oops:
No tekemällä oppii..
:whack:

Kiitoksia vastauksista!
omega16T
'Diplomat'
'Diplomat'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja omega16T »

ootkos ostanu sen pinkin mantan vai mistä mantasta on kyse?
Todennäköisesti väärässä.
JuDeBo
'Kadett'
'Kadett'

Tää tuli haettua jo pääsiäisenä, mut se on ollu ny pari kuukautta pukeilla. Se o ny puna/harmaa, mut vaihtaa väriä piakkoin...
Vastaa Viestiin