Astra 2,2 Z22SE-moottori, kaupan purku?

Keskustelua Opeleista
racersipe
'Admiral'
'Admiral'

Astra 2,2 Z22SE-moottori, kaupan purku?

Viesti Kirjoittaja racersipe »

:evil: :evil: :evil:

Ostin keskiviikkona Astra Caravanin 2,2-koneella Hyvinkäältä. Nyt sit luettuani täältä juttuja ko. autosta ja etenkin moottorista jouduin toteamaan kauhukseni, että oma patani kuuluu tuohon riskiryhmään!! Prkl.

Mitä nyt? Soitanko huomenaamulla myyjäliikkeeseen ja pyydän kaupanpurkua? Vai hoitavatko ne tuohon sen remontin? Mielestäni aika minun puolellani kerrankin, sillä kaupanteosta on vain reilu pari päivää.

Nyt tarvis nopeesti jotain fiksuja mielipiteitä/faktoja. Helmi auto toi on ajaa, ikävä jos joutuu toiseen vaihtamaan. Mutta fakta on se, että en jää odottelee että ketju katkeaa.

Kiitos jo etukäteen. Nyt on tosi kyseessä...
Pistoolisankari
OCF Member 2023
OCF Member 2023

Viesti Kirjoittaja Pistoolisankari »

no käy nyt alkajaisiksi paikallisella opel myyjällä tai siis tarkemmin huoltokorjaamolla ja pyydä heitä tarkastamaan ketjun kunto.. voihan se olla jo korjattu autoosi, tai sitten voi olla että ei siinä mitään vikaa ole.. takuuseen sen pitäisi mielestäni mennä sillä gm on täysin tietoinen asiasta :yes:

ei muutakun kyselemään ja ihmettelemään
Tuomas
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Tuomas »

Tuossa tapauksessa ei ole mitään perusteita kaupan purkamiselle, joten jos käyt sellaista vaatimassa niin luultavasti nauravat sinut pihalle. Edes ketjun katkeaminen ei riitä kaupan purkamiseen, vaan liike saisi silloinkin halutessaan korjata auton.
Alfa 75 3.0 V6 America
"For those who enjoy the pleasure of driving over the practicalities of mere transportation" (Motorweek)
Alfa 156 JTS
Vectra B
Wesku79
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Wesku79 »

Ei sitä kauppaa voi oikein niin purkaa, että autossa saattaa olla tyyppivika. Suosittelen noudattamaan edellämainittuja ohjeita.
racersipe
'Admiral'
'Admiral'

OK...

Kelasin ottaa heti aamusta yhteyttä GM Suomeen ja kysyä sieltä. Sit varmaan johonkin Metro-Autoon onko ketju vaihdettu ja sen jälkeen auton myyneeseen liikkeeseen.

Autokauppa ei puhunu tästä asiasta mulle mitenkään kaupanteon yhteydessä, onko mahdollista ettei nekään tienny sitä? Ko.liike edustaa rellua ja volvoa, joten niiden tietämys Opeleista voi olla vähän heikko. Liike ei myöskään maininnu että auto on kolarikorjattu (asia selvisi mulle tänään).

Toi kaupan purku ei kyl edes oikeen innosta, en meinaan halua omaa vanhaa patonkiani takaisin. 8)

En todellakaan aio tässä vaiheessa battlea ottaa mitään aggre-asennetta, vaan sivistyneesti liikkeelle ja tyhmiä kysellen tähänkin asti on päästy.

Kiitos tiedoista, raportoin huomenna mihin ollaan päästy. Toivon että ketju ois jo vaihdettu ja voisin vaan nauttia uudesta -(z)- :stani.
caravan-coupe
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja caravan-coupe »

Tosta kolarikorjauksesta olisi kyllä voinut Ilveksen poijat mainita...
Saattaisin kyllä itse vaatia pikkasen hintaa alemmas.
Tai jos vaihtarisi oli ranskan-RAPEE/KEKSI, niin poistuisin taka-vasemmalle ja riemuitsisin uudesta käytetystä autostani.
Jos ratsussasi on ne vanhat/huonot jakoketjutsysteemit, niin käy kysäsemässä päivän tarjous siitä Ilveksestä kilsa pohojoseen Sveitsin/Kaupungin/Taivaan Portin kioskista paljonko ottaisivat vaihtamisesta hintaa.
Suosittelen sitä puulaakia lämpimästi.

