Opel vectra 2.0 och GLS-i tyhjäkäynti ja nykii..

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
hopeahuoli
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja hopeahuoli »

Ja sitten tuosta nykimisestä. Olen nyt vaihtanut ja putsannut tyhjäkäyntimoottorin ja vaihtanut ja putsannut ilmamäärämittarin, mutta silti käy epätasaisesti ja nykii :-? tulee kohta itku tuon koneen kanssa :cry: kun ei tunnu millään toimivan. Tosin tuo ilmamäärämittari on tuosta GL:stä joka myös nyki. Mistä muuten johtuu, että GL:ssä 20ne menee ilmamäärämittarille 5 piuhaa ja CD:ssä c20ne 4 piuhaa? Ja GL:n ilmamäärämittarissa viisari, jossa 3 neulaa, kun taas CD:ssä oli 2 neulaa?

mulla itellä 20ne kone ei toiminu oikein c20ne koneen ilmamäärämittarilla. meni aivan liian laihalle. jonnekin 1.3-1.5lambda arvolle. kireällä nokalla ei toimi sitten mitenkään.. (laajakaista anturilla mitattu pakosarjasta) kylmällä toimi suht ok. tietty ku rikastus oli päällä..
vakionokalla toi mun 20ne ainakin oli jatkuvasti laihalla ja toimi ok. lambda oli 1.1-1.3 sit täyskaasulla meni 0.9:ään.

jos olet vaihtanut nykivästä autosta ton mittarin niin varmaankin syy lienee siinä, jos siis kone on 20ne. lambdallinen kone osaa varmaan säätää seokset suht kohdalleen, jolloin lähtisin silloin etsii syytä sytytys puolelta.

itse tein siihen ilmamäärämittarin piirilevyyn hieman soikeat kiinnitys reiät. sit vaan piirilevy hieman eri kohtaan jotta viisari liikkuis ehjällä kohdalla. mulla oli nykimistä yms noin 2000-3000rpm:n välillä. isommalla kaasulla toimi normaalisti. sit joutu hieman sitä neulaa siirtää että sai seokset kohdilleen.
smppa
OCF Member
OCF Member

Viesti Kirjoittaja smppa »

Goljat kirjoitti:ei vaan oo loiskelevyä siel öljypohjas. volkkari teki ihan samaa eikä sille mitään käyny lisää runtua vaan :lol:
Kyllä siellä muuten on loiskelevy. Tai ainakin kuuluisi olla.
Ascona C x2: GL 20NE ja LS "Sprint" C20XE
Astra H Wagon Ultimate Z16XER
Vectran italianserkku
Astra K Sports tourer B14XFT
Vastaa Viestiin