Astra -00:n laturiongelma

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Vastaa Viestiin
Hessu69
'Agila'

Astra -00:n laturiongelma

Viesti Kirjoittaja Hessu69 »

Vaimokkeen auton laturi viheltää ilkeästi. Täältä lueskelin, että lienee syytä panna vaihtoon koko laturimötikkä. Nyt vaan on ongelmana laturin malli. Motonetistä löytyy edullinen takuuvehe, mutta mikäs mahtaisi olla noiden 70A:n ja 100A:n latureiden ero? Siis mikä laturi pittää tilata? Kone on autossa 1,6 litrainen ecotec. Ilmastointi löytyy. Edellisen laturin merkki on DELPHI ( tai vastaava), mutten näe laturin kokoa sitä irrottamatta.

Osaisko joku auttaa?
topsite
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja topsite »

Onkos se nyt varmasti laturi joka vinkuu vai hihna?

Saakos motonetin latureille takuuta? Ainakin Jyväskylässä saa asennetusta laturista vuoden takuun...
Pitkän linjan opelisti. Kadett C, D ja E. Viimeisimpänä Astra G 2.0 Metrosport 2000.
Hessu69
'Agila'

topsite kirjoitti:Onkos se nyt varmasti laturi joka vinkuu vai hihna?

Saakos motonetin latureille takuuta? Ainakin Jyväskylässä saa asennetusta laturista vuoden takuun...
Kyllä se hihna on tarkeastettu, ei ole siinä vika. En tuosta takuusta ole ihan varma, mutta näin kaveri osasi kertoa...
paspartuu
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja paspartuu »

Ilmeisesti tässä on kyseessä tämä kuuluisa sairaan ärsyttävä elektroninen ininä...?Tässä olen pähkäillyt, että onkohan se toi laturi, kun sitä ainakin itse olen epäillyt. Oletko kenties päässyt vaihtamaan sen jo? Lähtikö ääni?
Astra F 2.0 16v GSi
Jossi
'Diplomat'
'Diplomat'

Re: Astra -00:n laturiongelma

Viesti Kirjoittaja Jossi »

Hessu69 kirjoitti:Vaimokkeen auton laturi viheltää ilkeästi. Täältä lueskelin, että lienee syytä panna vaihtoon koko laturimötikkä. Nyt vaan on ongelmana laturin malli. Motonetistä löytyy edullinen takuuvehe, mutta mikäs mahtaisi olla noiden 70A:n ja 100A:n latureiden ero? Siis mikä laturi pittää tilata? Kone on autossa 1,6 litrainen ecotec. Ilmastointi löytyy. Edellisen laturin merkki on DELPHI ( tai vastaava), mutten näe laturin kokoa sitä irrottamatta.

Osaisko joku auttaa?
Ette ole yksin

http://www.ocf.fi/forum/viewtopic.php?p ... 2aa3bf370b

http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi? ... 0013312051

http://groups.google.fi/group/sfnet.har ... um=2&hl=fi

Ilmastoidussa autossa lienee olla 100A laturi.
-VMK-
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja -VMK- »

Jos laturi alkanu vihelteleen niin aika varmasti laakerit lopussa.
Näin teki omassanikin, vaihoin laakerit ja remppasin muutenkin niin hiljeni siihen paikkaan.
Hihnapään laakeri oli jo aikansa elänyt ja rasvaki oli ruosteista laakerissa.
Astra GTC Turbo
BMW 530 XD
Hessu69
'Agila'

paspartuu kirjoitti:Ilmeisesti tässä on kyseessä tämä kuuluisa sairaan ärsyttävä elektroninen ininä...?Tässä olen pähkäillyt, että onkohan se toi laturi, kun sitä ainakin itse olen epäillyt. Oletko kenties päässyt vaihtamaan sen jo? Lähtikö ääni?
En ole vielä kerennyt vaihtaa. Laturin merkkivalo vilahtelee aika ajoin, joten lienee jo aika tilata uusi mötikkä. 100 A:n kokoinen tuossa nyt sitten vissiin on...
Hessu69
'Agila'

UUSI LATURI

Nyt on uusi laturi paikallaan, eikä ulise! Koko vaihtohommaan meni n. tunteroinen. Vaihtoon kannattaa varata torx-hylsyjä mukaan...onnistuu kyllä lenkkilistallakin.

Ja laturin koko oli tuo 100A, kuten joku uumoilikin.

Kiitos auttajille.
Vastaa Viestiin