Omega B -94 ABS valo ei pala

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Vastaa Viestiin
jusu78
'Kadett'
'Kadett'

Omega B -94 ABS valo ei pala

Viesti Kirjoittaja jusu78 »

Yritin kovasti etsiä tietoa ongelmaani, mutta muilla tuntui olevan ongelma ABS valon palamisessa, kun minulla se ei pala ollenkaan. Eli olen ottanut mittariston irti ja vaihtanut polttimot ja putsannut piirejä, mutta ei vaan syty. Mistähän kannattaisi vikaa lähteä etsimään? Katsastuksessa sanoivat että ABS toimii kyllä, mutta valon pitäisi syttyä muutaman sekunnin ajaksi kun virrat laittaa päälle.
Lallevihtinen
'Diplomat'
'Diplomat'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Lallevihtinen »

No jos mittaristo on kunnossa nini veikkaisin abs-yksikön liitintä. Löytyy ohjainlaitteen kyljestä.
Astra J OPC
EX: Omega B 3.0 V6 24V "MV6", Astra F+G, B+C Vectra.
jusu78
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja jusu78 »

Nyt olen putsannut liittimet ja mittaristo on käyty useampaan kertaan läpi, mutta ei vaan valo syty. Tuli sellainen mieleen, että onko tuohon valoon joku rele olemassa, kun se pitäisi palaa sen 3 sekuntia vai miten se toimii? Voiko olla mahdollista että järjestelmä pitäisi nyt nollata kun olen vaihtanut polttimot ja jos pitää, niin miten se tapahtuu?
Gsi tuning
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja Gsi tuning »

Omassa -00 Omegassa samanlainen vika, ei myöskään löydy mittariston päästä.
Valolle ei kait mitään relettä ole, vaan abs-boksi ohjaa tuota merkkivaloa.

Merkkivalon toinen (maa)johto siis menee abs-yksikön liittimeen, ja boksi maadoittaa sitä tarvittaessa.
Luistoneston merkkivalolle on yhteinen +johto abs-valon kanssa, joten jos luistonestovalo pelaa
lienee vika tuolla maadoituspuolella.

Itse kylläkin luovutin ja varasin autolle ajan autosähköliikkeestä.

EDIT: Löytivät vian, mittariston takana kosketusvika(ei itse mittaristossa)
Vastaa Viestiin