Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
apua kaivattaisi. eli anto tommosen koodin: Injector valve - low voltage.
vectran vikavalo syttyy vaihejarruttaessa, ei huomaa mitää vikaa muuta kuin tuon valon. missä voisi olla vikaa?
koitin haulla mutta ei tunnin etsiskelyn tulos ollu toivottu
EDIT: eli vikakoodi on 24 vehicle speed sensor - no signal... katoin väärin kiireissäni
yleensä nuo "low voltage" häiriöt johtuu huonoista kontakteista sähköpiuhoissa.
kannattaa avata kaikki liittimet ruiskusuuttimen ja boxin väliltä ja putsata niiden kontaktipinnat.
tarkasta kaikki maadoitukset. ruiskun maapiuhat tulee laturin yläpulelle sylinterinkanteen. ja tietysti tärkein maadotus vaihteistolta auton runkoon. suosittelen vetämään uuden/toisen maadoituspiuhan koneelta koriin vaikka esim. imusarjan tai laturin pultin alta iskaritorniin.
yksi vaihtoehto on että ne ruiskusuuttimelle menevät piuhat on menny haperoksi siintä aivan ruiskusuuttimen läheltä. ne kun ui enemmän tai vähemmän huohotus öljyssä.
Vectra OPC vagon, Astra j ctdi paku, Astra h GTC, Vectra c sedan.
Mulla herjasi juurikin tota samaa kerrattain... Vika ilmeni sen jälkeen ku olin vaihdellut mittariston väriä. Vähän värin vaihdon jälkeen latauksen merkkivalon lamppu ei palanut joten luulin sen olleen palanut. Kuitenkin revittyäni mittariston irti tuo lamppu alkoi taas palamaan, siis ilman että vaihdoin koko lamppua. Joten minulla oli kai joku kosketushäiriö siinä TAI
Samoihin aikoihin vaihdoin virtalukon pohjan koska sekin alkoi temppuilla samoihin aikoihin (avain jäi sinne starttaus-asentoon, piti käsin lykätä taaksepäin käynnistymisen jälkeen). Vaihdettuani virtalukon pohjan ei ole poltellut vikavaloa... Tänä päivänäkään en vielä tiedä mikä olisi ollut vikana, mutta tuo virtalukon pohja on niin halpa ja helppo vaihtaa, että melkeenpä siitä lähtisin liikkeelle.. se kun ymmärtääkseni aiheuttaa monenmoisia vikoja ollessaan sanomassa sopimustaa irti.