Vectra C dieseliä ostamassa

Keskustelua Opeleista
pexi77
'Agila'

Vectra C dieseliä ostamassa

Viesti Kirjoittaja pexi77 »

Moi! Oon tosiaan aatellu kyseistä autoa... Sitä uudempaa 1,9 diesel koneella olevaa. Elikkä -04 tai uudempi. Mitähän tyyppivikoja on ollu autossa? Kestääkö hyvin 200 tkm? Onko lisälämmitintä vakiona? Kiitos ja kumarrus jos joku viitsii vastata :D
Hepokatti
'Admiral'
'Admiral'

Re: Vectra C dieseliä ostamassa

Viesti Kirjoittaja Hepokatti »

pexi77 kirjoitti:Moi! Oon tosiaan aatellu kyseistä autoa... Sitä uudempaa 1,9 diesel koneella olevaa. Elikkä -04 tai uudempi. Mitähän tyyppivikoja on ollu autossa? Kestääkö hyvin 200 tkm? Onko lisälämmitintä vakiona? Kiitos ja kumarrus jos joku viitsii vastata :D
Itselläni on nyt puolitoista vuotta vanha C-vectra 1,9 tdci (150hv), kilometrejä on tullut n.86tkm.

Itse olen ollut TODELLA tyytyväinen autoon, yksi parhaimmista millä olen ikinä ajanut (ja niitä on aikas paljon)! Eihän toi mikään raketti ole, mutta ei sillä jalkoihin jää. Lastullahan siihen saa tehoakin lisää!

Itseltäni vaihdettiin automaattilaatikko n.60tkm kohdalla, siinä oli joku valmistusvika. Ja etujousien yläpäänlaakerit (?) meni n.50tkm kohdalla. Takuuseen meni molemmat.

Muuten ei mitään suurempaa ole ollut, mitä nyt jarrupalat ja levyt on vaihdettu joka kulmaan.

Nyt tuntuisi takaiskarit olevan loppu, täytynee alkaa tutkimaan alustasarjojen hintoja... :D
Nykyään jotain ihan muuta...
EX: Opel Vectra Wagon 1.9 CDTI
*SPS*
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja *SPS* »

pexi77 kirjoitti: Oon tosiaan aatellu kyseistä autoa...
Miksi?

No, onhan hepokattikin ollut autoonsa tyytyväinen, vaikka kilometreihin ja ikään nähden autossa on ollut aivan liikaa vikoja.
Opel on opel...
Hepokatti
'Admiral'
'Admiral'

*SPS* kirjoitti:
Miksi?

No, onhan hepokattikin ollut autoonsa tyytyväinen, vaikka kilometreihin ja ikään nähden autossa on ollut aivan liikaa vikoja.
Opel on opel...
Jos tuota vaihdelaatikon vaihtoa ei lasketa, niin ei tossa mun mielestäni sen kummemmin ole vikoja ollut kuin muissakaan mun autoissa. Kaikkiin niihin on joutunut jarrut vaihtamaan, tuppaavat kulumaan jossain vaiheessa, sekä iskareitakin on joutunut vaihtamaan.

C-Vectra on kyllä omasta mielestäni todella loistava ajettava ja kun on jotakuinkin tehokas ja vääntävä diisseli yhdistettynä kuusiportaiseen automaattiin, niin ajamisen helppous ja käytännön suorituskyky ovat mielestäni kohdallaan.

Onko SPS:llä jotain eriävää mielipidettä tai kokemuksia kyseisestä mallista?
mattiaho
'Kapitän'
'Kapitän'

Viesti Kirjoittaja mattiaho »

Hepokatti kirjoitti:
pexi77 kirjoitti:Moi! Oon tosiaan aatellu kyseistä autoa... Sitä uudempaa 1,9 diesel koneella olevaa. Elikkä -04 tai uudempi. Mitähän tyyppivikoja on ollu autossa? Kestääkö hyvin 200 tkm? Onko lisälämmitintä vakiona? Kiitos ja kumarrus jos joku viitsii vastata :D
Itselläni on nyt puolitoista vuotta vanha C-vectra 1,9 tdci (150hv), kilometrejä on tullut n.86tkm.

