kadett 1.3s 86 ei käynnisty kunnolla pakkasella
kadett 1.3s 86 ei käynnisty kunnolla pakkasella
Kun pakkasta alkaa olla -1 tai vielä enemmän, kadetti käynnistyy starttaamalla yhdellä kertaa. Mutta jos kone ehtii sammua möhläyksessäni, ei enää käynnisty ollenkaan. Moottoriin on kerääntynyt luullakseni kosteutta ja liikaa bensaa (ja tulpat kastuu). Ainoastaan sain autoni käynnistettyä työntämällä mäkeä alas ja 2. pykälä päälle. Voisiko auttaa vaihtamalla tulppia kuumempiin arvoon?
Miten voin ehkäistä tätä kosteusongelmaa? Voisiko osasyynä olla bensatankissa saattaisi olla jossain reikä. Kerran tankkasin piritäyteen, nin huomasin huoltoasemalla autoni alta maassa bensaa.
Autonikin lukkopesätkin on ihan jäässä, täytyy nousta apukuskin puolelta sisälle.
Miten voin ehkäistä tätä kosteusongelmaa? Voisiko osasyynä olla bensatankissa saattaisi olla jossain reikä. Kerran tankkasin piritäyteen, nin huomasin huoltoasemalla autoni alta maassa bensaa.
Autonikin lukkopesätkin on ihan jäässä, täytyy nousta apukuskin puolelta sisälle.
-
opelix 2800
- 'Kapitän'

Re: kadett 1.3s 86 ei käynnisty kunnolla pakkasella
arimo kirjoitti:
Jos bensa valui vasemmaltapuolelta helman vierestä niin se vuotanut ylivuotoputkesta joten ei ole syytä huoleen
Sama vika on myös mulla että ovet jäätyy,eikä nouse "nuppi" vaikka miten yrittää pyöritellä avainta
ei varsinkin jos auto toimii muuten normaalisti.Voisiko auttaa vaihtamalla tulppia kuumempiin arvoon?
taitaa olla vikaa kaasarissa. jos se nyt on kaasari vehje.
joko ryyppy ei toimi oikein tai kaasari tulvii ja kone tukehtuu.
millä kaasarilla se auto on kun ei noista aina tiedä
Vectra OPC vagon, Astra j ctdi paku, Astra h GTC, Vectra c sedan.
Vaikuttais olevan 1,3S/1,6SV Pierburg 28/30-2E3 kaasari. Olen todellakin samaa mieltä, kaasarissa on vika. Kuinka voisin virittää sen talvikuntoon?
Olen tajunnut ensikäynnistyksessä polkematta ollenkaan kaasutinjalkaa, kun moottori on käynnistynyt ja pyörii wartburgimaisesti "tan-tan-tan" alan pikkuhiljaa nostaa kierroksia. Matkalla se nytkyttelee vähän aikaa, mutta sitten sen jälkeen auto alkaa kulkea mukavasti.
Olen tajunnut ensikäynnistyksessä polkematta ollenkaan kaasutinjalkaa, kun moottori on käynnistynyt ja pyörii wartburgimaisesti "tan-tan-tan" alan pikkuhiljaa nostaa kierroksia. Matkalla se nytkyttelee vähän aikaa, mutta sitten sen jälkeen auto alkaa kulkea mukavasti.
-
jimi hoffa
- 'Senator'

painat kerran sen kaasun pohjaan jolloin automaatti ryyppy menee päälle sen jälkeen pitäis lähtee ihan normaalisti käyntiin ja käydä n.2400-2800rpm. sen jälkeen kun polkaiset kaasu niin kierrokset pitäisin laskea pikkaisen. siellä ryypyn kupeessa on sellainen porrastettu prikka mikä säätää kuinka kovaa kone käy ryyppy päällä. eli eka polkaisu vetää ryypyn päälle ja ryypyn tyhjäkäynti ruuvi on prikan korkeimmassa asennossa. toinen polkaisu kääntää sitä prikka pikkaisen ja sen jälkeen ryypyn tyhjäkäynti ruuvi putoaa alempaan portaaseen ja kirrokset laskee. ootko tarkistanu sen choke pull offin toiminnan?
Mä ottasin sen ilmanputsarin kannen poijes siitä kaasarin päältä ja tutkisin, että mitä siellä automaattiryypyn kurkussa tapahtuu siinä käynnistyksen yhteydessä.arimo kirjoitti:Vaikuttais olevan 1,3S/1,6SV Pierburg 28/30-2E3 kaasari. Olen todellakin samaa mieltä, kaasarissa on vika. Kuinka voisin virittää sen talvikuntoon?
Elikkäs kaasu polkastaan parikertaa pohjaan kylmästä koneesta (ennen käynnistystä), niin ryyppyläpän pitäis mennä kiinni (ryyppy päällä) ja sitten se ryyppyläpän jousi alkaa pikkuhiljaa aukaseen läppää sitä mukaa ku kone lämpiää ja olla lopuksi kokonaan auki (ryyppy pois).... kaasuahan voi tietenkin polkea normaalisti, mutta ei se tohon läppään enää mitään vaikuta....ellei se automaattiryyppy toimi tällai tai on hajalla, sotkee se koko paketin....ja pitää harkita sen vaihtoo, korvausta käsivirityksellä tai kokonaan poisottoo...
...ai niin ja Masinolia tms. aina tankkiin jonkin verran....
...ja tässä vähän lisätietoa siitä kaasarista..
http://wheels.vc.org.ua/petrunko/volks/1081-04a.pdf