:bye:
terkut Markuille.
V6 2.8
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja V6 2.8 »

Itse en jäänyt surkuttelemaan koska ketju katkeaa (ajettu 149tkm),
vaan vaihdatin sen pari päivää auton ostamisen jälkeen.
Ei oo sen jälkeen vaivannut ko. asia.
Itse asiassa vanha ketju oli pirun hyvässä kunnossa. :-?
- Insignia Sports Tourer B15SFT -18
- Astra J GTC 200 1.6T -14
Asco-vainaa
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja Asco-vainaa »

Mullakin toi sama ongelma oli ja kävin metro-autolla kyselemässä asiaa, niin ei ne aluks oikeen myöntäny että mitään tommosia vikoja ois ees ollu.
Kattoivat sitten koneelta ja selvis että 70tkm on vaihdettu.
Jos ei oo mikään tyyppivika, niin toi 70tkm on varmaan normaali ketjunvaihtoväli.
Astra caravan 2.2 -01

Lääkitys! Ihmiselle!!
ascona_c
OCF Member 2020

Viesti Kirjoittaja ascona_c »

V6 2.8 kirjoitti: Itse asiassa vanha ketju oli pirun hyvässä kunnossa. :-?
Eihän ketju katkea, vaan kiristin pettää.
Janne M
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Janne M »

ascona_c kirjoitti:
Eihän ketju katkea, vaan kiristin pettää.
Kiristin pettää -> ketju katkeaa.

Jos ketju katkeaa ja ostit liikkeestä, niin eiköhän se liike sen maksa.
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja V6 2.8 »

Niinhän se on hihna vehkeissäkin, ei se hihna heikkouttaan
katkea, joku muuhan sen aiheuttaa. :P
- Insignia Sports Tourer B15SFT -18
- Astra J GTC 200 1.6T -14
racersipe
'Admiral'
'Admiral'

V6 2.8 kirjoitti:Itse en jäänyt surkuttelemaan koska ketju katkeaa (ajettu 149tkm),
vaan vaihdatin sen pari päivää auton ostamisen jälkeen.
Ei oo sen jälkeen vaivannut ko. asia.
Itse asiassa vanha ketju oli pirun hyvässä kunnossa. :-?
Paljo makso vaihto?
jussis3
'Kapitän'
'Kapitän'

Viesti Kirjoittaja jussis3 »

itse yritin kans elo kuussa takuuseen ,mutta ei mennyt.
no eihän ne osat maksa ku reilu 300,- ja aika helppo homma vaihtaa.
kampiakselin päässä oleva pultti on vaan niin vitun piukassa ja se pitää vääntää
190nm kiinni. mä väänsin sen niin et kaveri istui autos 5 vaihde päällä ja jarrut pohjassa
ni väänsin niin paljon ku jaksoin,muuten aika simppeli homma.
ekomies
'Diplomat'
'Diplomat'

Re: Astra 2,2 Z22SE-moottori, kaupan purku?

Viesti Kirjoittaja ekomies »

racersipe kirjoitti::evil: :evil: :evil:

Ostin keskiviikkona Astra Caravanin 2,2-koneella Hyvinkäältä. Nyt sit luettuani täältä juttuja ko. autosta ja etenkin moottorista jouduin toteamaan kauhukseni, että oma patani kuuluu tuohon riskiryhmään!! Prkl.

Mitä nyt? Soitanko huomenaamulla myyjäliikkeeseen ja pyydän kaupanpurkua? Vai hoitavatko ne tuohon sen remontin? Mielestäni aika minun puolellani kerrankin, sillä kaupanteosta on vain reilu pari päivää.

Nyt tarvis nopeesti jotain fiksuja mielipiteitä/faktoja. Helmi auto toi on ajaa, ikävä jos joutuu toiseen vaihtamaan. Mutta fakta on se, että en jää odottelee että ketju katkeaa.

Kiitos jo etukäteen. Nyt on tosi kyseessä...
Tuo Z22SE moottori olisi ilman tätä jakoketjuongelmaa varmaankin ominaisuuksiltaa yksi parhaiten suunniteltuja 2000 luvun koneita,älä heitä kirvestä kaivoon vaan vaihda tai vaihdata jakopään osat ja nauti kunnon kyydeistä.
Omega B X20SE Sedan -98
Vectra A C20NE - CDX -95
racersipe
'Admiral'
'Admiral'

Re: Astra 2,2 Z22SE-moottori, kaupan purku?

ekomies kirjoitti: Tuo Z22SE moottori olisi ilman tätä jakoketjuongelmaa varmaankin ominaisuuksiltaa yksi parhaiten suunniteltuja 2000 luvun koneita,älä heitä kirvestä kaivoon vaan vaihda tai vaihdata jakopään osat ja nauti kunnon kyydeistä.
Joo ei tässä mitään surujuhlia oo järjestetty vaikka kalja maistuukin. 8)

Itse on tuota osaa osaa (ihana suomenkieli) vaihtaa, vaikka onkin tuo Alfamerin opas.. Omat korjaustaidot/työkalut jää vähän alkeellisemmalle tasolle. Tuonpa takia kiinnostaa, että paljonkos jossain liikkeessä ovat ottaneet tuosta remontista?
Vastaa Viestiin