Käytetty ohjausyksikkö
Käytetty ohjausyksikkö
Minun Astra G:n moottorin ohjausyksikkö meni rikki. Uusi maksaisi asennettuna yli 1000E. Autopurkaamossa löytyy mutta myyjä selitti että käytetty ei sovi toiseen autoon jonkun muistin takia. Onko todella madoton sovittaa käytetyn ohjausyksikön autooni?
Kiitoksia etukäten!
Kiitoksia etukäten!
Joskus tuli G-Astran immojärjestelmään tutustuin, se on muistikuvan mukaan virtalukon ympärillä olevan antennirenkaassa kiinni. Muistelen myöskin, että Immoyksikkö tekee vain aviokaupat ECM (moottorinohjausyksikkö), jonka jälkeen ei ole paluuta.TJT kirjoitti:Jostain jäänyt sellainen muistikuva,että tuon ECU:n pystyy ohjelmoimaan vain kerran ja senjälkeen ei enää onnistu.
Varmaan sieltä purkaamolta löytyy muutkin hilppeet tuohon ajonestoon,eli siru avaimeen ja pitikös siitä virtalukostakin joku transponderi tjsp vaihtaa.
Siis tarvitset luovuttaja autosta vähintään
- ECM
- immoyksikkö (+antennirengas)
- avaimet (sisältävät transponderit)
Nämäkään ei monessa väyläautossa riitä
j.h
Ohjausyksikkö KORJATTU!
Kiitoksia kaikille vastaajille. Siis on pakko ostaa purkaamolta kaikki mainitut osat pakettina.
Minulla oli kuitenkin hyvä tuuri ja onnistuin korjaaman itse ECM:ni. Vikana oli se että kolmas sylinteri ei saanut bensaa. Syynä oli yksi N-MOS rikki ECM sisällä. Transistorit eivät ole koteloituja vaan Pii-sirut ovat bondatut suoraan alumiinilangoilla ja kaikki silikonigeelin alla. Laitoin ulkoisen transistorin tilalle(IRF640 vanhasta monitorista). Käytössäni oli mikroskooppi ja hienoja työkaluja. Työ oli vaikea, jälki on rumaa mutta toistaiseksi toimii.
Minulla oli kuitenkin hyvä tuuri ja onnistuin korjaaman itse ECM:ni. Vikana oli se että kolmas sylinteri ei saanut bensaa. Syynä oli yksi N-MOS rikki ECM sisällä. Transistorit eivät ole koteloituja vaan Pii-sirut ovat bondatut suoraan alumiinilangoilla ja kaikki silikonigeelin alla. Laitoin ulkoisen transistorin tilalle(IRF640 vanhasta monitorista). Käytössäni oli mikroskooppi ja hienoja työkaluja. Työ oli vaikea, jälki on rumaa mutta toistaiseksi toimii.
olisithan sä voinut noin pikkuvian korjata laittamalla jonkun p-kanavafetin hilan johkin muuhun puolaohjaukseen ohjauskarvaan ja vetää sille risalle suuttimelle uudet johdot. konstit on monet.
tai sitten kytkeä rinnakkain se risan kanavan suutin suoraan johki muuhu suutinlähtöön.
tai sitten kytkeä rinnakkain se risan kanavan suutin suoraan johki muuhu suutinlähtöön.
bmw e70 3.0d 300/700
jetta mk6 1.2tsi 140/220
jetta mk6 1.2tsi 140/220
Jos komponentin ei kestä yhtä suutinta kunnolla, niin viereinen tuskin kestää pitkään kahta suutinta.repsa kirjoitti:olisithan sä voinut noin pikkuvian korjata laittamalla jonkun p-kanavafetin hilan johkin muuhun puolaohjaukseen ohjauskarvaan ja vetää sille risalle suuttimelle uudet johdot. konstit on monet.
j.h
Luovuttaja autosta ei avaimia tarvitse, nehän saadaan koodattua. Ainakaan itse omassa tekniikanvaihdossa en tarvinnut antennirengasta vaihtaa(se oli samanarvoinen kuin alkuperäinenjpisteh kirjoitti:Joskus tuli G-Astran immojärjestelmään tutustuin, se on muistikuvan mukaan virtalukon ympärillä olevan antennirenkaassa kiinni. Muistelen myöskin, että Immoyksikkö tekee vain aviokaupat ECM (moottorinohjausyksikkö), jonka jälkeen ei ole paluuta.
