Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Eli kone on 20NE -89. Ilmamäärämittarissa on 5 pinniä johon plugi tulee. Meneekö niin että keskimmäinen on 12 v, Kaksi oikeanpuoleista on läpän asennon pinnit ja kaksi vasemmanpuoleista lämpö-anturin pinnit? Mitkä ohmi arvot noiden pitäisi antaa? Olisiko jollakulla ihan täysin fakta tietoa (esim autodatasta otettua) jolla testata tuon ilmamäärämittarin kunto?
VMK löysin kyllä nuo sun laittamat muutamat ohjeet jotka oot kauttonut autodatasta. Tiedätkö että mitkä pinnit antaa tuon ilmamäärämittarin lämpötila-anturin ohmit ja mitä niiden pitäis olla? Kuulin kylläkin tuossa että olisi samat 2 pinniä tuolle läpälle ja anturille eli ne olisi rinnakkain ja tämä yhteisohmi määrä antaa vastuksen yksikölle.
Ei kirjastossa ollu vissiin oikeaa Autodata kirjaa. Otin tuon Autodata 2004 ja siellä oli joitain arvoja Vectra 20Ne:lle, mutta ei mitään ilmamäärämittariin liittyvää. Missäköhän Autodatassa nuo tiedot sitten on?
Ei kirjastossa ollu vissiin oikeaa Autodata kirjaa. Otin tuon Autodata 2004 ja siellä oli joitain arvoja Vectra 20Ne:lle, mutta ei mitään ilmamäärämittariin liittyvää. Missäköhän Autodatassa nuo tiedot sitten on?
Ei taida olla mitään mahdollisuutta mitata nastoja 2&4 samalla kun plugi kiinni, kun en viittis avata tota kantta kun oon vähän aikaa sitten ostanut sen käytettynä ja tarkotuksena olis palauttaa se mikäli ei oikein toimi. Veikkaan ettei anna rahoja myyjä takas jos oon kannen aukassu. Vinkkejä?
Niko1985 kirjoitti:Ei taida olla mitään mahdollisuutta mitata nastoja 2&4 samalla kun plugi kiinni, kun en viittis avata tota kantta kun oon vähän aikaa sitten ostanut sen käytettynä ja tarkotuksena olis palauttaa se mikäli ei oikein toimi. Veikkaan ettei anna rahoja myyjä takas jos oon kannen aukassu. Vinkkejä?
Kyllä on mahdollista. Kampeat pistokkeen päältä sen kumisuojan pois niin sen alta voi tökätä yleismittarin mihin tahansa nastoihin.