C20XE calibra tahmaa kylmänä*..TTU*
On nyt ruvennu tekeen semmosta että jotenkin vääntöö puuttuis ylemmillä kierroksilla.
Huomasin hyvin kun tulin mökiltä, että vitosella oli parempi ohittaa kun nelosella. Vauhtia on noin 100km/h.
-Kahta en vaihda...toinen on sukka ja toinen on toinen sukka...
www.samatsukat.fi
www.samatsukat.fi
Mitäs uutta TJT:llä? Oma auto on nyt pari päivää toiminu tosi hyvin. Ajoin ton uuden pirkkalan motarin pätkän 220 lasissa ja sen jälkeen on ollut vääntöjä. Ihme juttu. Ei toi putki mun aikana oo voinu karstottua kun en aja kun papat. Mietin vaan sitäkin että miks mun katti ei ritise kuten muissa autoissa. Voiko se olla epäkunnossa?
www.samatsukat.fi
www.samatsukat.fi
Ei mitään uutta auringon alla täällä suunnalla.
Nyt on uusi katti,putkisto ja bosch lambda.
Venttiilinpainimet on vaihdettu ja takkuaa edelleen,eli voipi senkin huuhaa teorian sulkea pois,että nakutustunnistin sekoaisi painimien kalkatuksesta.
Jäljellä pulola ja ecu,joista vahvasti veikkaan jälkimmäistä.
Venttiilinpainimet on vaihdettu ja takkuaa edelleen,eli voipi senkin huuhaa teorian sulkea pois,että nakutustunnistin sekoaisi painimien kalkatuksesta.
Sulla rupee oleen sitten tekniikka kohta kun uus. =) On toi kumma motti. Rupee toimiin kun antaa monoo kunnolla. Tai sitten ei mikään auta. Niinkuin mun passat vr6. Joillain toimii. Mulla ei tullu koskaan ehjäks.
www.samatsukat.fi
www.samatsukat.fi
Ittellä oli saman lainen nykimis vika ja anto vika koodiks hal-anturan... No vika ei ollu siinä vaan halanturan piuhassa mikä oli kovettunu. Eli se piuha pitäs olla hyvin suojattu ku menee nii läheltä sytkää jos piuha on kovettunu nii uutta tilalle ja voi toimia. Saa testattu ku ihan varovasti kuorii sitä piuhaa veittelä et onko se kovettunu. Sitä voi koittaa kans et ottaa sen hal-anturan piuhan irti ja koittaa ajella ilman sitä, jos vaikka lopettais nykimisen. Vikakoodin se tietysti läjäyttää kun sen ottaa irti. Jos ei halua sitä vika koodia sinne muistii nii nappaa sen vika koodin luku piyhan irti nii ei jää jälkee muistiin.TJT kirjoitti:Ei mitään uutta auringon alla täällä suunnalla.
Kallis harrastus....
C20XE:ssä menee venttiilikopan huohotinputki imusarjaan tai meniköhän tyhjäkäyntisäätimen kautta... No mutta kuitenkin moottorin huohottama ilma menee käytännössä ilmamäärämittarin ohitse eli moottoria ohjelmoitaessa on täytynyt ottaa huomioon seoksen muodostuksen kannalta tämä ilmamäärämittarin ohitse kulkeutuva öljyhöyryinen ilma. Mutta kuinkas käy kun moottorilla ajetaan 200-300 tuhatta kilometriä... kone alkaa huohottamaan eli palamisesta aiheutuvaa paineenalaista ilmaa pääsee männänrenkaiden ohitse jolloin myös venttiilikopasta tuleva ilmamäärä on suurempi ja täten ilmamäärämittarin ohitse kulkeva ilmamäärä on myös suurempi ja kone käy osittain laihalla. Tukkikaamme imusarjaan menevä isompi huohotinputki ja laittakaamme venttiilikopasta letku vaikkapa tyhjään pulloon ettei kaikki öljypaska sotke paikkoja. Mulla ainaki vectra lopetti nykimiset samantien kun tein em. toimenpiteen... katsastusmies ei varmastikkaan hyväksy tällaista huohotinkaasujen laskemista luontoon, mutta eipä se ole katsastus kuin yhtenä päivänä vuodessa!!
Auttaisko myös jos koittais hoonata sylinterit ja uusia männänrenkaat?
www.samatsukat.fi
www.samatsukat.fi
- hopeahuoli
- 'Admiral'

tuossa ei nyt ole mitään järkeä, että se huohotus ilmasta menis laihalle! paitsi jos huohotus järjestelmässä ois reikä ja pääsee vetämään ilmoja sitä kautta, mut sittenkin lambda korjaa tilannetta tiettyyn pisteeseen asti.Arggo kirjoitti:C20XE:ssä menee venttiilikopan huohotinputki imusarjaan tai meniköhän tyhjäkäyntisäätimen kautta... No mutta kuitenkin moottorin huohottama ilma menee käytännössä ilmamäärämittarin ohitse eli moottoria ohjelmoitaessa on täytynyt ottaa huomioon seoksen muodostuksen kannalta tämä ilmamäärämittarin ohitse kulkeutuva öljyhöyryinen ilma. Mutta kuinkas käy kun moottorilla ajetaan 200-300 tuhatta kilometriä... kone alkaa huohottamaan eli palamisesta aiheutuvaa paineenalaista ilmaa pääsee männänrenkaiden ohitse jolloin myös venttiilikopasta tuleva ilmamäärä on suurempi ja täten ilmamäärämittarin ohitse kulkeva ilmamäärä on myös suurempi ja kone käy osittain laihalla. Tukkikaamme imusarjaan menevä isompi huohotinputki ja laittakaamme venttiilikopasta letku vaikkapa tyhjään pulloon ettei kaikki öljypaska sotke paikkoja. Mulla ainaki vectra lopetti nykimiset samantien kun tein em. toimenpiteen... katsastusmies ei varmastikkaan hyväksy tällaista huohotinkaasujen laskemista luontoon, mutta eipä se ole katsastus kuin yhtenä päivänä vuodessa!!
