murina etupäästä?

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Vastaa Viestiin
yky84
'Kapitän'
'Kapitän'

murina etupäästä?

Viesti Kirjoittaja yky84 »

Mistähän johtuu ku kuuluu sellasta ihme murinaa etupäästä ajonaikana? Kun rattia kääntää vasemmalle niin se loppuu.

Ratti hiukan vinossa oikealle ja ihmetyttää se koska ei ole ullut irti, et ois asennettu vinoon? Onko aurauskulmilla jotain tekoo asian kanssa, koska ohjausjärjestelmään tämä vika liittyy.

En usko tehostajaan mut empä tiiä :o :no:
vetkula4x4
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja vetkula4x4 »

Veikkaanpa että vapaavirtaus suodattimesta tulee murinat :lol:

Asiaan: Etu vaiko takaveto?

Luultavasti etuveto, joten joko pyöränlaakeri tai sitten vetonivel...
yky84
'Kapitän'
'Kapitän'

Juu etoveto, ihmetyttää vaan ku sen saa loppumaan kääntällä rattia?! Jos laakeri tai nivel menny ni eikö se pitäis kuulua koko ajan.
AksuPaksu
OCF Member
OCF Member

Viesti Kirjoittaja AksuPaksu »

Yleensä jos on laakeri menny, ni se hiljenee kun sen paskana olevan laakerin suuntaan kääntää... Sitten kun se on jo tosi rikki ni ei hiljene enää silleinkään. Oireet täysin vastaavat ku oli miulla vectrassa ennen etulaakerin totaalista hajoamista...
yky84
'Kapitän'
'Kapitän'

no enpä olis arvannu et olis ollu toi vikana, Täytyypä kattoo eli vasemman puolen laakeri olis kyseessä mut kannattaako vaihtaa saman tien molemmille puolille?
miiko
'Kapitän'
'Kapitän'

Viesti Kirjoittaja miiko »

Se on se moottori, joka sielä yleensä ajon aikana murisee. :lol:

No mutta joo. Mullakin kuuluu sellaista jurnutusääntä ajaessa suoraan tai vasemmalle käännyttäessä. En ole vielä ehtinyt tehdä asialle mitään, mutta laakeri tuli mulle ekana mieleen. Sehän juuri rasituksen muuttuessa muttaa ääntä tai hiljenee.

Kuokin vielä vähän lisää tätä aihettasi:
Toinen vähän kummallisempi asia on myös vasemmalle rajusti käännyttäessä oikealta kuuluva kova ääni, joka muistuttaa ihan sellaista resonoivaa tien reunaviivaa tai sitä, että renkaan profiili kuluisi 2mm/s vauhtia. Rengas ei kuitenkaan kulu normaalia enempää.
Oikeanpuoleinen alapallonivel mulla on väljä ja olen siitä päätellyt, että mahtaisiko olla vetari, joka osuu rajussa käännöksessä johonkin pallonivelen väljyydestä johtuen. Onko mahdollista, vai onko laakeri niin pahassa jamassa, että tämäkin ääni kuluuu siitä?
yky84
'Kapitän'
'Kapitän'

miiko kirjoitti:
No mutta joo. Mullakin kuuluu sellaista jurnutusääntä ajaessa suoraan tai vasemmalle käännyttäessä. En ole vielä ehtinyt tehdä asialle mitään, mutta laakeri tuli mulle ekana mieleen. Sehän juuri rasituksen muuttuessa muttaa ääntä tai hiljenee.
Joopa joo aika samanlaiselta kuulostaa... Ja sit vielä ku sulla joku toinenki ääni? Ei mulla ole muutaku toi jurnutus joka alkaa vituttaa pikkuhiljaa!!!

Onkohan siel halkasialtaan 72 mm:nen laakeri?

Rupee olemaan liian monta vikaa samaan aikaan et tekis mieli heittää hyttiin pommi,prkl!
Vastaa Viestiin