Minkä hintanen tuo tyhjäkäyntimoottori +vaihtotyö on suunnilleen merkkiliikkeessä ?
Kiitos jo etukäteen mahdollisista vastauksista(ei kuittailuista).
Tyhjäkäyntimoottorin vaihto Vectra 2.0 16v B1
Elä vie liikkeeseen...
Tota hommaa ei kannata liikeessä tehdä... Itse vaihdoin sen itse ja en tosiaankaan ole mikään mekaanikko. Ihan IT dude vaan....
Veikkaisin, että liikeessä 150-250€ + työt, eli hyvinkin varmaan joku 300€ reissu.
Itse ostin motonetistä osan, makso n. 96€ tiivisteen hain länsi-autosta makso jotan pari euroa.
Ja homma on lyhykäisyydessään:
1. Irrota imuilmaputken pätkä mikä tulee kaasuläppäkotelosta
2. Irrota piuha tyhjäkäyntisäätimestä.
3. Ruuvaa 2 mutteria auki (kuuskulma avain)
4. Nykäse säädin irti ja putsaa liitoskohdat
5. Tiiviste paikoilleen (säätimeen) mutterit kantsii pujottaa tiivisteen ja uuden säätimen kanssa kii
6. Ruuvit kiinni, ei mitää voimailua... saattaa kuulemma korkata kierteet jos liian kovaa vääntää.
7. Johto kiinni
8. Imuilmaputken pätkä takas ja ei muuta kuin kovaa ajoaa...
Menee noin max ½h
Veikkaisin, että liikeessä 150-250€ + työt, eli hyvinkin varmaan joku 300€ reissu.
Itse ostin motonetistä osan, makso n. 96€ tiivisteen hain länsi-autosta makso jotan pari euroa.
Ja homma on lyhykäisyydessään:
1. Irrota imuilmaputken pätkä mikä tulee kaasuläppäkotelosta
2. Irrota piuha tyhjäkäyntisäätimestä.
3. Ruuvaa 2 mutteria auki (kuuskulma avain)
4. Nykäse säädin irti ja putsaa liitoskohdat
5. Tiiviste paikoilleen (säätimeen) mutterit kantsii pujottaa tiivisteen ja uuden säätimen kanssa kii
6. Ruuvit kiinni, ei mitää voimailua... saattaa kuulemma korkata kierteet jos liian kovaa vääntää.
7. Johto kiinni
8. Imuilmaputken pätkä takas ja ei muuta kuin kovaa ajoaa...
Menee noin max ½h
Re: Tyhjäkäyntimoottorin vaihto Vectra 2.0 16v B1
Keväällä kävin vaihdattamassa kyseisen moottorin, ja hinta oli: säädin 159€, tiiviste 2€+työt 48€.kanerva kirjoitti:Minkä hintanen tuo tyhjäkäyntimoottori +vaihtotyö on suunnilleen merkkiliikkeessä ?
VECTRA B X20XEV CD SPORT VOYAGE -97