webasto
webasto
onko kukaan asentanut(asennuttanut)eberi tai webastoa omega B:hen kiinnostasi mitä on ollut kustannukset töineen!!!Kun on toi "lohko"aika onnettoman tehoton kun on säteily lämmitin mallia ja ei ole aina mahdollista saada lämmitykseen yleensäkkään!!!
-
peitsamo85
- 'Senator'

Re: vebasto
se on kyllä webasto.....jatomatig kirjoitti:onko kukaan asentanut(asennuttanut)eberi tai vebastoa omega B:hen kiinnostasi mitä on ollut kustannukset töineen!!!Kun on toi "lohko"aika onnettoman tehoton kun on säteily lämmitin mallia ja ei ole aina mahdollista saada lämmitykseen yleensäkkään!!!
Ex Vectra Wagon Cdti. Ex Astra Wagon 1.6T. Ex Astra Gtc Opc. Ex Astra Gtc Turbo.
Ostin 5.2kw dieselmallin ebaysta, asennuksen teki yks paja Orivedellä. Kustannuksia tuli kaikkiaan 1000€. Tampereella webastoa myyvät liikkeet olis ottanu ~1500€, pelkkää asennusta eivät suostuneet tekemään.
Konehuoneessa on aika ahdasta, webasto laitettiin paisuntasäiliön alle. Hyvä paikka olis kai ollu etupyörän etupuolella mutta siellä on jo täyttä. Toisella puolen välijäähy ja toisella automaatin lauhdutin.
Konehuoneessa on aika ahdasta, webasto laitettiin paisuntasäiliön alle. Hyvä paikka olis kai ollu etupyörän etupuolella mutta siellä on jo täyttä. Toisella puolen välijäähy ja toisella automaatin lauhdutin.
itse tilasin ebaystä uuden thermo top e 4.2 kw maksoi postikuluineen suomeen tasan 500euroa ja asensin itse ei paha. mut jos ei ole ennen sähköhommia tehny niin kannttaa jättää ammatilaiselle, itse wbaston asnnushan ei ole mikään vaikea homma b omppuun vaan se sähkö puoli vaati hieman mietintää itellä tuotti ongelmia automaatti ilmastointi et sai sen pelamaan myös ajaessa kun webasto on päällä nyt vuoden ollu ja hyvin toiminu ja lämmintä piisannu farmari malliin varmaan olis c malli parempi 5,2 kw
-
p.d
1400€ olis asennettuna turun nurkil tuo Top E 4kw. Ajattelin ite ostaa saksainmaalta ja alkaa pistään sitä vecculiin. Tuo sähköhomma kyl ehkä vähän hämärän peitossa. Kait se siit ku maltilla ottaa ja savun hälvettyä korkkaa pullon ja sytyttää loput.
ja kyllä, nämä ovat vain omia kommenttejani. Ei niitä vakavasti tarvi ottaa. Ja jos otit... voivoi.
tietysti jos yhtään hallitsee nuot sähköhommat niin kyl se onnistuu, mut ei siinä hirveesti kuitenkaan ole sähkötöitä enemmänkin sitä purkamista johtojen vetämistä. webaston johtosarjahan ei oikeastaan ole edes monimutkainen kaks liitintä tulee laitteeseen yks kellolle ja yks polttoaine pumpulle ja sit vielä sisätilan puhaltimelle tulee kaks johtoa johon tulee vastus väliin itellä on 1 ohmin vastus.
mulla taitaa jossain olla itsetehdyt kytkentäkaaviot tuohon aut.ilastoinnin relettämiseen
mulla taitaa jossain olla itsetehdyt kytkentäkaaviot tuohon aut.ilastoinnin relettämiseen
Mulla webaston pa-pumppu on tankin lähellä, putken haaroitus on tehty tankin päältä. Muuten toimii hyvin, paitsi että tankissa on oltava yli 20l ainetta, muuten jää kylmäksi. Joskus saattaa lähteä jos käyttää virtoja päällä (siirtopumppu käy päällä), mutta ei siihen luottaa voi. Toimii varmaan vielä huonommin jos ottaa suodattimelta. Ei paha jos asian muistaa..