Matot märkinä - vettä valuu Vectran sisälle
Matot märkinä - vettä valuu Vectran sisälle
Olen reilu kuukausi sitten ostanut Vectran 2.2 farmarin vm -04. Ensimmäisen sateessa vietetyn vuorokauden jälkeen kojetaulun takaa kuului selvästi veden lotinaa risteyksessä käännyttäessä. Samalla huomasin, että ainakin repsikan puoleinen matto oli alta litimärkä - Tämän pääsi tarkistamaan aukosta, joka on oven kohdalla alustan numeron tarkastusta varten. Vein Vectran takaisin liikkeeseen ja kerroin ongelman (olihan kuluttajasuojalain mukainen myyjän takuu 3 kk vielä voimassa). Huollossa vaihdettiin tuulilasi, koska sen liimauksen todettiin olevan jostain kohdin pettänyt. Samalla matto kuivattiin ja kaiken piti olla ok. Ei tarvittu kuin yö kunnon vesisateessa ja sama juttu. Vesi lotisi kojelaudan takana ja matto jälleen litimärkänä. Ja ei muuta kuin takaisin huoltoon. Eivät löytäneet mistään reikää, vaikka suihkuttivat paineella vettä vian löytääkseen. Matto kyllä kuivattiin. No, nyt auto oli kolmannen kerran kunnon vesisateessa ja sama vika - eli veden lotikaa oikein kunnolla jossain kojetaulun takana ja matto aivan märkänä (ehkä kuskinkin puolella).
Onko kenelläkään ollut vastaavaa ongelmaa tai olisiko jollakin ymmärrystä, mistä vikaa pitäisi etsiä?
Pitäisikö vaatia jopa kaupan purkuta tai koko maton ja kaikkien äänieristeiden vaihtoa, jos vika löytyy?
Onko kenelläkään ollut vastaavaa ongelmaa tai olisiko jollakin ymmärrystä, mistä vikaa pitäisi etsiä?
Pitäisikö vaatia jopa kaupan purkuta tai koko maton ja kaikkien äänieristeiden vaihtoa, jos vika löytyy?
Näin ne huollossa väittivät tehneensä (siis jo kaksi kertaa), mutta pitänee vielä itse tarkistaa asia.ascona_c kirjoitti:Ettei vaan olisi raitisilmasuodattimen kotelon vedenpoistoreiät tukossa?
C-Vectrassahan raitisilmasuodatin sijaitsee juuri matkustajan puolella, joten tuo kannattanee ainakin tarkistaa.
Kyllä on vasta juuri vedetty, mutta se ei voi olla syynä, koska vesi valui matkustamoon jo ennen sisälämmittimen piuhan vetämistä. Tarkistin myös kuljettajan puoleisen maton ja siellä on sama juttu siis ilhan litimärkä. Eli nyt auto menossa huoltoon kolmatta kertaa samasta syystä. Ihme, etteivät ammattilaisetkaan pysty ratkaisemaan mysteeriötä.ekomies kirjoitti:Onko siinä sisätilalämmittimelle vedetty piuha?
Minulla on sellainen muistikuva,että jollain on sitä kautta tullut vedet sisälle.