Jäähdytysjärjestelmän paikkausaine?
Jäähdytysjärjestelmän paikkausaine?
Eli onko kokemuksia niistä rae purkeista mitä laitetaan jäähdytysnesteen sekaan että se paikkaisi halkeamat ym. pikku reiät vaikka syylärissä?
Kun on semmoinen nuppineulanpään kokoinen reikä syylärissä.
Kun on semmoinen nuppineulanpään kokoinen reikä syylärissä.
Opel Ascona R6 Mantzel | M5
Ei tosiaankaan kannata laittaa mitään paikka ainetta jäähdytys järjestelmään. Se aine saattaa tukkia paljon muutakin kuin sen pienen reijän syylärissä. Ostat vaan suosiolla uuden syylärin etkä edes yritä korjata millään "sementillä" sitä vanhaa.
Astra G
Ex: Kadett E 1.8i GT, Kadett E 1.3 LS, Corolla 1,3, BMW E46 316i, Vectra B 2.0 CD Sport, Omega B MV6, Astra F 1.6 8V GLS, Astra F 1,6 16V GL
Ex: Kadett E 1.8i GT, Kadett E 1.3 LS, Corolla 1,3, BMW E46 316i, Vectra B 2.0 CD Sport, Omega B MV6, Astra F 1.6 8V GLS, Astra F 1,6 16V GL
Kolmas syyläri menossaE Raketti kirjoitti:Ei tosiaankaan kannata laittaa mitään paikka ainetta jäähdytys järjestelmään. Se aine saattaa tukkia paljon muutakin kuin sen pienen reijän syylärissä. Ostat vaan suosiolla uuden syylärin etkä edes yritä korjata millään "sementillä" sitä vanhaa.
Opel Ascona R6 Mantzel | M5
Se "töhnä" saattaa ja melkovarmasti tukkii muutakin kuin sen reijän sinä syylärissä, esim. pienet vesikanavat ja termostaatti. Mistä se mönjä tietää mihin sen pitää kuivua?? Voi tulla tosiaan aika kalliiksi tuon mönjän käyttö.
Tuo kemiallinen metalli voi olla aika hyvä jos sen saa pysymään jäähdyttimessä kiinni.
Mutta ei mitään muuta syyläriin kuin jäähdytin nestettä ja vettä.
Tuo kemiallinen metalli voi olla aika hyvä jos sen saa pysymään jäähdyttimessä kiinni.
Mutta ei mitään muuta syyläriin kuin jäähdytin nestettä ja vettä.
Astra G
- Motocoyote
- 'Diplomat'

Ite korjasin ompun haljenneen syylärin semmosella "ketunpaskalla", lohko/syyläritiivistysainetta, semmonen töhnäpalko joka pyöritellään sormissa niin kauan että se muuttaa värinsä ja se vaan sitte levitetään halkeaman päälle n. 1½cm leveämmälle ku halkeama.
Millään muulla se ei pysyny, mutta tolla alko pitämään...
Millään muulla se ei pysyny, mutta tolla alko pitämään...
-81 rekortin syyläri paikattiin kerran inkiväärillä... siis sillä mausteella.
Rupesi vuotamaan ja jostain olin kuullu että inkivääriä nesteen sekaan ni rupee pitämään.
ja minä kaupasta hakemaan, sitte pikku pussi syyläriin ja kone käymään lämpimäksi.
Rupesihan se pitämään.
En vastaa kenenkään moottoreista jos tollasta menee kokeileen mutta ompahan nippeli tieto.
Auto oli ton operaation jälkeen noin puoli vuotta mulla ajossa ja lahosi sitten muuten.
tuoksu muuten kivalle sillon ku sitä kaateli koneeseen.
Rupesi vuotamaan ja jostain olin kuullu että inkivääriä nesteen sekaan ni rupee pitämään.
ja minä kaupasta hakemaan, sitte pikku pussi syyläriin ja kone käymään lämpimäksi.
Rupesihan se pitämään.
En vastaa kenenkään moottoreista jos tollasta menee kokeileen mutta ompahan nippeli tieto.
Auto oli ton operaation jälkeen noin puoli vuotta mulla ajossa ja lahosi sitten muuten.
tuoksu muuten kivalle sillon ku sitä kaateli koneeseen.
Omega 2.5 v6
Jaahas...
Ei tuota ainetta taida uskaltaa sitten laittaa. Mulla on ooppelissa kiusallinen pieni jäähdytysnestevuoto jonka tukkiminen muilla keinoin on kallis. Se vuotaa jostain sieltä koneen takaa, kanteen kun tulee/lähtee jäähdytysjärjestelmän letku ja siinä on semmonen pieni pätkä putkea johon se letku tulee kiinni... Niin ilmeisesti sen putken ja kannen välissä on joku tiiviste, joka vuotaa. Tuo paikka on niin ahdas ettei sinne tahdo kunnolla edes nähdä kuin korkeintaan koneen alta, ja tuon "putken" irroittaminen vaatis sekä turbon että pakosarjan irroittamista. 11 vuotiaassa autossa lienee pakosarjan pultit palaneet kiinni joten vois mennä kannen irroittamiseksi koko homma katkenneiden pulttien takia. Vuoto ei ole iso mutta tympäsee kun auto merkkaa reviirinsä ja nestettä saa lisäillä kerran kuussa (auto vähällä ajolla).
Ei tuota ainetta taida uskaltaa sitten laittaa. Mulla on ooppelissa kiusallinen pieni jäähdytysnestevuoto jonka tukkiminen muilla keinoin on kallis. Se vuotaa jostain sieltä koneen takaa, kanteen kun tulee/lähtee jäähdytysjärjestelmän letku ja siinä on semmonen pieni pätkä putkea johon se letku tulee kiinni... Niin ilmeisesti sen putken ja kannen välissä on joku tiiviste, joka vuotaa. Tuo paikka on niin ahdas ettei sinne tahdo kunnolla edes nähdä kuin korkeintaan koneen alta, ja tuon "putken" irroittaminen vaatis sekä turbon että pakosarjan irroittamista. 11 vuotiaassa autossa lienee pakosarjan pultit palaneet kiinni joten vois mennä kannen irroittamiseksi koko homma katkenneiden pulttien takia. Vuoto ei ole iso mutta tympäsee kun auto merkkaa reviirinsä ja nestettä saa lisäillä kerran kuussa (auto vähällä ajolla).
Volvo S40 T4 '98
Chevrolet Nova '70
Chevrolet Nova '70