- ECM
n. 5 ohmia ). Tosin niinkuin aikasemmin oli juttua niin taitaa olla niin että ajonesto ja ECU on nainettu toisiinsa ja niitä ei voi koodata uudestaan. Se vaikutti omassa hommassa juuri siihen että ajonestonpiirilevy piti juotella luovuttajasta irti. Se etten koko ajonesto palikkaa voinut vaihtaa, johtui luovuttajan ajaneston kotelon peilikuvasta, jolloin piti alkuperäistä koteloa/antennia käyttää.
Tämä siis vectra B projektista.
niinjoo tietysti näissä vakiobokseissa..jpisteh kirjoitti: Jos komponentin ei kestä yhtä suutinta kunnolla, niin viereinen tuskin kestää pitkään kahta suutinta.
j.h
olen tottunut siihen automaagisesti että voi halutessaan ajaa vaikka 1ohm suuttimia ilman etuvastuksia..
noilla p-feteillähän tuon olisi sitten voinut kiertää.
bmw e70 3.0d 300/700
jetta mk6 1.2tsi 140/220
jetta mk6 1.2tsi 140/220
Muistelen, että G-Astrassa on antennirengas ja ajonesto samaa fyysistä pakettia, siis antennirengas tulisi kaupanpäälle.1st Opel kirjoitti:Luovuttaja autosta ei avaimia tarvitse, nehän saadaan koodattua. Ainakaan itse omassa tekniikanvaihdossa en tarvinnut antennirengasta vaihtaa(se oli samanarvoinen kuin alkuperäinenjpisteh kirjoitti:Joskus tuli G-Astran immojärjestelmään tutustuin, se on muistikuvan mukaan virtalukon ympärillä olevan antennirenkaassa kiinni. Muistelen myöskin, että Immoyksikkö tekee vain aviokaupat ECM (moottorinohjausyksikkö), jonka jälkeen ei ole paluuta.
- ECM
n. 5 ohmia ). Tosin niinkuin aikasemmin oli juttua niin taitaa olla niin että ajonesto ja ECU on nainettu toisiinsa ja niitä ei voi koodata uudestaan. Se vaikutti omassa hommassa juuri siihen että ajonestonpiirilevy piti juotella luovuttajasta irti. Se etten koko ajonesto palikkaa voinut vaihtaa, johtui luovuttajan ajaneston kotelon peilikuvasta, jolloin piti alkuperäistä koteloa/antennia käyttää.
Tämä siis vectra B projektista.
Kyllä ne saa koodattua, mutta jos samaan rahaan transponderit ja näin säästyy koodaukselta, sillä lähtökohtana taisi olla rahansäästäminen.
j.h
Luovuttaja autosta ei tarvita mitään, sillä nehän saa rahalla varaosatistiltä
Juu samaa muovikoteloa ne on. Mulla tosin -96 tekniikan luovuttajassa ja omassa -98 oli juurikin se ongelma että muovikotelot olivat peilikuvia(toinen sojotti kuskiinpäin ja toisessa taas jalkoihin). Siitä selvittiin juurikin piirilevyn vaihtamisella.jpisteh kirjoitti:Muistelen, että G-Astrassa on antennirengas ja ajonesto samaa fyysistä pakettia, siis antennirengas tulisi kaupanpäälle.
Kyllä ne saa koodattua, mutta jos samaan rahaan transponderit ja näin säästyy koodaukselta, sillä lähtökohtana taisi olla rahansäästäminen.
j.h
Luovuttaja autosta ei tarvita mitään, sillä nehän saa rahalla varaosatistiltä .
Juu rahaa säästyy. Tais olla mulla avaimen koodaus sen 20 egee et ei kovin paha