1,6 yksipiste ruutan sytyn säätö
1,6 yksipiste ruutan sytyn säätö
eli mitenkä tossa säädetään sytty tai mikä piuha pitää ottaa pois ettei ecu sotke säätö hommia?
-
Osku
ajattelin vaan kun on aikasemmin ollu jokunen jenkki jossa on toi sama ruisku systeemi niin siitä pitää käytää yks johto irti et saa perus sytyn kohalleen! pitäähän kaasarivehkeissäkin päästää se alipaineletku irti et saat sytyn kohilleen! ei ainakaan tossa mun opelissa käynti muutuu kun aivan ääri asennoissa!
Jos perusennakkoa säätää oikeaoppisesti, niin kyllä C16NZ pitää laittaa perustilaan ja sitten säätö. En muista, oliko se vikakoodin lukunastat silloittamalla.jarnis kirjoitti:ajattelin vaan kun on aikasemmin ollu jokunen jenkki jossa on toi sama ruisku systeemi niin siitä pitää käytää yks johto irti et saa perus sytyn kohalleen! pitäähän kaasarivehkeissäkin päästää se alipaineletku irti et saat sytyn kohilleen! ei ainakaan tossa mun opelissa käynti muutuu kun aivan ääri asennoissa!
j.h
-
Osku
Ei sitä eroa pahemmin tyhjäkäynnillä huomaa, mutta koitappas ajella v.jakaja eri asennoissa...jarnis kirjoitti:ei ainakaan tossa mun opelissa käynti muutuu kun aivan ääri asennoissa!
Varmasti huomaat eron, moottorin äänestä ja kulkemisesta - todennäköisesti sinne huonompaan suuntaan.
Koitappa muistaa, olisi nimittäin ihan tarpeellinen tieto.jpisteh kirjoitti:Jos perusennakkoa säätää oikeaoppisesti, niin kyllä C16NZ pitää laittaa perustilaan ja sitten säätö. En muista, oliko se vikakoodin lukunastat silloittamalla.
Ei muista vaikka kuinka yritänOsku kirjoitti: Koitappa muistaa, olisi nimittäin ihan tarpeellinen tieto.
Siispä lunttaten (niin kuin vanhaan hyvään aikaan),
- Silloita diagnoosipistookkeen A ja B nastat (merkkivalo vilkkuu seoksen säädön mukana)
- Käytä kone käyntilämpimäksi +60 C ->
- Ennakon kuuluu olla 10 astetta eli merkit kohdakkain (OHC Opelissa on vain ennakkomerkki)
- poista silloitus
j.h
joskus ihmetteilinkin mitä ihmeen "vikakoodia" se tarjoaa kun laitoin auton käyntiin kun "klemmari tec" oli kiinni. no selvispähän tuokin.jpisteh kirjoitti: - Silloita diagnoosipistookkeen A ja B nastat (merkkivalo vilkkuu seoksen säädön mukana)
Vectra OPC vagon, Astra j ctdi paku, Astra h GTC, Vectra c sedan.