2.5 v6 ompun moottorinlämmitin
2.5 v6 ompun moottorinlämmitin
Jostain kuulin et v6 koneeseen ei ole "perinteistä" lokilommitintä vaan olis jokinlainen säteilylämmitin. Mihin tuo lämmitin tulee, onko itse asennettavissa ja mitähän mahtaa maksaa?
- jukkapoika77
- 'Admiral'

Hyvä tietää. Eikös näitä yleismallin letkulämmittimiä ole eri tehoisia (muistelee vanha varaosamyyjä)Jope kirjoitti:Toimii mutta toiset valittavat, että liiankin tehokkaasti eli käynnistymisvaikeuksia. Itsellä ei minkäänlaisia ongelmia tuon kanssa (tosin en sitä tuntitolkulla pidä päälläkään), joten suosittelen.FC kirjoitti:- yleismallin letkulämmitin alavesiletkuun (edullisin, toiminta?)
- Speitan
- 'Diplomat'

- Viesti:
Itse ostin omaani uuden letkun ku vanha hajosi. Merkiltään on defa mutta mallia en nyt juuri muista. Sen muistan että oli 550w:n ja oikeasti kuuluu diisseli omegaan. Ainakin oma letkulämmitin on hyvä ja lämmittää kunnolla myös paukkupakkasilla. En vaan tiedä miks omaani on laitettu letkulämmitin kun lohkonkin saat tuohon 2.6:een. Noh, joko se on ollu helpompi laittaa tai halvempi. Tiedäppä siitä. Ainakin toi letku on helppo vaihtaa ku menee rikki.
EDIT: Ainiin, se maksoi tarvikeliikkeessä muistaakseni 80e tuo letkulämppäri. Tästäkään nyt en ihan 100% varma ole. Voi olla että oli 70e mut kuitenkin siellä kieppeillä. Sen huomasin että normi lohkis oli halvempi selvästi.
EDIT: Ainiin, se maksoi tarvikeliikkeessä muistaakseni 80e tuo letkulämppäri. Tästäkään nyt en ihan 100% varma ole. Voi olla että oli 70e mut kuitenkin siellä kieppeillä. Sen huomasin että normi lohkis oli halvempi selvästi.
letkulämmitin täälläkin. mukavan tehokas ainaki omasta mielestä!
säteilylämmitintä on varmaan turha laittaa öljyjä lämmittämään, kovalla pakkasella ei varmaan minkäänlaista vaikutusta!?
joskus miettinyt jonkulaista öljynlämmitintä moottoriin tai vaihelaatikkoon, kuinkahan tuo pitentäs esim. laatikon ikää? itellä tulee ajettua pakkasella ku pakkasella, oletteko muuten kokeilleet että minkälaista "lapiotavaraa" joku 80w-90 perusöljy on yli 20 asteen pakkasella
säteilylämmitintä on varmaan turha laittaa öljyjä lämmittämään, kovalla pakkasella ei varmaan minkäänlaista vaikutusta!?
joskus miettinyt jonkulaista öljynlämmitintä moottoriin tai vaihelaatikkoon, kuinkahan tuo pitentäs esim. laatikon ikää? itellä tulee ajettua pakkasella ku pakkasella, oletteko muuten kokeilleet että minkälaista "lapiotavaraa" joku 80w-90 perusöljy on yli 20 asteen pakkasella
tämmöstä tänään
koukkula kirjoitti:letkulämmitin täälläkin. mukavan tehokas ainaki omasta mielestä!
Kyllä se yllättävän hyvin sen öljypohjan lämmittää pakkasillakin, tosin semmonen 4h on kyllä minimiaika 20 ja yli pakkasilla. Eli kun öljypohjaa koittaa alhaalta kädellä, tuntuu se lämpöiseltä, vaikka pakkasta olis paljonkin (itse elementtiä ei kannata mennä sormeilemaan kun se on lämmin
Minusta tuo säteilylämmitin on sitäpaitsi väärä nimitys tuolle lämmittimelle, sillä eihän se varsinaisesti säteile mitään, vaan lämpö johtuu siitä elementistä suoraan alumiini öljypohjan kautta öljyihin. Tuota "johtamis lämmitintä" asentaessa täytyy muistaa laittaa se mömmö (tulee mukana) sinne elementin ja öljypohjan väliin, jotta kontakti on varmasti hyvä, ja lämmön johtaminen näin ollen paras mahdollinen, muutoin kontakti pinta voi olla todella perseestä ja johtuminen muuttuu säteilyksi
EX (2000-2013): Omega B 2.0 8v, 3.0 V6 ja 2.0t
tilasin juuri tuollaisen säteilylämmittimen asennuksineen niin sanoi asentaja että tulee lohkon kylkeen ja on hitaampi kuin perinteinen lohkolämmitin mutta ajan kanssa lämmittää ihan yhtä hyvin.. hinnaksi sanoi korkeintaan 200 euroa.
itse en käytä kuin töissä lämmitintä ja siellä sähköt firman puolesta nii joutaa olla vaikka koko työpäivän piuhassa niin luulisi riittävän
itse en käytä kuin töissä lämmitintä ja siellä sähköt firman puolesta nii joutaa olla vaikka koko työpäivän piuhassa niin luulisi riittävän
Se tulee siihe ölypohjan ylemmän osan päälle kiinni. siihen alumiiniseen osaan. Helppo asentaa itsekin...Masa329 kirjoitti:tilasin juuri tuollaisen säteilylämmittimen asennuksineen niin sanoi asentaja että tulee lohkon kylkeen ja on hitaampi kuin perinteinen lohkolämmitin mutta ajan kanssa lämmittää ihan yhtä hyvin.. hinnaksi sanoi korkeintaan 200 euroa.
EX (2000-2013): Omega B 2.0 8v, 3.0 V6 ja 2.0t