AR35---->R28 muutos

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Vastaa Viestiin
Arskari
'Admiral'
'Admiral'

AR35---->R28 muutos

Viesti Kirjoittaja Arskari »

Eli kysymys kuuluu että onko kauhean paha homma toi vaihto? Loota homma tehdään -91 vuoden senatoriin mottina c30se. Mitä pitää vaihtaa, uusia tai ottamaan huomioon. Onko kardaani sama tomaatissa ja manuaalissa?
Mites sähköt? tarviiko laittaa manuaalin johtosarja vai voiko tosta tomaatin sarjasta käyttää esim: pakkivalolle yms sellaiselle piuhoja? Ja jos jollain olisi R28 laatikkoa niin olisin kiinnostunut ostamaan. sekä kaikki muita osia mitä projekti vaatii Esim: polkimet, työsylinterin, pääsylinterin, vauhtipyörän yms rompetta.
Opel Senator C30SE.
OCF Sprinttikunkku 2010

Viesti Kirjoittaja Ville »

Kytkimen työsylinteri on mulla ainakin ehjä, sitten tarviit sen polkimen sylinterin, sen löytää täältä/purkaamosta/Motonetilta uutena. Jarrunestesäiliössä on valmis paikka kytkimen nestelähdölle. Voipi olla että kardaanin etuosa oli pitempi manuaalissa, ja sellanen mulla kyllä on, eli tarviit periaatteessa polkimet ja sylinterin, ja nehän nyt ei oo vaikee löytää.

PS. Ootteko koskaan kysyny paljon Omega 24V vauhtipyörä maksaa uutena? 1000€ :roll: :lol:
Kadett C 16V -76
Manta B turbo -76
Omega B turbo -96
MAX
OCF Member
OCF Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MAX »

Ja multa varmaan tuo koviakin kestänyt R28 jää ylimääräiseksi tässä vuodenvaihteeseen mennessä. Ainakin on kestänyt liki 20 tkm. ilman ongelmia.
Omega-B 4.0 24v & Omega-B2 2.5 nokileka
OCF Sprinttikunkku 2010

Viesti Kirjoittaja Ville »

Niin niistä sähköistä, niin joko timok tai teemuk on omaan autoonsa moisen operaation tehnyt, ja sanovat että ei oo kova homma.
Kadett C 16V -76
Manta B turbo -76
Omega B turbo -96
Arskari
'Admiral'
'Admiral'

OK. Ne sähköt tässä vähän enemmän pelottaakin. Pitäiskös muuten AR35:ssa olla startti lukko niissä sähköissä. Siis ettei saa startattua muutakuin "P" päällä. Jos on niin mulla ei toimi :D.
Ja varma tieto olisi siitä kardaaninkin päätylaipasta tervetullut. Ja ehkä vähän selvennystä niistä sähköistä. niin tietää mitä hankkii ja mihin varautua :D
Opel Senator C30SE.
A.k.i
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja A.k.i »

ei tarttee sähköistä kytkee kun kaksi piuhaa yhteen et lähtee käymään (luulee et vaihde on p-asennossa), näin ainenkin b-omegassa ja se kardaanin alkupätkä on jonkinverran pidempi 15-20cm... mullakin saattais olla se tuolla ylimääräisenä. tosin ainoana ns.ongelmana mulla on se et kun auton käynnistää niin ajotietokone valitaa "automatik getriebe" tms, kun en ole käyttänyt sitä päivityksessä.
Vectra stw 1.6 -98
Astra stw 1.6 -05
Kawasaki kx250f -09
Jerzey
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Jerzey »

A.k.i kirjoitti: tosin ainoana ns.ongelmana mulla on se et kun auton käynnistää niin ajotietokone valitaa "automatik getriebe" tms, kun en ole käyttänyt sitä päivityksessä.
otitko sen automaatin ohjain boxin pois?
EX (2000-2013): Omega B 2.0 8v, 3.0 V6 ja 2.0t
A.k.i
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja A.k.i »

