Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Ja sori jos on keskusteltu tästä asiasta sata kertaa aikasemmin, mutta haulla en löytänyt sopivaa viestiketjua.
Eli onko olemassa suositusvaihtoväliä tuolle dieseli-Vectran jakoketjulle? 249 tkm ajettu ja alla täydellinen huoltokirja edelliseltä omistajalta, mutta jakoketjun vaihdosta ei ole mitään mainintaa. Vielä ei mitään mekkalaa pidä, mutta jos tuo tosta korkkaa, niin auto on sen jälkeen romiksella. Siihen korjaukseen ei välttämättä rahat heti löydy, kun ollaan puhuttu jopa 3-4 tuhannen korjauksista merkkiliikkeessä (ellei ite asenna vaihtomoottorin... joka oikeastaan vois olla järkevämpää... siis kuin viedä merkkiliikkeeseen ja juosta vielä takuukorjauksissa pariin otteeseen).
no terse!
Länsiautolta tuli viestiä että ei ole vaihtoväliä erikseen, vaihdetaan vaan tarvittaessa.
Alkaa ilmeisesti pitämään aika hyvää mekkalaa hyvissä ajoin, jos edes korkkaa silloinkaan. Ainakaan noilla sinun kilometreillä ei pitäisi olla mitään huolta
nm. 411tkm
Joku täällä puhuikin dti zafirasta joka rullannut samalla kettingillä 600tkm ongelmitta.
Jees, eiköhän se näin ole. Tuntuu kone muuten aina vaan yhtä timmiltä, vaikka olen pari vähemmän ajettua autoakin kokeillut. Varmasti yksi parhaimmista dieseleistä mitä on tehty verrattaessa kulutusta sekä kestävyyttä saatuihin tehoarvoihin. Mitä nyt EGR pilaamassa koko kokonaisuuden...
Jos vielä liittäisi tähän samaan aiheeseen tuon välijäähdyttimen puhdistus, eli onko tuota toimenpidettä jollain tullut vastaan. Tuntuu vaan, että kovasti on töhnää putkissa sen molemmin puolin, joten ihmettelen jos kennosto ei olisi tukossa paikoitellen... Entä turbojen kestoikä... tuskin on vaihdettu toimivaan koneeseen sitäkään vaikka kilometrejä olisikin...?
DieselDaddy kirjoitti:
Länsiautolta tuli viestiä että ei ole vaihtoväliä erikseen, vaihdetaan vaan tarvittaessa.
Minä kanssa yritin kahdesta eri merkkiliikkeestä utsia tietoa. Samalla tuloksella. Yritin jopa ehdottaa, että kertokaa nyt se hylkyraja tuohon "vaihdetaan tarvittaessa" tilanteeseen. Ketjukäytöille kaiketi tavataan ilmoittaa hylkyraja tyyliin "20 lenkkiä saa olla enintään 201,5 mm pitkä" Nuo luvut keksin itse just tässä nyt, käyttäkee harkiten Sitä todellista tietoa ei saanut mistään. Yksi varaosamies selasi konettaan ainakin 15 minuuttia, asennuskuvat löytyi, ei muutta.
DieselDaddy kirjoitti:
Minä kanssa yritin kahdesta eri merkkiliikkeestä utsia tietoa. Samalla tuloksella. Yritin jopa ehdottaa, että kertokaa nyt se hylkyraja tuohon "vaihdetaan tarvittaessa" tilanteeseen. Ketjukäytöille kaiketi tavataan ilmoittaa hylkyraja tyyliin "20 lenkkiä saa olla enintään 201,5 mm pitkä" Nuo luvut keksin itse just tässä nyt, käyttäkee harkiten Sitä todellista tietoa ei saanut mistään. Yksi varaosamies selasi konettaan ainakin 15 minuuttia, asennuskuvat löytyi, ei muutta.
Eiköhän tuohon päde sama hylkyraja kuin esimerkiksi pyörän laakereihin. Eli sitten kun meteli tuntuu niin pahalta, ettei hermot enää kestä, niin sitten vaihdetaan.
Ei kai noita ketjuja tosiaankaan ole ennen mitenkään automaattisesti vaihdeltu, vasta jakohihna toi tuon säännöllisen vaihtamisen käsitteen, se perhana kun käyttäytyy aivan eri tavalla vanhetessaan
Opel Vectra 2.5 V6 Sport
Opel Vectra Wagon 1.9 CDTI Sport
Taitaa tuo ketju tosiaan kestää sen auton iän,itse en hermoile katkeamista kyllä pätkääkään.On sen verran epätodennäköistä.
Mitä tulee tuohon 2.0 dti koneeseen niin onnistneelta konstruktiolta tuntuu.
C1. Vectra 1.8 GTS
Astra G 1.6 8V
Myyn:2.0 dth moottori osina,myös apulaitteet.