Neuvoja tiivisteiden vaihtoon otetaan myös vastaan...
Calibran ovien ikkunat vuotaa...
Calibran ovien ikkunat vuotaa...
Juu, elikkäs huomasin, että mun calsussa vuotaa ikkunat ku käy autopesulassa, ni tietääkö kukaa voiko niitä tiivisteitä elvyttää jotenkin vai pitääkö laittaa uudet ikkuna tiivisteet? Ja mistä löytyis calibraan hyvää tiivistetä sinne? varmaan merkkiliikkeestä, mut en oo varma paljo ne maksaa siel, et saako jostain halvemmalla? Ei oo mukavaa käydä samalla uimassa ku pesee autoa... 
Nakki palaa nuotiolla.
Re: Calibran ovien ikkunat vuotaa...
Itselläni sama ongelma....ainakin oli ennen kesäää.... Nyt on uus ovi ja ikkuna, mutta en ole pesuun uskaltanut.... 
-
Caliisuttaja
- 'Admiral'

- Viesti:
Ei liene kumpikaan vaan ihan selkeä vika.Caliisuttaja kirjoitti:liekö toi sitte tyyppivika vaiko ominaisuus, että ovet pitää olla auki jos haluaa saada ikkunat täysin yläasentoon? kellään tietoa?
Omassa ainakin lasit menee nätisti ylös asti ovien ollessa suljettuina.
Lienee liian herkässä tuo sormien väliinjäämissuoja tjsp.
Senhän pystyy sitten ohittamaan pitämällä sitä lasinnostinten nappien vieressä olevaa pyöreää namiskaa pohjassa laseja suljettaessa.
Kannattaa kokeilla ottaa akunkenkä irti ja ohjelmoida lasit uudestaan josko auttaisi.
Tai sitten joutuu lasinnostimen/lasin asentoa säätämään jos lasi yläasennossa kanittaa johonkin.
Mulla ainakii repsikan puoleinen ikkuna ottaa johonkii kiinni (siis mulla on sähköset ikkunat...) aina puolivälin jälkeen... Huomattiin kaverin kanssa uusien kajarien asennuksen yhteydessä, et oven sisäpuolel oleva pelti liikkuu kuskia päin, siis siinä kohtaa missä ikkuna hidastuu ja melkein pysähtyy eli aika loppu puolella sulkeutumista... Johtuiskohan se siitä ikkunan kulman säädöstä vai mistä...?
Ja miten ne ohjelmoidaan uudestaan, automaattisesti kun laittaa kengän takas akkuun vai?
Ja miten ne ohjelmoidaan uudestaan, automaattisesti kun laittaa kengän takas akkuun vai?
Nakki palaa nuotiolla.
No kyllähän niihin tiivisteisiin kannattaa silikoonia laittaa(pelkkiin tiivisteisiin vaan.)
Itellä ainakin autto,kun säätää ikkunakiskoa sisälle päin eli ikkunan yläreuna menee lähemmäs tiivistettä(säätö löytyy siltä oven alareunasta peitetulpan alta) ja tietysti kannattaa kattoa,et ovi on kunnolla kiinni eli ovi on aika samassa linjassa kuin kylkilinja.
Itellä ainakin autto,kun säätää ikkunakiskoa sisälle päin eli ikkunan yläreuna menee lähemmäs tiivistettä(säätö löytyy siltä oven alareunasta peitetulpan alta) ja tietysti kannattaa kattoa,et ovi on kunnolla kiinni eli ovi on aika samassa linjassa kuin kylkilinja.
-Turbo Calibra 4*4
-Vectra 2000 4*4
-Astra coupe bertone 2.2
-Vectra 2000 4*4
-Astra coupe bertone 2.2
Itse tuossa lääpin ikkunatiivarit jarrunesteen kanssa kun olivat pinnasta aika kovettuneet ja pehmeni muuten huomattavasti.
Pitäisi noita lasien asentoa säätää,kun eivät kovin tiukasti joka kohdasta näytä tiivistettä vasten painuvan.
Omassa vuotaa kartturin ovi siitä palttiarallaa peilin kohdalta,eli vuotokohta jää kojelaudan pään taakse oven ollessa kiinni.
Samasta syystä todennäköisesti lattiamatotkin taas märkänä...
Pitäisi noita lasien asentoa säätää,kun eivät kovin tiukasti joka kohdasta näytä tiivistettä vasten painuvan.
Omassa vuotaa kartturin ovi siitä palttiarallaa peilin kohdalta,eli vuotokohta jää kojelaudan pään taakse oven ollessa kiinni.
Perhana vuotaakohan mullakin kun tuppaa lattiaeristeet kastumaan.TJT kirjoitti:Itse tuossa lääpin ikkunatiivarit jarrunesteen kanssa kun olivat pinnasta aika kovettuneet ja pehmeni muuten huomattavasti.
Tähän asti oon luullu että normaali talven kosteutta. Nuo coupen ikkunat on kai sitte vanhemmiten tuollasia.
Ehkä vielä joskus....
Mulla sama vika, tosin mulla on veivi-ikkunat. Ei aukea eikä mene kiinni kun ovi on kiinni. Ylhäältä ahdistaa pieneltä matkalta. Suhteellisen ärsyttävä vika/ominaisuusCaliisuttaja kirjoitti:Mulla jää (sähkö)ikkunat hiukan raolleen jos laitan ne kiinni oven ollessa kiinni. Tässä nyt ei varmaankaan ollu kyse tuollaisesta vuotamisesta mutta liekö toi sitte tyyppivika vaiko ominaisuus, että ovet pitää olla auki jos haluaa saada ikkunat täysin yläasentoon? kellään tietoa?
-Tähtipyörä-
Se on vaan sen merkki että ikkuna istuu tiivisteeseen.Jani_m kirjoitti:Mulla sama vika, tosin mulla on veivi-ikkunat. Ei aukea eikä mene kiinni kun ovi on kiinni. Ylhäältä ahdistaa pieneltä matkalta. Suhteellisen ärsyttävä vika/ominaisuusCaliisuttaja kirjoitti:Mulla jää (sähkö)ikkunat hiukan raolleen jos laitan ne kiinni oven ollessa kiinni. Tässä nyt ei varmaankaan ollu kyse tuollaisesta vuotamisesta mutta liekö toi sitte tyyppivika vaiko ominaisuus, että ovet pitää olla auki jos haluaa saada ikkunat täysin yläasentoon? kellään tietoa?
Ehkä vielä joskus....