Itse olen ollut TODELLA tyytyväinen autoon, yksi parhaimmista millä olen ikinä ajanut (ja niitä on aikas paljon)! Eihän toi mikään raketti ole, mutta ei sillä jalkoihin jää. Lastullahan siihen saa tehoakin lisää!

Itseltäni vaihdettiin automaattilaatikko n.60tkm kohdalla, siinä oli joku valmistusvika. Ja etujousien yläpäänlaakerit (?) meni n.50tkm kohdalla. Takuuseen meni molemmat.

Muuten ei mitään suurempaa ole ollut, mitä nyt jarrupalat ja levyt on vaihdettu joka kulmaan.

Nyt tuntuisi takaiskarit olevan loppu, täytynee alkaa tutkimaan alustasarjojen hintoja... :D
Mulla on samanlainen, pikkuisen vähemmän (n. 80tkm) ajettu ja toistaiseksi sinne ei ole kuin joku pyörän tuennan laakeri vaihdettu takuuseen. Ihmetyttää vähän, jos jarrulevyt menee vaihtoon alle 100 tonnia ajetussa autossa, vaikka kyllähän tuohon ajotyyli toki vaikuttaa. Mulla on vielä alkuperäiset palatkin, tosin taidan kyllä vaihtaa ne renkaanvaihdon yhteydessä. Mutta levyt...?

Sitten alkuperäiseen kysymykseen, lisälämmitin on vakiona. 200 tonnia ei ole tainnut vielä ajella kuin taksit, joten kestosta ei tiedä, mutta kyllähän tuon nyt pitäisi kestää, itse suunnittelin ajavani 300tkm, saas nähdä kuinka käy. 50tkm:n huoltoväli tuntuu hirveän pitkältä dieselille, mutta ei sitä öljyä kyllä juuri kulu. Vaikka longlife öljyt ovatkin kalliita, niin kyllä tuo pitkä huoltoväli pudottaa huoltokuluja aika lailla. Ellei Opel nyt sitten taas lyhennä jakohihnan vaihtoväliä (nyt 150tkm).

Mulla oli aikaiseemin b-vectra, 2.0dti ja tämä uusi on kyllä aivan totaalisesti eri auto. 50% tehokkaampi kone on tietenkin luku sinänsä, mutta myös alusta on aivan toista luokkaa. ESP vaikuttaa tietysti omalta osaltaan, mutta pidempi akseväli vakauttaa autoa aika lailla. Farkku taitaa olla tilavin omassa luokassaan (isompi keskiluokka), tavaraa sopii reilusti enemmän kuin vaikka V70:een.

Niillä pienempitehoisilla 1.9 CDTI koneilla ainakin farkku voi olla aika laiska, autossa on kuitenkin painoa yli 1600 kiloa, mutta tuolla 16-venttiilisellä pärjää ihan hyvin. Softaamista on miettinyt jo vuoden, mutten ole vielä "ehtinyt". Käytännön suorituskyky lienee tuolla 150 heppaisella dieselillä aika lailla sama kuin 2.2 direct bensakoneella, raskaammalla lastilla varmasti parempikin. Turbon "potkusta" johtuen auto vaikuttaa kovemmaltakin kiihtyjältä kuin todellisuudessa on.
Opel Vectra 2.5 V6 Sport
Opel Vectra Wagon 1.9 CDTI Sport
Vincent
'Senator'
'Senator'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vincent »

Softaamises tai lastutukses voitas miettiä kimppatilausta Ultimaten tyyliin -->http://www.ultimatevw.com/keskustelu/?cmd=aihe&id=7744

Oisko kiinnostusta? Itelläni b mallin vectra mut lastutus siihenki pitäs onnistua.
Opel Astra 1.7 dti 2000, Opel Vectra 2.0 dti 1998
Opel Vectra 2.2 DTi 2001 Caravan Sport OPC
Skoda Fabia 1.9 tdi vRS, Seat Leon 2.0 tdi FR
Hepokatti
'Admiral'
'Admiral'

mattiaho kirjoitti:
Ihmetyttää vähän, jos jarrulevyt menee vaihtoon alle 100 tonnia ajetussa autossa, vaikka kyllähän tuohon ajotyyli toki vaikuttaa. Mulla on vielä alkuperäiset palatkin, tosin taidan kyllä vaihtaa ne renkaanvaihdon yhteydessä. Mutta levyt...?

