C16SE kysymyksiä (lämpöanturi, bensapumppu)

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Vastaa Viestiin
jnu
'Kadett'
'Kadett'

C16SE kysymyksiä (lämpöanturi, bensapumppu)

Viesti Kirjoittaja jnu »

Onko ko. moottorissa erillinen anturi lämpömittarille (eri kuin ruiskulle)? Jos on niin missä ja pystyykö joku suorilta sanomaan millä kierteellä? Kannen takapäässä vaihteiston yläpuolella oleva on käsittääkseni moottoriohjauksen lämpöanturi. Korjausoppaasta ei ota selvää.

Meinasin laittaa jonkun vectran ruiskupumpun mutta olen ihmetelly mikä paineensäädin (tai joku?) on pumpun ja suodattimen välissä ja siinä mötikässä on joku säätöruuvin näköinen.. Onko se hyvä vai otanko pois kokonaan että toimii hyvin tässä koneessa? (mulla on vain moottori, en ole nähnytkään astran pumppua)
-VMK-
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja -VMK- »

Se pumpun ja suodattimen välissä oleva mötikkä on paineentasaaja. Onhan niitä porukka ottanut pois jos esim. on alkanut vuotaan ja ei sillä ole ollut vaikutusta ajoon.
Astra GTC Turbo
BMW 530 XD
smppa
OCF Member
OCF Member

Viesti Kirjoittaja smppa »

Muistelen, että lämpömittarin anturi on jakopään puolella kannessa, imusarjan alla (tai ainakin imusarjan puolella). Mulla olis C16SE koneisen (farmari)Astran bensapumppu ylimääräisenä. :wink:
Ascona C x2: GL 20NE ja LS "Sprint" C20XE
Astra H Wagon Ultimate Z16XER
Vectran italianserkku
Astra K Sports tourer B14XFT
jnu
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja jnu »

Kiitos, nämä selvitti asiaa. Pitänee siis kaivaa sitä anturia esiin. Kiitos tarjouksesta mutta ehkä mä pärjään noilla pumpuilla mitä varastosta löytyy :)
jnu
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja jnu »

Sattuisiko joku vielä tietämään millä kierteellä mittariston anturi on?
Vastaa Viestiin