Tehonmittaus paikkoja pk-seudun läheisyydessä?

Keskustelua Opeleista
Vastaa Viestiin
J@gr
'Senator'
'Senator'

Tehonmittaus paikkoja pk-seudun läheisyydessä?

Viesti Kirjoittaja J@gr »

Eli missäs jengi on käyny penkittämässä autoja täällä pk-seudun läheisyydessä? Itse en tiedä kuin klaukkalandieselin...
ex. Astra G -01 3d 2.0 turbo
Honda S2000 -03
Jope
OCF Member 2016

Viesti Kirjoittaja Jope »

http://www.stmotors.fi/yhteystiedot.htm Tuolla olen yleensä käynyt ja viimeksi ottivat 70€ kahdesta vedosta. Ei ole halpaa ei...
TJT
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja TJT »

Tuo 70€ kahdesta vedosta kuulostaa aika kohtuulliselta.
Jossainvaiheessa kyselin ympäriinsä,niin normihinta per laaki oli 50€ hujakoilla.
Oraakkeli
Minut on bannattu!

Re: Tehonmittaus paikkoja pk-seudun läheisyydessä?

Viesti Kirjoittaja Oraakkeli »

J@gr kirjoitti:Eli missäs jengi on käyny penkittämässä autoja täällä pk-seudun läheisyydessä? Itse en tiedä kuin klaukkalandieselin...
Sukulaispojalla on jarru tuossa nummelassa / veikkolassa. Tuning World on puljun nimi, ja jarru on samanlainen Bosch kuin Harisella, eli Toijalan Autosähkö.

edit : Onkos J@gr tuo sun astras tumman virhee, ja seisoo autohallissa maan alla tässä vantaalla?
Saab 9000 CSE 2.3T -95
Opel Vectra 2.0 GLS -90 (projekti)
J@gr
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja J@gr »

Oraakkeli kirjoitti:
edit : Onkos J@gr tuo sun astras tumman virhee, ja seisoo autohallissa maan alla tässä vantaalla?
Joo kyllä noi kuvaukset ainakin siihen sopii.
ex. Astra G -01 3d 2.0 turbo
Honda S2000 -03
Oraakkeli
Minut on bannattu!

J@gr kirjoitti:
Oraakkeli kirjoitti:
Joo kyllä noi kuvaukset ainakin siihen sopii.
Noniin :) Mulla on autopaikka siitä hieman ovelle päin samalla puolella. Täytyy kyllä sanoa että on todella tyylikäs G-mallin astra, vaikka en ko. vessasta ole kauheasti pitänytkään. Ainakin cooleri on todella miehekkään kokonen.

Tuttavalla on ollut tuollainen samanikäinen Saab 900 T SE coupe, josta on jarruteltu 250hv map tunen softalla ja isommalla coolerilla. Autothan on perjaatteessa samassa sarjassa, joten mielenkiinnolla odottelemme jarrun tuloksia, varsinkin kun sullakin näyttäs olevan vähän vakiota isompi cooleri siellä.

Ja niin, saa morjestella jos näkyy :) Tosiaan tällä hetkellä siinä seisoskelee appiukon punainen A-vekku :)
Saab 9000 CSE 2.3T -95
jpisteh
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja jpisteh »

TJT kirjoitti:Tuo 70€ kahdesta vedosta kuulostaa aika kohtuulliselta.
Jossainvaiheessa kyselin ympäriinsä,niin normihinta per laaki oli 50€ hujakoilla.
Ensimmäinen veto yleensä ns. kalliimpi on, sillä kiinnitykset ja muut sellaiset vie aikaa.

j.h

Kaikki on suhteellista, mutta minusta tuo 50 € on aika edullinen (laiteisiin ja osaamiseen joutuu laittamaan aika paljon). Sinänsä tehomittaus ei juurikaan vaadi osaamista.
Oraakkeli
Minut on bannattu!

jpisteh kirjoitti:
TJT kirjoitti:Tuo 70€ kahdesta vedosta kuulostaa aika kohtuulliselta.
Ensimmäinen veto yleensä ns. kalliimpi on, sillä kiinnitykset ja muut sellaiset vie aikaa.