itsellä oli mitätön reikä tullut siihen kumi putkeen joka yhdistää kampikammion ja venttili kopan. eli siin virranjakajan lähellä. niin siitä seuras tyhjäkäynin lievää vaeltamista. ja tietty koneen kylki oli ain öljypaskassa. samoin kiihdyttäessä tuntui ennen selvää vaeltamista, eli välillä veti hyvin tietyissä kohdin taas kiihtyvyys huononi. siis tasakaasu kiihdytyksillä. ei täyskaasulla. repi varmaan juur sen verran ilmaa ohi ilmamassa mittarin että lambda joutui korajilee seoksia ja kapeakaistaisen lambdan viiveen huomioon ottaen en yhtään ihmettele kun kiihtyvyys oli mitä oli. laajakaista lambdal ajettaessa toimii mun kone aivan super hyvin. kulutuksenkin saa tippuu muutaman desin.
onko kukaan koittanu siirtää tuota tyhjäkäynti moottoria ylemmäs? ite aattelin siirtää sen siihen power kuupan kylkeen. metalli putkesta vaan taivutella se imu putki alas, ettei vedä alipaineella kurttuun, kuten kävis kumi putkella. vakio imusarjan pohjal näyttää ainakin mulla makailevan aina jonkun verran tuota huohotus öljyä joka saa ton tyhjäkäynti moottorin toimii huonosti. jos sen siirtäis ylös niiku se on 8v koneessa niin ongelma vois poistua, eikä tarviis vähän väliä olla putsailemassa tyhjäkäyntimoottoria.
ite en oo viel joutanu väsäämään..
Itteltäni siirsin sen tyhjäkäyntimoottorin puhdistuksen jälkeen siihen sfi-boksin viereen aika ylös. Sai niistä alkuperäsistä kumiputkista askartelemalla tehtyä. Tietysti sais paremmin tehtyä, kun hakis sellasta kumiputkee lisää ja tekis sen kunnolla, mut kyl mulla ainakin autto. Nyt pari kuukautta jo ilman tyhjäkäynnin sekoiluja. Ennen rupes sekoileen jo viikon jälkeen puhdistuksesta...
Audi S4 -06
Clio 2 1.5 dCi -01
Honda CBR 600 -97
Bayliner Capri 1750 -90
Clio 2 1.5 dCi -01
Honda CBR 600 -97
Bayliner Capri 1750 -90
Joo ei jumaliste, vieläkin tahmaa kylmänä ihan älyttömästi, syöttö jää päälle ja kierrokset hakee. Kaikkea on kokeiltu ja säätimet putsattu. Oli nyt kolmas kerta kun auto oli opel merkkihuollossa niin siellä paikkalivat esiintyviä "imuvuotoja" , joita en kyllä itse ollut löytänyt . Sanoivat että juu nyt toimii tosi hyvin...joo hyvin se toimi sen aikaa kun pääsin pihasta pois
Eivät näköjään sielläkään osaa tehdä autolle mitään Kait täytyy antaa vikojen olla ja keskittyä autolla ajamiseen.
ja autohan oli tuolla kyseisellä c20xe koneella
ja autohan oli tuolla kyseisellä c20xe koneella
Haloo onks valoo!?
Tuo käynyt itsellänikin mielessä, eli olisi ecu:n kylmäkäyntipuolella jotain häikkää.Kingis_ kirjoitti:Tuota minun autoa eräs "ammattimies" tutki ja totesi että tahmaa kylmänä sen aikaa jahka lambda lämpeää ja rupeaa pelaamaan kunnolla. Kylmänä käy ensin vähänaikaa laihalla ennenkuin rupeaa pelaamaan.
Luulisi nyt ainakin jonkinsortin lisärikastus kylmälle koneelle tuossa olevan.
Pitäisi varmaan kysäistä boschilta josko saisi aivoboksin kytkikset heiltä,niin pystyisi ehkä vähän paremmin tutustumaan värkin sielunelämään.
Noniin,nyt ymmärsin mitä haet takaa.Kingis_ kirjoitti:Niin tuota, mulla se ei kylmänä polta kaikkea bensaa kunnolla ennenkuin lambda alkaa heräämään. Vika voi olla esim. koska mulla tarvikemallin jakajankansi? Jostain sytytyspuolelta käski vikaa kaivaa ja putsata lambda jotta pelais paremmin.
Eikai se laihalla käy,jos palamattomia pääsee läpi?