http://www.seatclubfinland.com/modules. ... c&start=90
PS. itselläkin on eri nimimerkkejä, kojaak FFP:llä, OomikäPELi UVW:llä, 1_4tdi seatclubilla. Voi käydä lukemassa ja etsimässä virheitä mittauksista, voin koettaa oikaista tarvittaessa.

Päivitystä:Tuli tossa tarkoitukseen sopiva mittalaite hankittua niin laitanpas oman tuloksen, vaikkei Opel olekkaan.
80-120km/h 5.2sek (GPS nopeus ja aika) Mitattu siten että kolmosella kiihdytetty rauhallisesti 80km/h ja survaistu pedaali pohjaan.
Välineenä +1800kg bensavehe (211kW/420Nm)

2000kg painava auto ei ole parhaimmillaan kovista voimista huolimatta noin lyhyellä spurtilla. 80-120km/h kiihdytettävä matka ei kuitenkaan ole pitkä, ja massa vie aikaa kiihtyä. Hidashan tuo ei kuitenkaan missään nimessä ole, sylkee Golfin päälle "yleisnopeudessa" pahasti.esim. tällä pelillä Linkki saa tähystellä GTI:n perävaloja ja todeta vaan että MENI JO!
Nykypäivän autojen hyväpuoli on se, että ne on muokattavissa, ja aika saattaa helposti parantua. Setupista riippuen aika voisi olla vaikka 3-33s välillä.Täältä löytyy nimittäin tutunoloinen GTI ja näköjään 3,7 sec. Linkki
^Näkyy olevan sama kiihdyttäjä (lappu lattiassa)kyseessä,mutta aika on vaan jostain syystä volkkari-voorumissa huonompi...
Kyllä, kirjoitan volkkarifoorumilla myös silloin tällöin. JMP on eri kaveri, tiedän kyllä kyseisen henkilön ja olen nähnyt hänen videoklippejä enemmänkin. Tosiaan, kyykytti vakio GTI:llä viritettyjä Type-R: iä kiihdytyspäivillä.Hehe, crystal aka t-power aka JMP. Taino tuosta vikasta en ole varma, mutta ajat tuntuisi täsmäävän.
Hyvä siis että en suoralta kädeltä tuominnut, jutut oli vaan melko samaa luokkaaKyllä, kirjoitan volkkarifoorumilla myös silloin tällöin. JMP on eri kaveri, tiedän kyllä kyseisen henkilön ja olen nähnyt hänen videoklippejä enemmänkin.
Itse mittasin muistaakseni shellin 95E polttoaineella 5.4s huonoimman ajan (tehoa tällöin 178hv eli sen mitä tehdaskin lupaa). Teboilin 98E:llä taisi mennä tuo 4.8s ja se oli silloin huonoin aika joka tehty loivaan ylämäkeen. V-power yllättäen ei antanut parempaa tulosta, itseasiassa vääntöä mittaavissa vedoissa antoi jopa huonommat ajat. Tehoa on eräästä yksilöstä espanjalaisen terra sivuston mukaan mitattu 190hv, tod. näk. 98E polttoaineella. Omasta on mitattu 178hv 95E polttoaineella. 98E:llä ei ole vielä dynottu.Megaman ja static: Miten selitätte omat 80-120km/h ajat 4.8s? Tehoa teillä kuitenkin vain 170hv

3.39 oli aika. Luulen, että sinun tässä olisi hyvä antaa lisäselvityksiä! Sinulla on vieläpä painavampi auto kuin minulla, ja sanoit vetäväsi HUONOIMMAN aikasi, joka oli 4.8s YLÄMÄKEEN. Muut ajat olivat silloin 4.8 sekuntia nopeampia. Miten noin tehottomalla vehkeellä pystytään tuohon? Koneteho sinulla 179hv230Nm, noi on aika heikot tehot.3.37 aika vaatisi myös hieman lisäselvityksiä
crystal kirjoitti:Koneteho sinulla 179hv230Nm, noi on aika heikot tehot.

Tehdas lupaa tehoiksi 132kW/230Nm ja sinä saat 310Nm aikaan "omalla" dynollasi. Aika hyvin, meinaan 80Nm enemmän mitä tehdas lupaa.Oman auton dyno mittaus siis tehty 95 oktaanisella. Vääntöä mitattiin jo tuolloin 280nm ja overboostilla 310nm.
Megaman: Kyllä, noi on HEIKOT tehot.No ompas juu taas todella heikot tehot...
Olen aina tiennyt, ettet ole valopää. Enivei, jäitte kuitenkin yli sekunnin tuossa 80-120 km/h rutistuksessa.Miksi sulla on volkkaripalstalla huonommat ajat,kuin ooppelipalstalla?
Samassa dynossa mitattu Octavia RS. Tehotkin mainittu ja täsmää muualla mitattuihin, pitäisi olla kohtuu tarkka dyno siis. Opettele lukemaan äläkä hihku. Mutta ei se mitään crystal on henkinen voittaja jälleen kerranTehdas lupaa tehoiksi 132kW/230Nm ja sinä saat 310Nm aikaan "omalla" dynollasi. Aika hyvin, meinaan 80Nm enemmän mitä tehdas lupaa.![]()
![]()

Huom. crystalin golf on vakio. Eli 210+hp. Ainakin viimeisimmän tiedon mukaan. Kertoisi edes mitatut tehot tai laittaisi käppyrän, mutta näköjään miehen sana on laki. Oma käppyrä löytyy tuolta esittelyt osiosta.Miksi ei Golffissa voisi olla tollasia tehoja?
Olen minäkin ajanut Golffilla missä on 260HP/410Nm. Elikkä lastutettu GTi...
Ja 170HP ei ole heikko teho![]()
Keskimäärin suomen teillä on varmaan se 115HP...

Niin on. Type-R:lle jotenkin pärjäät OPC Merivalla, mutta GTI:lle ei rahkeet riitä.Omat ajat on edelleen puhdasta spekulointia