Jerzey kirjoitti:
A.k.i kirjoitti: tosin ainoana ns.ongelmana mulla on se et kun auton käynnistää niin ajotietokone valitaa "automatik getriebe" tms, kun en ole käyttänyt sitä päivityksessä.
empähän muuten ottanut :o karkaisikohan toi herjaaminen ihan sillä boksin heivaamisella? -(z)-
Vectra stw 1.6 -98
Astra stw 1.6 -05
Kawasaki kx250f -09
Jerzey
'Diplomat'
'Diplomat'

A.k.i kirjoitti:
Jerzey kirjoitti:
empähän muuten ottanut :o karkaisikohan toi herjaaminen ihan sillä boksin heivaamisella? -(z)-
sieltähän se löytyy hansikaslokeron oikealta puolelta (vähän hankala poistaa). luulisin että herjaaminen loppuu kun boksi katoaa piuhojen päästä.
Lallevihtinen
'Diplomat'
'Diplomat'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Lallevihtinen »

Ei lähe herja ajotietokoneesta ohjainlaitteen irrotuksella, turhaa painoo se siä kylläkin on, ota pois vaan. :D Merkkiliikkeessä pystyy ohjelmoimaan sen herjan pois ajotietokoneesta.
Jerzey
'Diplomat'
'Diplomat'

Lallevihtinen kirjoitti:Ei lähe herja ajotietokoneesta ohjainlaitteen irrotuksella, turhaa painoo se siä kylläkin on, ota pois vaan. :D Merkkiliikkeessä pystyy ohjelmoimaan sen herjan pois ajotietokoneesta.
on varmaankin just näin, mulla kun toi ajotietokone olikin manuaalista jo valmiiksi, niin herjaa ei näkynyt ollenkaan.
Arskari
'Admiral'
'Admiral'

Niin Mites noiden sähköjen kanssa nyt on?? Tarviiko laittaa manuaalin johtosarja vai täytyykö tehdä jonkin sortin patentteja tomaatin johtosarjalle että kone ja yms hilkkeet toimivat normaalisti
Opel Senator C30SE.
teemuk
OCF Member
OCF Member

Viesti Kirjoittaja teemuk »

Arskari kirjoitti:Niin Mites noiden sähköjen kanssa nyt on?? Tarviiko laittaa manuaalin johtosarja vai täytyykö tehdä jonkin sortin patentteja tomaatin johtosarjalle että kone ja yms hilkkeet toimivat normaalisti
Moottorin johtosarja käy! Ei tartte muuta kuin yhdistää asentotunnistimelta virtalukolle menevät johdot
Oliskohan ollu musta/punaiset johdot? ja tosiaan se vaihdelaatikon boxi irti
Noilla pitäis toimia
-Mikä vittu saa ihmisen ostamaan aina vaan lisää opeleita
-Insignia 4x4 OPC -14
-Astra h gtc 2.0t -06
-Astra J -11 1,4t -10
-Omega 2,5 v6 -94
-kadett sedan bee x4
Arskari
'Admiral'
'Admiral'

Mites ton kardaanin kanssa? Onko itse kardaani erilainen vai pelkkä laippa laatikon päästä? Varmaa tietoa olisi kiva saada ettei projekti jää sitten seisomaan osien puutteen vuoksi. Kiitos!
Jos laippa on erilainen niin myykää mulle sellanen oikea laippa :D
Opel Senator C30SE.
teemuk
OCF Member
OCF Member

Viesti Kirjoittaja teemuk »

Arskari kirjoitti:Mites ton kardaanin kanssa? Onko itse kardaani erilainen vai pelkkä laippa laatikon päästä? Varmaa tietoa olisi kiva saada ettei projekti jää sitten seisomaan osien puutteen vuoksi. Kiitos!
Jos laippa on erilainen niin myykää mulle sellanen oikea laippa :D
Ainakin omegassa ei ole kardaanissa muuta eroa kuin pituus! (manuaalissa pitempi )
-Mikä vittu saa ihmisen ostamaan aina vaan lisää opeleita
-Insignia 4x4 OPC -14
-Astra h gtc 2.0t -06
-Astra J -11 1,4t -10
-Omega 2,5 v6 -94
-kadett sedan bee x4
Vastaa Viestiin