j.h

Kaikki on suhteellista, mutta minusta tuo 50 € on aika edullinen (laiteisiin ja osaamiseen joutuu laittamaan aika paljon). Sinänsä tehomittaus ei juurikaan vaadi osaamista.
Sanotaanko että muutamia reiällisiä seiniä nähneenä, niin kyllä siihen jonkin verran ammattitaitoa tarvitaan. Mutta totta, jarruhan on vaan mittari, joka kertoo missä mennään. Todellinen ammattitaito tuleekin kyseeseen siinä vaiheessa, kun autoa ruvetaan säätämään.
Saab 9000 CSE 2.3T -95
jpisteh
'Diplomat'
'Diplomat'

Oraakkeli kirjoitti: Sanotaanko että muutamia reiällisiä seiniä nähneenä, niin kyllä siihen jonkin verran ammattitaitoa tarvitaan. Mutta totta, jarruhan on vaan mittari, joka kertoo missä mennään. Todellinen ammattitaito tuleekin kyseeseen siinä vaiheessa, kun autoa ruvetaan säätämään.
Siis mistä noita reiällisiä seiniä syntyy?

j.h

Kun tuskin kyseessä on ovet tai ikkunat.
Oraakkeli
Minut on bannattu!

jpisteh kirjoitti:
Oraakkeli kirjoitti: Sanotaanko että muutamia reiällisiä seiniä nähneenä, niin kyllä siihen jonkin verran ammattitaitoa tarvitaan. Mutta totta, jarruhan on vaan mittari, joka kertoo missä mennään. Todellinen ammattitaito tuleekin kyseeseen siinä vaiheessa, kun autoa ruvetaan säätämään.
Siis mistä noita reiällisiä seiniä syntyy?

j.h

Kun tuskin kyseessä on ovet tai ikkunat.
Joskus se auto vaan karkailee jarrulta ja sitten saattapi tulla reikiä seinään. Varsinkin etuvedut tuppaa luistaamaan sivuille, varsinkin jos ovat kovatehoisia. Ovet ja ikkunat yleensä rei'itetään itse, mutta kyllä olen tuolla muutaman tahattomankin reiän nähnyt seinässä. Onneksi ei mitään hurjempia ole päässyt tapahtumaan :)
Saab 9000 CSE 2.3T -95
jpisteh
'Diplomat'
'Diplomat'

Oraakkeli kirjoitti: Joskus se auto vaan karkailee jarrulta ja sitten saattapi tulla reikiä seinään. Varsinkin etuvedut tuppaa luistaamaan sivuille, varsinkin jos ovat kovatehoisia. Ovet ja ikkunat yleensä rei'itetään itse, mutta kyllä olen tuolla muutaman tahattomankin reiän nähnyt seinässä. Onneksi ei mitään hurjempia ole päässyt tapahtumaan :)
Kerran olen nähnyt kun etuveto yrittää dynolta pois, vähän helmaan kolhuja ja auto pois rullilta. Auto ei ollut mittauksen aikan mitenkään kiinni.'

Itse olen mitannut tehoja neljässä eri alustadynossa ja seurannut mittausta reilussa kymmenessä eri alusta dynossa. Missään niistä en ole huomannut mitään ylimääräisiä seinän korjauksia (en moisia kyllä ole niin etsinytkään.

j.h

Jos hiukankaan vetää liinoilla autoa kiinni niin ei tule mitään ongelmia. Etuvetoisessakin on tärkeämpi pitää sivuttaissuunta kohdillaan verrattuna pituussuuntaan.
Oraakkeli
Minut on bannattu!

jpisteh kirjoitti:
Oraakkeli kirjoitti: Joskus se auto vaan karkailee jarrulta ja sitten saattapi tulla reikiä seinään. Varsinkin etuvedut tuppaa luistaamaan sivuille, varsinkin jos ovat kovatehoisia. Ovet ja ikkunat yleensä rei'itetään itse, mutta kyllä olen tuolla muutaman tahattomankin reiän nähnyt seinässä. Onneksi ei mitään hurjempia ole päässyt tapahtumaan :)
Kerran olen nähnyt kun etuveto yrittää dynolta pois, vähän helmaan kolhuja ja auto pois rullilta. Auto ei ollut mittauksen aikan mitenkään kiinni.'

