Calibrakuskit! Millainen keskuslukko autossanne on?

Koriin ja sisustaan liittyvät asiat. Keskuslukko, sähkölasit, sisustan purku, jne...
bone
'Senator'
'Senator'

Calibrakuskit! Millainen keskuslukko autossanne on?

Viesti Kirjoittaja bone »

Alkuperäistä keskuslukkoa koskevaa dataa kaivataan. Mulla on kauko-ohjattu keskuslukko, joka toimii radiosignaalilla. Ilmeisesti Calibran keskuslukoista löytyy infrapunamalliakin? Ongelma mulla on se, että tarvisin uuden avaimen+lähettimen, mutta en ole täysin varma onko tuo keskuslukko alkuperäisvaruste vai ei. Homman kartoituksessa auttaisi, jos tietäisi jollain muullakin olevan samanlaisen varusteen. Autossa ei ole alkuperäistä hälytintä eikä ajonestoa, vuosimalli on -94. Avain on Opelin normiavaimen näköinen, siinä on yksi nappula niinkuin valolla varustetuissakin avaimissa ja sisällä on lähetin. Joten löytyykö tälläisiä keskuslukitussyteemejä muiltakin?
-respect to the man in the ice cream van-
madi
OCF Moderaattori
OCF Moderaattori

Viesti Kirjoittaja madi »

on alkuperäisvaruste
ata
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö

Viesti Kirjoittaja ata »

Noita on ollut aika paljon erilaisia näköjään... mulla on alkuperäinen Boschin systeemi jossa on samassa myös ajonesto ja radiotaajuinen keskuslukon ohjaus on samassa systeemissä. Tässä systeemissä on erillinen ja huono avaimenperä jota on pakko käyttää aina jos aikoo käynnistää auton.
Opel Calibra 2.0 16V Turbo 4x4 C20LET '92 - Pontiac GTO 5.7 V8 LS1 '04 (Holden) - Pontiac Tempest 2d HT Coupe V8 5.8 '70
^make^
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja ^make^ »

omassani on kauko-ohjattu keskuslukitus.
-Speedlimit sucks-
EX. 91' 8v calibra (ikuisuusprojekti)
-(z)- on pop
opel - wir leben autos
JaspaJami
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja JaspaJami »

Itsellä on keskuslukitus alkuperäisellä hälyttimellä, mutta ei kauko-ohjausta. Avaimessa on se painike mutta siinä on vain valo (joka sekään ei nyt toimi).

Tarkoituksena olisi varmaan kohta asentaa siihen tuo kauko-ohjain, kun modulikin on hyllyssä jo valmiina. Tietääkös kukaan onko Calibran keskuslukitus negatiivisesti vai positiivisesti ohjattavissa (eli maalla vai käyttöjännitteellä)?

EDIT: Ata, onko se ajonesto se erillinen mokkula joka pitää käyttää virtalukon vieressä olevassa kolossa ennen käynnistystä? Sellaseenkin olen törmännyt kun koeajamassa kävin, alkuperäis varuste sekin.
ata
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö

Viesti Kirjoittaja ata »

JaspaJami kirjoitti:EDIT: Ata, onko se ajonesto se erillinen mokkula joka pitää käyttää virtalukon vieressä olevassa kolossa ennen käynnistystä? Sellaseenkin olen törmännyt kun koeajamassa kävin, alkuperäis varuste sekin.
Mulla on ihan vain suorakaiteen muotoinen avaimenperä jossa nappi ja ledi. Sitä nappia pitää painaa 30 s ennenkuin starttaa jolloin ledi kojelaudassa lakkaa vilkkumasta ja palaa jatkuvasti. Avaimenperässä on Opelin logo ja Boschin tekstit. Mahdollisesti ko. mallia on käytetty vain Saksassa, ainakaan Ruotsin malleissa ei tuollaista ole ollut, vaikka kaukosäätimen takana lukee ruotsiksi hyväksymismerkinnät (juu, tuli Opel-liikkeessä Ruotsissa tuo tutkittua). Ajonestomoduli on ihan oma purkkinsa piilossa. Mitään koloa ei ole, vain tuo radiotaajuinen signaali. Ja keskuslukko toimii siis samasta napista samalla kaukosäätimellä. Ja tämä siis 1992-mallisessa autossa. Tuon tarkempia selityksiä tuon toiminnasta ei taida kannattaa kirjoittaa tänne julkisille alueille, vaikka tuota on hieman enemmänkin tullut tutkittua kun on mokoma pari kertaa mennyt rikki...
Opel Calibra 2.0 16V Turbo 4x4 C20LET '92 - Pontiac GTO 5.7 V8 LS1 '04 (Holden) - Pontiac Tempest 2d HT Coupe V8 5.8 '70
Jarno
OCF Member
OCF Member

