astra (F)arkku 1.6 se -93 ei pysy käynnissä, KORJAANTUI!

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Vastaa Viestiin
Juissi
'Kadett'
'Kadett'

astra (F)arkku 1.6 se -93 ei pysy käynnissä, KORJAANTUI!

Viesti Kirjoittaja Juissi »

Elikkä. Eilisen kytkimen ja kampiakselin, vaihdelaatikon puoleisen, stefan vaihto-operaation jälkeen rakas astrani on suuttunut minuun. :o Oltiin tulossa pois päin, tein moottorijarrutuksen 100 -->80 --->50km/h, 4:n ja 3:n kautta, jolloin sytytti moottorin vikavalon. No, ei kun pysäklle, jollon kytkimen ollessa pohjassa auto sammui. Auto uudestaan käyntiin, Ei ongelmia. Ajoin huoltoasemalle(valoon), jarrutin taas ennen käännöstä koneella --> valo syttyi, kytkin pohjaan, vaivalloista tyhjäkäyntiä jonka jälkeen sammui taas. Imuilman lämpöanturi oli imusarjan välissä, nostin paikoilleen ja eikun ajoon.

Eli Imulämpöanturi on minulla opel-mekaanikon neuvosta anturoimassa konehuoneen lämpöä, eikä imusarjan. Imusarjassa tosin on toinen, johon johdon eilen sitten liitin.

Toimi loistavasti eilen, mutta tänään töihin mennessä sammui kerran ja töistä tullessa kahdesti. Töistä tullessa huomasin myös, että tasakaasulla, matalilla kierroksilla tuntuu nykivän.

Eilen korjatessa irti oli:
- laatikko ja sen piuhat ja vaihteen siirto jutut
- lambdan-, imuilmanlämpö-, lohkonlämpöjohdot, sekä samassa nipussa oleva virranjakajan (tuplapuolan?) kylkeen menevä johto.

Tänään tarkastin kaikki liitännät ja näyttivät olevan ok. Myös alipaine säätimen liitäntä oli kiinni. Nyt vaihdoin uudemman imulämpö anturin konehuoneen puolelle johto persiissään, jota pääsen sitten huomenna testailemaan :P

Mielenkiintoisinta on se, että ajossa auto toimii samoin, kuin ennenkin. Ainoastaan moottorijarrutus on synneistä suurin :evil:

jakakaa viisauttanne, mie oon pihalla :oops: :-?
sori, et oon syntyny ja anteeks, et oon olemassa
Luu
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja Luu »

Mulla kans sytyttää vikavalon moottorijarrutuksen yhteydessä. Vikakoodiksi antaa ajoneuvon nopeuden tunnistimen (vvs). Ainakaan itselläni tuo anturi ei anna tietoa mittarilta boksille (pystyy testamaan painamalla kellon molemmat napit hetkeksi pohjaan, jolloin rupeaa tiedoja näkymään mukaanluettuna nopeus).
Pitäis jaksaa purkaa tuo mittaristo ja putsata anturi...
Juissi
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja Juissi »

Juu, elikkä ongelma ratkesi!

Oli kiinni mittarin vaijerista? Oli irti, tiedän, unohdin kertoa :oops: . Laitoin sen aamulla kiinni ja eipä sammuskellut enää! Yks liitinkin oli hitusen huonosti kiinni, mutta taas tojii.

Kiitoksia Luu kommentistasi, sillä se auttoi.

Kyllä -(z)- on pop!!!!!!!
sori, et oon syntyny ja anteeks, et oon olemassa
Vastaa Viestiin