50tkm:n huoltoväli tuntuu hirveän pitkältä dieselille, mutta ei sitä öljyä kyllä juuri kulu. Vaikka longlife öljyt ovatkin kalliita, niin kyllä tuo pitkä huoltoväli pudottaa huoltokuluja aika lailla. Ellei Opel nyt sitten taas lyhennä jakohihnan vaihtoväliä (nyt 150tkm).
Etulevyistä toinen meni kieroksi, kun laittoivat sen huonosti paikoilleen huollossa vaihtaessaan etupäähän laakeria... Samalla sitten meni sitten huollon piikkiin ne etupalatkin, kun olivat kuluneet huonoiksi. Toisesta takalevystä oli pieni pala lohjennut(!), joten vaihtoonhan nekin menivät, nämä joutui itse maksamaan. Samalla sitten vaihdettiin palatkin, nämähän eivät ole hirveän kalliita

Itselläni on vaihdettu nyt kaksi kertaa öljyt, eka kerta oli 43tkm kohdalla ja toinen 83tkm kohdalla. Kummallakaan kerralla ei öljyä ole tarvinnut lisätä kertaakaan ennen vaihtoa. Noissa huolloissa ei edes ole hinta ollut paha, verrattuna edellisiin kulkupeleihin tässä ollaan säästetty noissa huoltokustannuksissa jonkun verran.

Lastutus tai softaus olisi tarkoitus tehdä ensi keväänä. kun takuu loppuu... Katsotaan sitten miltä tuo tehon lisäys tuntuu.

-Hepokatti
jpisteh
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja jpisteh »

Hepokatti kirjoitti: Jos tuota vaihdelaatikon vaihtoa ei lasketa, niin ei tossa mun mielestäni sen kummemmin ole vikoja ollut kuin muissakaan mun autoissa. Kaikkiin niihin on joutunut jarrut vaihtamaan, tuppaavat kulumaan jossain vaiheessa, sekä iskareitakin on joutunut vaihtamaan.
Jos maksaa itse automaattivaihteiston vaihdon sekä vaihteiston, niin saattaa hyvinkin pitää vikana :-(. Sillä voi olla tyytyväinen, jos lasku on alle 5 k€.

Kun se tehdään takuuna, niin OK. Mutta käytetyn ostajaa se saattaa mietityttää ja kovasti.

j.h
mattiaho
'Kapitän'
'Kapitän'

Hepokatti kirjoitti: Etulevyistä toinen meni kieroksi, kun laittoivat sen huonosti paikoilleen huollossa vaihtaessaan etupäähän laakeria... Samalla sitten meni sitten huollon piikkiin ne etupalatkin, kun olivat kuluneet huonoiksi. Toisesta takalevystä oli pieni pala lohjennut(!), joten vaihtoonhan nekin menivät, nämä joutui itse maksamaan. Samalla sitten vaihdettiin palatkin, nämähän eivät ole hirveän kalliita

Itselläni on vaihdettu nyt kaksi kertaa öljyt, eka kerta oli 43tkm kohdalla ja toinen 83tkm kohdalla. Kummallakaan kerralla ei öljyä ole tarvinnut lisätä kertaakaan ennen vaihtoa. Noissa huolloissa ei edes ole hinta ollut paha, verrattuna edellisiin kulkupeleihin tässä ollaan säästetty noissa huoltokustannuksissa jonkun verran.

Lastutus tai softaus olisi tarkoitus tehdä ensi keväänä. kun takuu loppuu... Katsotaan sitten miltä tuo tehon lisäys tuntuu.

-Hepokatti
Pala lohjennut levystä? Eikö tuon nyt luulisi olevan selvä materiaalivirhe?