Itse olen mitannut tehoja neljässä eri alustadynossa ja seurannut mittausta reilussa kymmenessä eri alusta dynossa. Missään niistä en ole huomannut mitään ylimääräisiä seinän korjauksia (en moisia kyllä ole niin etsinytkään.

j.h

Jos hiukankaan vetää liinoilla autoa kiinni niin ei tule mitään ongelmia. Etuvetoisessakin on tärkeämpi pitää sivuttaissuunta kohdillaan verrattuna pituussuuntaan.
Kylläse vaan kun reilu 400hp pyrkii karkuun, niin ei siinä 20tkg liinoillakaan sitä pidellä, kun pito sattuu kohdalle. Mutta kuten sanoin, tapaukset on harvassa, ja onneks ei oo ikinä karannu pahemmin. Seinää saa aina uutta, ihmishenkiä ei.
Saab 9000 CSE 2.3T -95
jpisteh
'Diplomat'
'Diplomat'

Oraakkeli kirjoitti: Kylläse vaan kun reilu 400hp pyrkii karkuun, niin ei siinä 20tkg liinoillakaan sitä pidellä, kun pito sattuu kohdalle. Mutta kuten sanoin, tapaukset on harvassa, ja onneks ei oo ikinä karannu pahemmin. Seinää saa aina uutta, ihmishenkiä ei.
Liinat eivät ole ainakaan heikkolenkki 20tkg, en ole koskaan tainut moisia liinoja edes nähnyt (raksit ovat minulla pelissä noilla kuormilla). Yhdellä tai kahdella neljän tonnin liinoilla on ihan kivasti kaikki paikoilla pysyneet (20...+400hv). Jos liinat ovat asiallisesti kiinni.

Auton eteenpäin pyrkimistä ei määrää pelkästään teho, vaan myös kitkakerroin ja massa vetävillä pyörillä. Kaksivetoinen 1500 kg painava auto ja kitkakerroin 1 ja painonjakauma 50%/50%.
1500 kg * 1,0 * 9,81 m/s2 * 0,5 = ~7,5 kN. Harvassa dynohuoneessa päästään 1 kitkakertoimeen.

Pitäisi nelivetoisenaki pysyä paikoillaan 2000 kg liinalla (ja auto pitävällä pinnalla). Siis liinan pitää olla kireänä valmiiksi, muuten voimat kasvavat heti, jos mukaan tulee liikettä (siis liikkeen pysäyttämistä).

Liinojen tehtävä on pitää auton vetävät pyörät rullilla sekä tarvittaesssa antaa kuormaa pyörille, jotta pito riittää.

j.h

Jos kokeilee 400hv henkilöautolla kiskoa 20 tonnia painavaa kuorma-autoa niin liikkeet ovat hyvin rauhallisia.
mattiaho
'Kapitän'
'Kapitän'

Viesti Kirjoittaja mattiaho »

J@gr kirjoitti:Eli missäs jengi on käyny penkittämässä autoja täällä pk-seudun läheisyydessä? Itse en tiedä kuin klaukkalandieselin...
Minkälaisia tulosteita olette mukaanne saaneet? Kävin juuri tuolla Klaukkalan dieselissä, ei siinä sinällään moittimista, hinta oli edullinen (38€), auto pysyi penkissä ja arvojakin tuli, mutta...

Olisi kiva saada tuloste, jossa olisi valmiiksi sekä teho, että vääntö. Vielä parempi olisi, jos löytyisi myös kierroslukutieto, kun niitä välityksiä ei välttämättä ole käsillä. Ja jos vielä saa toivoa, niin lukemat olisi hyödyllistä saada tiedostona.
Opel Vectra 2.5 V6 Sport
Opel Vectra Wagon 1.9 CDTI Sport
Vastaa Viestiin