Viesti Kirjoittaja Jarno »

30s taitaa olla aika pitkä aika odotella... :D
Lipsahtiko ylimääräinen nolla?
Vectra-A Turbo 4x4 -94 - Irmscher Omega C40 V8 - Astra-G OPC Caravan - Corsa-C OPC - Opel Antara 3.2
ata
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö

Viesti Kirjoittaja ata »

Jarno kirjoitti:30s taitaa olla aika pitkä aika odotella... :D
Lipsahtiko ylimääräinen nolla?
Ei, vaan auton voi käynnistää siis 30 s kuluessa kaukosäätimen napin painamisesta. Sitä aikaa ei tarvitse odotella, koska sen jälkeen se ajonesto menee takaisin päälle siis.
Jarno
OCF Member
OCF Member

Viesti Kirjoittaja Jarno »

Just, käsitin vaan tämän väärin:
ata kirjoitti:Sitä nappia pitää painaa 30 s ennenkuin starttaa
Vectra-A Turbo 4x4 -94 - Irmscher Omega C40 V8 - Astra-G OPC Caravan - Corsa-C OPC - Opel Antara 3.2
ata
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö

Viesti Kirjoittaja ata »

Joo, sanamuoto ei ollut paras mahdollinen... :)
Pitsu
'Kapitän'
'Kapitän'

Viesti Kirjoittaja Pitsu »

ata kirjoitti:Noita on ollut aika paljon erilaisia näköjään... mulla on alkuperäinen Boschin systeemi jossa on samassa myös ajonesto ja radiotaajuinen keskuslukon ohjaus on samassa systeemissä. Tässä systeemissä on erillinen ja huono avaimenperä jota on pakko käyttää aina jos aikoo käynnistää auton.
Onko se boschin systeemi siis se joka on tuulilasissa ja siitä lähtee 2 ohutta johtoa lasia pitki eri suuntiin?
Sekö on siis keskuslukko. Liikkeessä ei oikein osattu kertoa siitä mitään.
Mekin mietimme jos se olisi jokin radioantenni juttu tai sitten saksassa jokin kulkulupahässäkkä joka jäänyt siihen... :roll:
ata
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö

Viesti Kirjoittaja ata »

Pitsu kirjoitti:Onko se boschin systeemi siis se joka on tuulilasissa ja siitä lähtee 2 ohutta johtoa lasia pitki eri suuntiin?
Ei ole, tuulilasissa ei ole mitään. Vain ledi kojelaudassa näkyy päällepäin.
Pitsu
'Kapitän'
'Kapitän'

Viesti Kirjoittaja Pitsu »

Mikähän systeemi se sitten on... :o
-Calibra-
'Kapitän'
'Kapitän'

Viesti Kirjoittaja -Calibra- »

Kertokaas viisaammat, että onko kaikissa Calibroissa vakiona keskuslukitus? Kun mulla ei ainakaan toimi, ja en jaksais alkaa ovipahveja purkamaan ja katsomaan onko siellä ees moottoreita, vai onko vaan rikki :-? Mullaki sellanen avain missä nappi ja ledi. Ajonestoa tuossa ei kyllä ole. Eli mikä se nappi ja ledi-juttu mun tapauksessa mahtaa olla? Ajattelin että se ois valo, joka vaan ei satu mulla toimimaan, mutta vaihdoin patterinkin, mutta ei syttynyt :-? liekö sitten se ledi rikki...
TJT
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja TJT »

Tuo nappi ja polttimo on tosiaan pelkkä lamppu.

Näkee aika helpolla avaamalla avaimen kotelon onko siellä muuta elektroniikkaa kuin lamppu ja patteri.
Vastaa Viestiin