Tuossahan on tosiaan se huoltoilmaisin, eli huoltoväli riippuu käytöstä. Itselläni huoltovalo syttyi 49tkm:n kohdalla, tosin alle 20km:n matkoja ei tule ajettua oikeastaan koskaan, sen luulisi olevan lähes optimaalista käyttöä dieselille. Ekalla huoltovälillä lisäsin öljyä ehkä 3 desiä, ei se alamerkkiin mennyt, mutta varmuuden vuoksi. Öljyn kulutus oli siis tuo 3 desiä. Huollon jälkeen ei ole pinta tikussa laskenut ja siitä on jo 30tkm.
Opel Vectra 2.5 V6 Sport
mattiaho
'Kapitän'
'Kapitän'

Vincent kirjoitti:Softaamises tai lastutukses voitas miettiä kimppatilausta Ultimaten tyyliin -->http://www.ultimatevw.com/keskustelu/?cmd=aihe&id=7744

Oisko kiinnostusta? Itelläni b mallin vectra mut lastutus siihenki pitäs onnistua.
Olisi kiinnostusta, mutta mikäs on se optimaalinen softa/lastu? Olen sitä tässä arponut sen vuoden verran. En oikein usko Upsoluten tyyppiseen "paketti" softaan ja kokonaan softan tekeviä pajoja tuntuu olevan paljon harvemmassa kuin WW-konsernin moottoreihin tekeviä.
Opel Vectra 2.5 V6 Sport
Hepokatti
'Admiral'
'Admiral'

jpisteh kirjoitti: Jos maksaa itse automaattivaihteiston vaihdon sekä vaihteiston, niin saattaa hyvinkin pitää vikana :-(. Sillä voi olla tyytyväinen, jos lasku on alle 5 k€.

Kun se tehdään takuuna, niin OK. Mutta käytetyn ostajaa se saattaa mietityttää ja kovasti.

j.h

Tais pelkän laatikon hinta olla reilusti yli 7000€... Jos ois itse joutunut maksamaan ois auto mennyt samantien vaihtoon...
Vincent
'Senator'
'Senator'
Viesti:

mattiaho kirjoitti:
Vincent kirjoitti:Softaamises tai lastutukses voitas miettiä kimppatilausta Ultimaten tyyliin -->http://www.ultimatevw.com/keskustelu/?cmd=aihe&id=7744

Olisi kiinnostusta, mutta mikäs on se optimaalinen softa/lastu? Olen sitä tässä arponut sen vuoden verran. En oikein usko Upsoluten tyyppiseen "paketti" softaan ja kokonaan softan tekeviä pajoja tuntuu olevan paljon harvemmassa kuin WW-konsernin moottoreihin tekeviä.
Mitä tarkoitat sillä ettet usko? Tähän on pakko todeta, etten minäkään uskonut ennenkuin kokeilin 'upsolutepakettia' 8) Ja pakettisofta taitaa olla sekin, mikä tehtaalta lähtiessä -(z)-

Kokonaan softan tekeminen alusta asti on kyl tosi hankala toimenpide. Kerran ollut mukana sellaisenteossa ja se tuntui kyllä auton rääkkäämiseltä. :-?
mattiaho
'Kapitän'
'Kapitän'

Vincent kirjoitti:
mattiaho kirjoitti:

Mitä tarkoitat sillä ettet usko? Tähän on pakko todeta, etten minäkään uskonut ennenkuin kokeilin 'upsolutepakettia' 8) Ja pakettisofta taitaa olla sekin, mikä tehtaalta lähtiessä -(z)-

Kokonaan softan tekeminen alusta asti on kyl tosi hankala toimenpide. Kerran ollut mukana sellaisenteossa ja se tuntui kyllä auton rääkkäämiseltä. :-?
Onhan se tehtaankin softa massakamaa, mutta siihen tuleekin päivityksiä. Ei kai juuri kukaan tee softaa alusta asti, mutta jossain määrin kiinnostaisi vaikuttaa esimerkiksi vääntökäyrään tms.
Opel Vectra 2.5 V6 Sport
Vincent
'Senator'
'Senator'
Viesti:

mattiaho
'Kapitän'
'Kapitän'

Hyviä linkkejä, onko noista kellään kokemuksia?
Opel Vectra 2.5 V6 Sport
Vastaa Viestiin